Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ion vurderes solgt

Startet av Øyvind.h, fredag 26. september 2014, klokken 20:13

« forrige - neste »

laumb

Korrekt. Alt unntatt dekk.

Jeg har forøvrig kun kjørt 31500km med min og har den inne nå får fiks av en rekke småting. Regner med at "Complimentary Inspection" som bestandig kommer på fakturaen når de fikser småting dekker det meste servicerelatert.

Om jeg slenger med en bunke kvitteringer med fiks av barnesykdommer og "Complimentary Inspection" på alle sammen *om* jeg skulle solgt neste år, eller en lang kvittering med "Paid Inspection incl Wiper blades and Carbon filter" - så tror jeg de fleste ville verdisatt begge like høyt gitt likt utstyr, slitasje osv.

Øyvind.h

Kan være det er overkill, men som sagt ville jeg selv styrt unna biler som ikke følger fabrikkens anbefalte service-intervall :) Selgere forsøker alltid å få bilen til å fremstå best mulig, og da er dokumentert utført service verd mer enn selgers "dette er antakelig det samme som service." Har hørt mange bortforklaringer og unnskyldninger, og det er ikke alltid lett å skille røverhistorier fra påstander det faktisk er hold i.
Courtesy inspection har jeg på et par av bilagene mine, men jeg trodde det tilsvarte det de nå kaller vask. På forrige side kan du se hva det står når de har tatt service (dette kaller de service, ikke inspection).

Neste service om ett år/nye 20K km :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

19quiz76

Her kommer kort referat av min bestilling av service samt utbedringer av småplukk (si fra hvis du vil ha dette i egen tråd, Øvind eller mod.):

Hadde laget en liste med små og store ting jeg vil ha utbedret, fikk dermed svar på hvordan det ligger an med fix på en del gamle gjengangere.

- Deksel takfeste (ingen fiks pr 15/9, men det jobbes med en versjon i metall som ikke skal knekke så lett)
- Knirk i dashbord + rundt panotak: Kjent issue, dash løftes og fores med et "antivibra-materiale"
- Vifte under vindu bråker når AC går på fullt: Issue ved varmt vær, ingen fix foreløpig men vil ikke komme tilbake før det blir varmt i været igjen (har ikke opplevd det etter at gradestokken krøp under 25 nå i august)
- Bremserotorer: Blir børstet og satt inn med antirustmiddel
- Hardware ladekabler: Blir oppgradert til 32A ved service uoppfordret
- Ny schuko pigtail: Byttes uoppfordret ved service
- Alukorrosjon sidespeil: Disse blir byttet ved forespørsel, kan også oppgraderes til elektrisk innfellbare for 5.000 contra vanlig pris på ca 17.000(!). (Jepp, jeg slo til)
- Seteoppgradering: Gjøres ikke på kundebiler, men testes på låne- og utstillingsbil. Vet ikke når det eventuelt blir tilgjengelig for kunder
- Handsfree (dårlig lyd hos motpart). Bytter mic samt gjør en lokal softwareoppgradering.
- Vann bakluke: Skyldes dårlig drenering i opprinnelig design på baklykter, byttes på oppfordring ved problemer.
- Mugg takluke (ingen fiks pr 15.9)
- Taktrekk flukter ikke med dørlist. Ingen egentlig fix, men ble notert som "klage" for å pushe concern oppover i systemet (gjør gjerne det ved service, dere også).

Blir spennende å se hvor mye som blir utbedret og hvor bra det blir, men Jessica på Grorud er en samvittighetsfull dame som jeg er sikker på følger opp etter beste evne.

Første ledige servicetime var for øvrig 27.11 da jeg var innom i dag (15.9).
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Johnny

Sitat fra: Lars1 på fredag 12. september 2014, klokken 14:28
Får man gratis leiebil under service?

Leverte bilen min i dag for å løse problemet med at den lille skjermen ikke virker. Bilen er på reparasjon på ubestemt tid, og på spørsmål fra meg om lånebil fikk jeg kontant nei!
TMS og eGolf.

cyber

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. september 2014, klokken 20:34
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. september 2014, klokken 19:29
står det noe spennende på de siste 5 sidene?
Hehe, masse ;)
Side 6 er disclaimer, side 5 er gratis leiebil og gratis vask, side 2-4 er takstativ-deksel, pigtail schuko, bytte av drive unit, nye fester til drive unit, bytte av en del i forstilling samt en gummipakning.

Klar for nytt år og nye 20.000km :)

Med andre ord inneholder 12-måneders service kun bytte av vindusviskere og kupéfilter - siden alt annet som ble gjort er reklamasjonsarbeid.
Hva er prisen på denne servicen  ( satt til i serviceavtalen ) ?

shb

Det var jo en del andre punkter også. De målte mønsterdybden til 5mm bak på mine 21" Michelin etter nesten 21 000 km på de og 19" Pirelli vinter på 10 måneder. Bilen sier ikke fra selv om service det må en selv ringe og si fra om fikk jeg beskjed om.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Stig O

Var på servise, eller rettere sagt oppfølging av reklamasjoner i Stavanger på fredag.De hadde tatt feil av avtalt dato, og jeg måtte bare dra hjem igjen (42 mil tur/tetur). Sendte en klagemail i helga og fikk svar i dag. Vi kan hente bilen din i Odda og levere lånebil,Tesla hvis vi har inne. Bringer bilen tilbake til Odda når den er ferdig.Nei jeg har ikke ranger avtale. Det blir 84 mil tilsammen!!!! Det kaller jeg service og reise kjerringa. Tror imidlertid ikke jeg har samvittighet til og ta imot tilbudet, så det blir vel en tur til Stavanger igjen.
:) :)
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Real EoN

@Stig O

Du høres ut som en drømmekunde, eller veldig glad i å kjøre bil  :D
Om det var Tesla som ha tatt feil, så er det jo veldig bra at dem vil rette opp inntrykket..

Smil og ta imot sier nå jeg  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

@roger

Smart med en oversikt over hva andre får utført ved års-service.

Min liste ser slik ut:

- Montere titandeksel under batteri.
- Bremsestøy.
- Høyfrekvent lyd ved kraftig pådrag. (I tillegg til den vanlige lyden ved pådrag)
- Kald trekk på føttene. Mye sandalkjøring i sommer, og selv med manuell luftstyring uten luft til bena, er det kald trekk.
- Handsfree (dårlig lyd hos motpart).
- Dugg i ryggelys.
- Parkeringsensorene er blitt lydløse.

Beskjeden liste dette, etter snart et år med mye glede ;D
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på mandag 15. september 2014, klokken 17:58
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. september 2014, klokken 20:34
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. september 2014, klokken 19:29
står det noe spennende på de siste 5 sidene?
Hehe, masse ;)
Side 6 er disclaimer, side 5 er gratis leiebil og gratis vask, side 2-4 er takstativ-deksel, pigtail schuko, bytte av drive unit, nye fester til drive unit, bytte av en del i forstilling samt en gummipakning.

Klar for nytt år og nye 20.000km :)

Med andre ord inneholder 12-måneders service kun bytte av vindusviskere og kupéfilter - siden alt annet som ble gjort er reklamasjonsarbeid.
Hva er prisen på denne servicen  ( satt til i serviceavtalen ) ?
Vindusvisker og kupefilter var det eneste de har ført opp at er byttet. Det betyr naturligvis ikke at det er eneste jobben de gjorde, for en service kan bestå av en lang sjekkliste/kontroller/justeringer uten at deler byttes.

Servicen koster 17.750,- for 5 år/100.000km, dvs. 5 servicer à 3550,-. Første service på 20.000km er nok den som oppleves som dårligst valuta for pengene. På 5 års servicen når bilen passerer 100.000km er det nok antakelig bedre valuta for pengene at alle deler er inkludert. Men jeg forstår godt de som velger å ikke ta service før bilen har gått 40-50.000km ettersom det er svært lite å ta service på. De som kjører mye (type 40-50.000km) kan antakelig trygt kjøre et par år/100.000km før de tar første service, dersom de ikke har behov for historikken og bilen uansett har vært innom for noe reklamasjonsarbeid i mellomtiden.

Som nevnt er antakelig service på nåværende tidspunkt overkill, og hadde jeg hatt et 10-års perspektiv på bilholdet hadde jeg trygt kjørt 30-50.000km før første service, men bilen skal antakelig selges neste år pga bytte til Mod X. Da ønsker jeg å ha papirene i orden. Og jeg har uansett forhåndsbetalt 17K for 5 år/100.000km service, så da kan jeg like godt ta servicene iht. serviceplanen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

larssto

Dumt spørmål: Må man bestille servicetime selv, eller blir man kallt inn av Tesla?  :-[
Model S, Stavanger

Muffinman

Sikker på at siste service ikke er på 80.000?

Da har man jo fått service for 100.000km/5 år?

Øggen

Ja.
Du betaler ikke for kjøringen fra 0-20000km

Høgis

Sitat fra: larssto på torsdag 18. september 2014, klokken 13:15
Dumt spørmål: Må man bestille servicetime selv, eller blir man kallt inn av Tesla?  :-[

Det er valgfritt, så du må bestille selv.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA