Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ion vurderes solgt

Startet av Øyvind.h, fredag 26. september 2014, klokken 20:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

I går leverte jeg inn bilen for ettårs-service/20K service. Noen dager over tiden og noen dager over 20K grensen, men ingen kommentarer vedrørende det når jeg leverte inn. Kanskje ikke så rart når garantien uansett opprettholdes uavhengig av service.

Auto-hold funksjonen i Civic``en jeg fikk som lånebil aktiverte seg av en eller annen grunn når jeg lukeparkerte på flatmark ved barnehagen i dag morges, noe som gjorde at jeg holdt på å hoppe rett inn i bilen foran. Stoppet med minimal klaring. Fantastisk :) Ellers er det lurt av Tesla å gi kundene dieselbiler som lånebiler. God påminnelse om hvordan livet var i gamledager, og hvor deilig det er å kjøre en bil anno 2014.

Lengre ned i tråden kommer en oppsummering fra servicen :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cyber

En meget relevant beskrivelse av første servicebesøk hos Tesla.  :D

bull

Øyvind.h

Og da er bilen hentet igjen. Meget god service denne gangen! De har fikset diverse smått og stort, fjernet klunkelyd, tatt hjulstillingskontroll+++
Bilen var ladet helt opp, og vasket kontaktlløst (uten svamp).
Veldig fornøyd  ;D

Kan legge til som en kuriositet at det står på service-beskrivelsen at servicen inkluderer luftunderstellet. Dvs det ser ut til at understellet er dekket av service-avtalen, noe som er positivt og i tråd med tidligere kommunikasjon.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

står det noe spennende på de siste 5 sidene?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 11. september 2014, klokken 19:29
står det noe spennende på de siste 5 sidene?
Hehe, masse ;)
Side 6 er disclaimer, side 5 er gratis leiebil og gratis vask, side 2-4 er takstativ-deksel, pigtail schuko, bytte av drive unit, nye fester til drive unit, bytte av en del i forstilling samt en gummipakning.

Klar for nytt år og nye 20.000km :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lars1

Får man gratis leiebil under service?

Muffinman

Jeg lurer veldig på hva trådstarter har fått på sin betalte service som man uansett ikke ville fått ved reklamasjonsarbeid? Jeg hadde nylig min inne for 4. (eller var det 5.?) gang nylig og klarer ikke se forskjellen.

EDIT: Bortsett fra kupefilter og muligens nye viskerblader.

Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på fredag 12. september 2014, klokken 15:29
Jeg lurer veldig på hva trådstarter har fått på sin betalte service som man uansett ikke ville fått ved reklamasjonsarbeid? Jeg hadde nylig min inne for 4. (eller var det 5.?) gang nylig og klarer ikke se forskjellen.

EDIT: Bortsett fra kupefilter og muligens nye viskerblader.
Aner ikke. Kanskje noen har beskrivelse av hva som skal gjøres på 20K service? Kontroll av væsker etc? Når bilen blir eldre er nok ikke service noe jeg prioriterer like høyt, men jeg ville aldri kjøpt en 1-3 år gammel dyr bil uten komplett servicehefte, så her er jeg litt føre var mtp et mulig salg neste år :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Det er vel en sjekkliste som florerer på forumet i et par tråder. Dreier seg egentlig om å sjekke ting; hvis jeg ikke husker feil var det vel bytte av bremsevæske annethvert år og kjølevæske hvert 5. Og olje på diff ved 120.000km.

Tenker jeg venter med service minst til jeg får kjørt et halvt år uten at bilen må inn på reklamasjonsarbeid.

Avh

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. september 2014, klokken 16:54
men jeg ville aldri kjøpt en 1-3 år gammel dyr bil uten komplett servicehefte, så her er jeg litt føre var mtp et mulig salg neste år :)
Her lever du vel fortsatt litt i fossilalderen ?  Bilen trenger nesten ikke service og sier fra selv når det er tid for service er et velbrukt salgsargument ..
Vi har 37 000 km nå siden 1 mars og vært inne for nytt understell og ba da om hjulslitasjejustering. Har time for bytte av transmisjonsslitasje i slutten av måneden. Ordinær service er foreløpig ikke på tale.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Øyvind.h

Sitat fra: Avh på fredag 12. september 2014, klokken 17:46
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. september 2014, klokken 16:54
men jeg ville aldri kjøpt en 1-3 år gammel dyr bil uten komplett servicehefte, så her er jeg litt føre var mtp et mulig salg neste år :)
Her lever du vel fortsatt litt i fossilalderen ?  Bilen trenger nesten ikke service og sier fra selv når det er tid for service er et velbrukt salgsargument ..
Vi har 37 000 km nå siden 1 mars og vært inne for nytt understell og ba da om hjulslitasjejustering. Har time for bytte av transmisjonsslitasje i slutten av måneden. Ordinær service er foreløpig ikke på tale.
Bilens service-intervaller er da godt kjente? Det går sikkert fint å ikke følge produsentens service-intervaller, men jeg ville som sagt ikke kjøpt en bil som ikke har fulgt produsentens service-plan. Og tro det eller ei: kjøperen av min bil kommer nok nesten garantert fra......fossilverden :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Bare det argumentet er jo godt nok i seg selv. Og så er det jo betryggende.

Noen som vet om etterfylling av gass/vedlikehold av AC-anlegget er inkludert i servicen, eller kommer det utenom?

NilsG

Mulig jeg er litt for optimistisk men jeg mener ALT er med i serviceprisen, bortsett fra dekka som er spesifisert at de ikke er med da ...  ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA