Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av elektroclaus, torsdag 25. september 2014, klokken 23:56

« forrige - neste »

elektroclaus

klarer jeg med en lading denne strecken??
fra
bilittkroken 1279 oslo
til
Spinneriveien 11, 1632 Gamle Fredrikstad
jeg må til legen på morningen klokka 9:30
:-( :-(

Flips


Midgard

86 km går lett. Er det over 120 km på sommerføre begynner jeg å sjekke kriseløsninger. Alt under det er tut og kjør. Du må dog lade før du kjører hjem igjen.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

elektroclaus

tak for svar:-)
men jeg kommer bare 104 km:-( og da har jeg bare 14km til:-(

Mrtiger

2013 Nissan Leaf, Acenta.

Haldenser

Jeg hadde ladet en i Vestby (Mcdonalds v/ E6 Fortum hurtiglader) samt i Fredrikstad som foreslått. Bedre å lade når du kan en når du må...
Men ser ut som hurtigladeren i Fredrikstad (Apenes P-HUS) er ute av drift, så du får belage deg på å bruke din private ladekabel et sted og tilbringe noen timer i et kjøpesenter så du kommer deg tilbake til Vestby for nok en lading.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

bjorn_2390

Sitat fra: Haldenser på onsdag 10. september 2014, klokken 21:52
ser ut som hurtigladeren i Fredrikstad (Apenes P-HUS) er ute av drift,
Åssen finner du ut av dette på en grei måte?
Blå Euro-Leaf (2012)

Haldenser

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Mrtiger

Det er ikke noe problem å kjøre fra Fredrikstad til Oslo med en ladning, har selv gjort det flere ganger. Men, etter det jeg har forstått av andre poster som TS har skrevet, er at han har et redusert batteri. Mener han har skrevet at han kun får kjørt 10 mil på en full ladning, da er han nok på smertegrensen. Hadde nok ladet på vestyby som er nevnt i denne posten.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

Ebe

Han kjører gjennom oslo med mye trafikk, så går nok litt ekstra der med mye stopp og start med en så tung bil. Om han legger CruiseControll på 80 km/t og cruiser ned til fredrikstad vil jeg tro det går helt fint :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA