Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kristiansand - Oslo. Må jeg kjøpe ladekabler?

Startet av ortodox, torsdag 25. september 2014, klokken 13:45

« forrige - neste »

ortodox

Jeg parkerte her om dagen på gardermoen og så glemte jeg hvor jeg la fra meg bilen ca..så heldigvis viste jeg etasjen, men alt var så likt at jeg måtte gå et stykke. Da merket jeg at jeg savnet en knapp som fikk bilen til å horne  slik at en kunne finne bilen ,dette er jo helt vanlig på mange biler. Noen som vet om dette går ann? Hadde vært kjekt med app som fortalte deg hvor du har parkert bilen din, dette har bmw i3 kommet ut med for lengst.

DeadLock

Hei.

Jeg pleier å holde fjernkontrollen høyt og trykke på Låse-knappen.

Pleier å se blinkene ganske greit. :)
Ellers så vil Leaf Manager sammen med en OBD2-adapter gi deg ganske nøyaktig posisjon.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

ortodox

vil helst holde meg unna MacGyver løsninger med odb2 osv..men det var jo et godt poeng samt denne Leaf manager er android app mens jeg bruker iphone

ortodox

Det finnes vist en app til iphoe som heer Find My Car, denne skal være mulig å "parre" med bluetooth slik at hver gang bilen slåes av tar denne vare på koordinatene så er det løst :)

Haldenser

Sitat fra: ortodox på onsdag 10. september 2014, klokken 09:52
Jeg parkerte her om dagen på gardermoen og så glemte jeg hvor jeg la fra meg bilen ca..så heldigvis viste jeg etasjen, men alt var så likt at jeg måtte gå et stykke. Da merket jeg at jeg savnet en knapp som fikk bilen til å horne  slik at en kunne finne bilen ,dette er jo helt vanlig på mange biler. Noen som vet om dette går ann? Hadde vært kjekt med app som fortalte deg hvor du har parkert bilen din, dette har bmw i3 kommet ut med for lengst.

USA Leaf har iallefall en slik mulighet, har 4 knapper på "nøkkelen" hvor en av de er en panikk-knapp som får bilen til å tute.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Rio

Sitat fra: DeadLock på onsdag 10. september 2014, klokken 10:03
Hei.

Jeg pleier å holde fjernkontrollen høyt og trykke på Låse-knappen.

Pleier å se blinkene ganske greit. :)
Ellers så vil Leaf Manager sammen med en OBD2-adapter gi deg ganske nøyaktig posisjon.

Mvh,
Thomas

Man trenger ikke noen OBD2-adapter for den funksjonen. LeafManager gjør det fra bilens BlueTooth.

Den bruker GPSen i din mobiltelefon, men den fungerer vanligvis dårlig inne i parkeringshus.

Ev. kan man gjøre som en jeg kjente i Rio de Janeiro pleide å gjøre når han glemte hvor han hadde parkert bilen - han meldte den stjålet, og ventet til politiet fant den! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA