Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!

Startet av teralv, torsdag 25. september 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

teralv

Over 12 mnd ser jeg ingen forbedringer på kapasiteten på app serveren til Nissan for styring av lading og klima.

Mellom 7 & 9 er den veldig vanskelig å nå pga overbelastning på serverene. Resten av døgnet akseptabelt.

Klaget til Nissan via nettsiden flere ganger, til ingen nytte. Det er på morran det er kjekt å slå på varmen om en ikke har timet det fra før.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Mrtiger

Serveren deres har vært nede i 2 dager nå...helt utrolig!
Tydelig at de ikke prioriterer carwings, virker som de kun bruker dette systemet for salgsmarkedet. Ser veldig fint ut på papiret, men bruker ikke en krone på å få systemet til å fungere smertefritt.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

BE

Det er ikke direkte penger å tjene på å holde denne tjenesten i gang eller å forbedre den. Bilen er allerede solgt, og for blårussen er nok Carwings er en utgiftspost som ikke prioriteres i det hele tatt.

At det kan irriterer kunder tilstrekkelig til at de velger andre bilmerker neste gang ser ikke ut til å bety noe som helst.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

teralv

Stemmer. Om Carvinhs blir så lett tatt på, så kan de miste mange gamle kunder. Carvings er viltig for meg.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Daeedor

Samme feil på Carwings her , men har lastet ned "LEAF LINK" app , og den fungerer. Så Carwings hos Nissan er nok i drift , for Leaf Link appen bruker jo samme server. Må være en feil i mellom Carwings app og Carwings....  8)

teralv

Sitat fra: Daeedor på onsdag 10. september 2014, klokken 12:03
Samme feil på Carwings her , men har lastet ned "LEAF LINK" app , og den fungerer. Så Carwings hos Nissan er nok i drift , for Leaf Link appen bruker jo samme server. Må være en feil i mellom Carwings app og Carwings....  8)

Virker ikke her, står følgende feilmelding nederst i app:  "unknown error communicating with CARWINGS"

Burde ikke virke, da det som du sier er samme servere det skal snakke med.
Lys grå.
5000 km - Bergen

teralv

Skremmer Nissan litt nå i chatten (har selvsagt ikke snakket med VG):

Tusen takk. En elbil-kunderådgiver vil svare deg så fort som mulig.
Du har blitt koplet opp til June J.
June J:  Hei og velkommen til Nissan kundeservice. Du snakker med June. Hva kan jeg hjelpe deg med?
Kunde :  Hva er grunnen til at Carwings appen ikke virker fortiden?
June J:  Den har vært nede for oppdatering i går og i dag. Våre spesialister jobber med å forbedre appen.
Kunde :  Jeg har tidligere klaget på dens kapasitet særlig morgen og kveld. Nå klokken 1430 skal jeg møte VG journalist som skal se alle screenshotter med dokumentasjon på dette fra oktober i fjor. Til nå.
Kunde :  Det er håpløst at en sånn tjeneste skal ha så mye nedetid, og feil. Men nå blir det fokus på dette i riks media. Regner med dere blir kontaktet. Ville varslet dine overordnede om dette så dem er forberedt.
June J:  takk for informasjonen. Jeg skal ta det videre. Kunne jeg fått dine kontaktdetaljer?
Kunde :  XXXXXXX,XXXXXX  - XXXXXXXXX
June J:  Takk! Forøvrig beklager jeg på vegne av Nissan alle problemene vi har hatt med Carwings. Det er frustrerende for oss her på kundeservice så vel som for dere kunder.
Kunde :  Men hvem som styrer tjenesten? Hvilket land styres det fra?
Kunde :  Hvilke tiltak gjøres for at serveren skal takle antall forespørsler på de kritiske tidene som morgen og ettermiddag? Det er alltid problem da.
June J:  et øyeblikk. jeg skal undersøke dette.
Kunde :  Takker
June J:  Carwings styres ikke fra et spesifikt land, det er internasjonalt. Det andre spørsmålet har jeg desverre ikke nok teknisk innsikt til å svare, men jeg har skrevet ned og skal sende spørsmålene dine og informasjonen du kom med til en saksbehandler og mine overordnede.
Kunde :  Flott. Takker
June J:  bare hyggelig. Ta kontakt hvis det er noe mer vi kan hjelpe med! Jeg vil
også informere om at antageligvis vil du bli kontaktet av en saksbehandler, i forhold til dette.
Kunde :  Flott.

Chatten avsluttet 10.09.14 kl 12:25
Lys grå.
5000 km - Bergen

medic.66

Jeg får heller ikke kontakt med Carwings. Men Leaf link virker glimrende. Dette har jeg opplevd flere ganger før. Carwings ingen kontakt mens Leaf link fungerer bra. For min del får Leaf link raskere kontakt enn Carwings (når Carwings finner på å virke). Carwings appen synes jeg er en elendig app med tanke på funksjoner men det har jeg tatt opp i en tidligere tråd....
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Bobbulf

Som Daedor sier, bruk LEAF Link, den er MYE bedre.Set den til "Refresh at startup": every 15 min, og "Notification": vibrate,  og du trenger bare og åpne og lukke den kjapt, så kommer statusinfo automatisk som en meldingvibrering etter kun kort tid :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

teralv

Sitat fra: medic.66 på onsdag 10. september 2014, klokken 12:19
Jeg får heller ikke kontakt med Carwings. Men Leaf link virker glimrende. Dette har jeg opplevd flere ganger før. Carwings ingen kontakt mens Leaf link fungerer bra. For min del får Leaf link raskere kontakt enn Carwings (når Carwings finner på å virke). Carwings appen synes jeg er en elendig app med tanke på funksjoner men det har jeg tatt opp i en tidligere tråd....

Men no virker vel ikke Leaf Link heller, siden tjenesten i andre enden er nede.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Bobbulf

Sitat fra: teralv på onsdag 10. september 2014, klokken 12:20
Sitat fra: medic.66 på onsdag 10. september 2014, klokken 12:19

Jo, virker helt fin nå  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

medic.66

Sitat fra: teralv på onsdag 10. september 2014, klokken 12:20

Rart, jeg var inne på Leaf link for to min siden
Evje

teralv

Virker ikke her, og om en tenker på kjeden her så er det vel ikke logisk at den skal virke heller.

Appene (Carwings og Leaf Link) gjør det samme. Snakker med en sentral server, og sender forespørsel til den. Det er jo den som er nede, og da hjelper det vel ikke om en bytter app. Serveren gjør forespørselen om til et sms/gprs signal som sendes over telenettet til bilen. Bilen behandler forespørselen fra serveren sentralt, og sender tilbake en sms eller datapakke. Så skal den inn i serveren, og via push tilbake til appen på telefonen.

Av den grunn skal det ikke virke på Leaf Link nå. Sjekk appen og test om den virkelig oppdaterer og slår på klima da. Det står diskret med gule bokstaver nede at det er feil.

Feilen er også gjeldende på WEBsiden til Nissan. Derfor er det serveren vi skal snakke med som er ute.
Lys grå.
5000 km - Bergen

teralv

Lys grå.
5000 km - Bergen

medic.66

Sitat fra: teralv på onsdag 10. september 2014, klokken 12:25
Virker ikke her, og om en tenker på kjeden her så er det vel ikke logisk at den skal virke heller.

Appene (Carwings og Leaf Link) gjør det samme. Snakker med en sentral server, og sender forespørsel til den. Det er jo den som er nede, og da hjelper det vel ikke om en bytter app. Serveren gjør forespørselen om til et sms/gprs signal som sendes over telenettet til bilen. Bilen behandler forespørselen fra serveren sentralt, og sender tilbake en sms eller datapakke. Så skal den inn i serveren, og via push tilbake til appen på telefonen.

Av den grunn skal det ikke virke på Leaf Link nå. Sjekk appen og test om den virkelig oppdaterer og slår på klima da. Det står diskret med gule bokstaver nede at det er feil.

Feilen er også gjeldende på WEBsiden til Nissan. Derfor er det serveren vi skal snakke med som er ute.

Sjekket Leaf link igjen nå. Den oppdaterer og jeg slo også på klima. Så her virker den hvertfall. Rart igrunnen men sant
Evje

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA