Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: verdifall zoe

Startet av JonasB, torsdag 25. september 2014, klokken 10:31

« forrige - neste »

Igloo

Det hadde vært utrolig digg å ha den app'n til bilen.
Utrolig kjipt at den ikke ble lansert sammen med bilen i Europa.
Ifølge min forhandler, så har de hatt en spørreundersøkelse ang. Dette med app.
Det kom det frem at svært få bruker app til elbil.

Skjønner ikke helt det...
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Alfano

#16
Sitat fra: Igloo på torsdag 25. september 2014, klokken 15:39.
Ifølge min forhandler, så har de hatt en spørreundersøkelse ang. Dette med app.
Det kom det frem at svært få bruker app til elbil.

Skjønner ikke helt det...

Hvordan kan de ha hatt den undersøkelsen blant Soul el bil kjøpere, bilen er jo nesten ikke ute enda......
Tror nok de fleste heller ville att den skulle vært der, så får det heller bli opp til den enkelte og bruke den  8)
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

arnejorg1

Da jeg hadde Laef brukte jeg appen noen ganger, men kunne fint klart meg uten. Så det er ikke slik at jeg velger bort soul fordi den mangler app til telefonen.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Igloo


Sitat fra: Alfano på torsdag 25. september 2014, klokken 15:59
Sitat fra: Igloo på torsdag 25. september 2014, klokken 15:39.
Ifølge min forhandler, så har de hatt en spørreundersøkelse ang. Dette med app.
Det kom det frem at svært få bruker app til elbil.

Skjønner ikke helt det...

Hvordan kan de ha hatt den undersøkelsen blant Soul el bil kjøpere, bilen er jo nesten ikke ute enda......
Tror nok de fleste heller ville att den skulle vært der, så får det heller bli opp til den enkelte og bruke den  8)

Det var selvfølgelig ikke soul ev eiere de hadde spurt. De er det ikke mange av... Enda...
Derfor jeg skrev "elbil" og ikke soul ev.

Jeg har ikke sett den undersøkelsen selv, men informasjonen kom fra forhandler.

Hadde jeg kun kjørt til og fra jobb, så hadde det nok ikke vært et problem uten app, men ettersom jeg må kjøre småturer iløpet av arbeidsdagen (gjerne på kort varsel) så hadde app'n vært veldig bra å ha. Spesielt på vinterstid, men også på varme sommerdager.
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

Øyvind.h

Finnes det noen som ikke hadde brukt app dersom den fantes? Selv faren min i midten av 60-årene bruker app for å sjekke bilen ved behov.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trøndertesla

Vi fikk akkurat en ny Kia Soul EV i hus og jeg satte den akkurat på lading for første gang. Jeg gikk inn for å laste ned appen slik at vi kan følge med på ladestatus m.m. men så viser det seg at det ikke finnes noen app, er dette riktig!?!?! Det er jo ingen megakrise, men dette må da være svært enkelt å utvikle for Kia. At de støtter seg på en undersøkelse som sier at kundene ikke ønsker noen app vitner i så fall om en lite proaktiv ledelse i Kia systemet... Kanskje vi har blitt for bortskjemt med Tesla...?
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

martinb

Trøndertesla

Hva med å lese litt i denne tråden du har stilt spørsmålet ditt i? Hvis du leser bare litt ned på første siden i denne tråden her så ser du at nei det er ikke noe app til Kia i Europa. Du får også vite hvorfor.. Så ta deg en tur på første siden i tråden så skal du se du får svar.

Mvh
Martin
NSX, Civic Mugen Si, ZXR400, Duke 390, Kia Soul EV R/S bestilt 13.05.15 levering mai/juni?

AmocoCadiz

Begynner å bli en god del Kia Soul levert i Europa og Norge nå, men alle uten telematikk app her.

Men er det noen som vet om/hørt rykter/sett beta utgave av en OBD2 bluetooth app til Soul utviklet av f.eks. uavhengig utvikler,
ala Leafspy for Leaf og Canion for Trillingene?

Disse appene ( Leafspy og Canion) gir jo mye interessant tilleggsinfo om batteritilstand og temp battericeller volt og amps o.l.
Denne infon sendes helt sikkert ut til OBD2 kontakten på kia soul ev også?

flanko

Om det er noen som mener de har en løsning eller ønsker å prøve, stiller jeg bilen min til disp. Hadde vært kult å fått appen til å fungere:-D

kammiz

noen som har hørt noe mer om dette?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA