Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av Powerflux, torsdag 25. september 2014, klokken 09:58

« forrige - neste »

Powerflux

Kjerra stod på lading nede i sentrum og når jeg kom tilbake hadde jeg litt å bære på! Låste opp med Keyless knappen og la fra meg alt(inc nøkkel) i høyre sete foran.
Av gammel vane lukket jeg førerdøren og koblet fra ladekabel. I det jeg trakk ut strømmen hørte jeg bilen klikke i dørlåsene, WTF  ???
Ganske riktig, samtlige dører hadde låst seg og Keyless reagerte ikke. I instrumentpanelet blinket den røde lampen for Key Not detected samtidig som jeg kikket ned på nøklen som lå midt i pasasjersetet foran. Dobbelt WTF  ???

Jeg har aldri fått til å låse bilen med nøkkelen inne i bilen, får alltid en advarsel lyd og ingen låsing!
På ladeplassen foran stod det en E-Golf og etter bare et par minutter kom eieren av denne. Forklarte situasjonen og da ble det lånt bort mobil ASAP :)
Fruen var jo seff ikke hjemme men fikk en kompis til å stikke hjem til meg å hente den andre nøkkelen og så komme ned til byen!

Med nøkkel nr 2 låste jeg opp bilen  med keyless men merkelig nok ville bare venstre fordør låses opp. Lampen for Key Not Detected blinket enda. Startet så opp bilen for så å slå den av i gjen og da virket alt helt som normalt igjen hvor den ikke ville låse når nøkkelen lå inne i bilen og den røde lampen sluttet å blinke!
Dette må jo være en elektronisk variant av total vranglås :o

Som et lite PS må jeg nevne at damen med E-Golfen var helt enestående! Det var bare å låne telefon og siden jeg stod der i t-skjorte dro hun opp en hundrelapp og mente jeg burde gå inn på Horgans i  Hegdehaugsveien og kjøpe meg en stor kaffe i påvente av kompisen med nøkkel. Jeg hadde penger i baklommen og takket høfflig nei.
Fantastisk hjelpsom dame, jeg er svært takknemmelig :) :)

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Mrtiger

Det klarte jeg på golfen min også, selvom Møller så at det var umulig >:(
2013 Nissan Leaf, Acenta.

fws

Har også låst meg ute av bilen noen ganger, men det er mange år siden nå.

Kan det være lavt batterinivå på nøkkel? Fjernkontroller generelt pleier å få dårlig rekkevidde når det er lite strøm igjen.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

DeadLock

Hei.

Jeg hadde en episode hvor det skjedde noe lignende mens jeg hurtigladet.

Jeg hadde nøkkel i lommen og gikk ut av bilen for å avslutte hurtigladingen.
Da jeg lukket døren skjedde det ingenting, men da jeg trakk ut hurtigladerpluggen hørte jeg at bilen låste seg.

Bilen stod i "Accessory Power Mode" (Radio + AC var på), og den reagerte ikke på knappen.

Ringte til Ålgårds Auto (Lokal Nissan-forhandler 400 meter unna) og de kom raskt ned.

Imens låste jeg opp bilen med nødnøkkelen.
LeafSpy rapporterte "Smart Key Error" og "Smart Lock Error".

Årsaken var for lite strøm på 12V batteriet grunnet løs batterikabel på minus-siden. (Jording).
Da vi åpnet panseret kunne vi løfte av minuspolen uten verktøy.


Sjekk at kablene sitter godt fast på batteriet ditt. :)

Mvh,
Thomas.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Lekebil

takk for tipset ang. løs jord, skal sjekkes sammen neste påfyll av spylerveske;)
Rød 2013 mod. Japan LEAF
WHAT I say here, STAYS here

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA