Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan vi forvente nye prisjusteringer

Startet av honday, onsdag 24. september 2014, klokken 16:25

« forrige - neste »

mortys

Jeg kjøpte e-Golf på Møller Bil Sandnes og Jæren og kan ikke si annet enn at jeg er kjempefornøyd med service og oppfølging. For min del var det ikke aktuellt med ventepumpe da kona pendler 7mil t/r daglig i tillegg til at vi har mildt klima i rogaland. Syns egentlig at fokuset på vp er litt overdrevet

rifusk

I stede for å lage en ny tråd, "kupper" jeg denne litt:)

Går å vurderer e-golf og kia nå som pendlerbil. Har 98km tur/retur til jobb, mellom Valnesfjord (Fauske) og Bodø. Jeg har mulighet for å lade på jobb, men ønsker egentlig å unngå dette. Tror dere Golfen vil kunne takle dette? Vinterstid kan vi nok fort se dager med temperaturer ned mot -10 grader.. Mens bilen er ny er det en ting, men hva vil skje etter hvert som batteriet taper seg. Det er i dag etter hva jeg vet ikke mulighet for hurtigladning i Bodø...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Ohm

I dag, med 3 grader utetemp og full lading, trekker varmeapparatet av 5 mil i begynnelsen. Det interssante er at jo mer man har ladet batteriet, jo mer tar GOM av rekkevidden. (GOM=rekkeviddemåler) Så i dag har jeg reelt 13-14 mil rekkevidde i normalmodus, 22 grader i bilen og full lading. Vi snakker da om tørr veibane og sommerdekk. Jeg ser for meg rekkevidde ned mot 10 mil til vinteren.

Jeg mener følgende er viktig når du kjøper elbil:
Sjekk at bilen dekker dagsbehovet ved det verst tenkelige scenarioet: Kulde og føreforhold. Hvis du klarer å kjøre bilen til jobb i minus 20 og snøstorm, vil den dekke ditt behov 100% Dette gjelder egolf med og uten varmepumpe, siden den ikke fungerer i minus 20. Har du 98km tur/retur til jobb bør det ikke være noe problem å klare den strekening, selv med 70% restkapasiet på batteriet etter noen år med tap som du antyder.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

rifusk

Nå er det vell ingen som har opplevd -20 grader med e-Golfen, men hva vil dere tro den vil klare i rekkevidde under disse forholdene? La oss si at bilen har fått forvarmet seg i forkant av kjøringen/-ene...

Vil batteriet ta skade av klattlading? Ser for meg at jeg kommer hjem, setter kontakten i, og så kanskje tar bilen i bruk en halvtime- time etterpå. Vil tro at jeg prøver å suge mest mulig kjøring ut av bilen, og bruke denne til ballettrening ol...:)  da blir nok bilen å nærmest så konstant i pluggen når den står hjemme, ugunstig??
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

ArneS

Sitat fra: honday på tirsdag 09. september 2014, klokken 11:43
2. Lading. Vi har hytte på Sørlandet og hjemmefra til hytta er det nøyaktig 17 mil. Hvis vi skulle bruke e-golfen til hytta så vil man neppe nå frem med full bil og masse bagasje. I følge oversikter over hurtig ladestasjoner så er det en i Flekkefjord. Hvor lang tid vil det ta å lade bilen der før vi kan kjøre videre? Det så mange typer hurtigladning at man blir forvirret.

Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene. Prøvekjørte e-golf i går kveld og må si jeg likte den veldig godt.

Jørgen

Det kommer en hurtiglader på Helleland ved Bens kafe (operatør Grønn Kontakt), samme som Flekkefjord og Mandal. GK har tidlige sagt at denne skulle vær klar i september (2014) men det klarte de ikke så kanskje vi kan håpe på oktober  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Ohm

Sitat fra: rifusk på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:51
Nå er det vell ingen som har opplevd -20 grader med e-Golfen, men hva vil dere tro den vil klare i rekkevidde under disse forholdene? La oss si at bilen har fått forvarmet seg i forkant av kjøringen/-ene...

Vil batteriet ta skade av klattlading? Ser for meg at jeg kommer hjem, setter kontakten i, og så kanskje tar bilen i bruk en halvtime- time etterpå. Vil tro at jeg prøver å suge mest mulig kjøring ut av bilen, og bruke denne til ballettrening ol...:)  da blir nok bilen å nærmest så konstant i pluggen når den står hjemme, ugunstig??
Skal ikke ha noe å si med klattlading på egolf. Du bør imidlertid skaffe deg 16 amp lader, enten via dyr løsning fra vw, dvs hjemmelader, eller billigløsning med ladekladd som du kjøper på nettet. Da får du en drøy mil i timen når du lader hjemme. Hurtiglading vil jeg ikke basert meg på, da dette foreløpig er ustabilt og dyrere enn bensin.

Når det gjelder rekkevidde i minus 20, så tipper jeg den er rundt 10 mil, uavhengig av forvarme. Slik jeg ser det på mitt forbruk nå, så handler forvarmen kun om komfort, ikke om bedre rekkevidde. Bilen er varm når jeg setter meg inn, men den trekker fra nesten like mange mil enten jeg forvarmer eller ikke. Jeg kjører bare mellom 14 og 18 km til jobb, så det spiller liten rolle hvor mye den trekker fra. Men jeg pleier å forvarme, mer behagelig.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Alfano

#21
Har idag fått tilbud på en fullspikket eGolf til kr. 315.000,-, ikke billig, og de kan nå ikke levere før tidlig 2 kvartal 2015...
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

torlie

Sitat fra: Alfano på mandag 06. oktober 2014, klokken 12:47
Har idag fått tilbud på en fullspikket eGolf til kr. 315.000,-, ikke billig, og de kan nå ikke levere før tidlig 2 kvartal 2015...

Jeg fikk en pris på 308,- dette er også med Oryx Hvit som koster litt ekstra. Ville prøvd å prute, evt hør med en annen forhandler i nærheten.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Alfano

Har fått pris fra annen forhandler på det samme utstyret, og det virker ikke som VW forhandlere i Vestfold ønsker og selge bil, nå er prisen på 322.000,-, og det blir bare dyrere og dyrere  :-[
Dette lover desverre ikke godt, skal bli spennende og se hva andre tar.....
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

Puzoni

@Torlie Når du sier fullspikket regner jeg med at du mener alt på ekstrautstyrslista samt Oryx Hvit (dyrere lakk) og vinterdekk. Da er 315K ikke så verst.

Når sagt, så er jeg litt enig med forhandleren min som mente at parkeringsassistent (vi snakker ikke om stasjonsvogn), aut. fjernlysstyring med lane assist og alarm (ikke FG godkjent og gir ikke noe billigere forsikring) er overflødinge ting som koster skjorta. Uten dette utstyret, kan du sikkert nærme deg 300K.

eivhelle

Har bestilt e-golf uten varmepumpe, parkeringsassistent, tonede bakruter og stoffmatter. Men med metallic lakk, vinterdekk og ellers alt av utstyr havnet jeg rett under 300k. Dette også fra forhandler i vestfold.

Bestilte i midten av september og ble forespeilet leveranse i Q1 2015.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

TS

Skal selge min Model S og vurderer annen elbil i innbytte da jeg i en lenger periode stort sett kommer til å bruke den i nærområdet.

Har en kjøper på hånd som tilbyr en hvit eGolf med grått interiør uten VP med kun dette ekstrautstyret:
Lys&Sikt-pakke,  Parkeringsassistent,  DYNAUDIO Soundsystem med 400 Watt
Vinterhjul alu.

Den har gått nærmere 4000km . Konfig hos møller gir samme pris som han forlanger . 
Det føles litt feil, men er markedet fortsatt like varmt pga lang leveringstid ?
Mulig jeg kun skal ha den i 6-12mnd og er redd for at tapet fort kan bli 50.000 om man tar med omreg avgift..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Råde

Jeg går og lurer på litt av det samme. Kjøpe en eGolf fra finn nå mens jeg venter på min med varmepumpe. Prisene ligger høyt enda. Noen prøver også å få over nypris for de.

Jeg tror ikke det holder seg, for nå kommer det snart enormt mange bruktimporterte (som har vært "eid av VW AG" som de skriver så fint). De kommer nå i desember og jeg er usikker på hva det gjør med prisene. I tillegg kommer omreg som du sier.
e-Golf | X75D

pwb

Husk at det ikke er omregistreringsavgift på bilene på finn som allerede er registrert /omregistrert nylig. Man kan selge en bil innen 2 mnd og slippe ny omregistreringsavgift. Noen sier man kan klare å lure systemet ved å få en ekstra mnd eller to ved å bare vente på purring, men det vet jeg ikke sikkert.

grorudklovnen

Jeg synes egolfene som enkelte vurderer fra finn og Møllers prissystem er dyre!

Jeg gjorde litt research før jeg kjøpte min og da var det billigste for meg å spørre etter lagerbiler (som stod i Tyskland). Min sorte egolf med litt ekstrautstyr (fabrikkmontert og etter montert) minus mye rabatt fra Møller havnet kunne noen tusen over startprisen. Jeg lærte også at hvis man kjøper lagervare så slipper man å betale for prisøkningen for 2015 modeller som Møller har innført.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA