Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think City 2000-modell til salgs

Startet av hkaspenberg, torsdag 05. februar 2009, klokken 16:26

« forrige - neste »

hkaspenberg

Det ligger 7 Think'er på FINN for tiden, bla.a. denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15215045&WT.svl=Link som selges av et firma som tydeligvis ikke driver med el-bil.

Noen som kjenner status på noen av disse bilene?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

HHF

#1
Aldri så godt å si bare utfra en annonse. Du får ta ringerunden til de du synes er mest interessante og få litt historikk osv på dem. Bla ville jeg hørt om de hadde en journal over vannservicehistorikken og kanskje også bedt om å få kontakt med tidligere eier for å høre hva de sier om bilen i de tilfellene det er et firma som selger bilen og som sikkert ikke kjenner noe til den. Ser jo ut som de fleste som nå ligger inne har gått ganske langt, så jeg ville ihvertfall vært veldig oppmerksom på brukshistorien til disse. Den du helt spesifikt viser til, har jo gått lite, men det står jo ikke noe som helst om den, så her må du definitivt plukke opp telefonen og få dem til å fortelle deg alt du trenger å vite .... Du er jo ellers en erfaren elbilist, så du visste kanskje alt dette, men bare lurte på om noen hadde spesifikk kjennskap til akkurat disse bilene? I så fall beklager jeg den "belærende tonen" - var bare velment  :-)

Ellers kan du snart kjøpe min, da jeg tar ut en av den nye typen snart   ;)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

El rayo

Elbil som vært i kommunal eie vil jeg være skeptisk overfor. Mange brukere som ser på bilen bare som et verktøy og behandler den dårlig. Sjekk hjulene grundig, kommunale sjåfører har det med å kjøre på høye fortauskanter.

Ellers er det vel tryggere å kjøpe fra bilfirma enn privat, da har man kjøpsloven å støtte seg til hvis noe skjer med batteriet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på fredag 23. januar 2009, klokken 10:21
Ellers er det vel tryggere å kjøpe fra bilfirma enn privat, da har man kjøpsloven å støtte seg til hvis noe skjer med batteriet.

Hvordan virker dette i praksis.

Kan f.eks bilfirmaet etter div rettsrunder bli pålagt å betale tilbake kjøpesummen på en bil der batteriene er defekte, eller ryker innen 3 mnd?

I så fall er det risky business å ta slike biler i kommisjon.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: HHF på fredag 23. januar 2009, klokken 09:50
Aldri så godt å si bare utfra en annonse. Du får ta ringerunden til de du synes er mest interessante og få litt historikk osv på dem. ...
Ellers kan du snart kjøpe min, da jeg tar ut en av den nye typen snart   ;)

Tar ikke den "belærende" tonen ille opp i det hele tatt. Joda, hadde tenkt å ringe å spørre, men det jeg var ute etter om noen her inne kjente konkret til disse bilene. Det er jo ikke så mange slike Think'er i sirkulasjon...

Skal med "Dorsken" til Enviro på mandag/tirsdag for å få 1) takstert skaden jeg fikk 2) få testet batteriene (de er litt dorske) får å se om det kan lønne seg å bruke en 40-45' på å rette opp skaden. Hvis det må byttes pakker så kan det hende at jeg å avskriver bilen, selger'n som deler og skaffer meg en ny. Og da muligens en rimelig og pen Think.  ;D

-- Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

HHF

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 23. januar 2009, klokken 15:31

Tar ikke den "belærende" tonen ille opp i det hele tatt.

Godt :-)

Ellers en interessant spørsmålsstilling om forhandlerne vil gi noen garanti etc på batteriene. Det er det jo virkelig verd å spørre om også. Ellers ville jeg passet godt på med "Lura" auto - jeg har selv blitt lurt av et selskap som het "AutoCon" i sin tid og har blitt mobbet veldig siden dengang fordi navnet jo åpenbart røpet firmaets hensikter  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 23. januar 2009, klokken 15:31
Skal med "Dorsken" til Enviro på mandag/tirsdag for å få 1) takstert skaden jeg fikk 2) få testet batteriene (de er litt dorske)

Holder du oss oppdaterte om batteritesten til Enviro.

Det påstås at de har bedre testutstyr enn oss, men ikke noe uttover det.

Hadde vært interresant å se testresultatet og gjerne også lære litt om hvordan de tester. Kanskje vi kan lære noe og forbedre metodene våre ytterligere.

Går ut fra at de må ha automatisert prosessen, da det ellers ville beslaglagt alt for mye arbeidskapasitet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på fredag 23. januar 2009, klokken 11:55
Sitat fra: El rayo på fredag 23. januar 2009, klokken 10:21
Ellers er det vel tryggere å kjøpe fra bilfirma enn privat, da har man kjøpsloven å støtte seg til hvis noe skjer med batteriet.

Hvordan virker dette i praksis.
De som kjøpte brukt Th!nk fra Elbil Norge fikk tilbake hele kjøpesummen uten noen dikkedarer hvis batteriet røk innen garantitiden (som jeg tror var ett år). En vanlig bilforhandler vil nok trekke fra reduksjonen av bilens verdi i den tiden kunden har brukt den og verdien av å ha bil i den tiden.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Einar

2000 mod. Think City

eljet

#9
Sitat fra: hkaspenberg på fredag 23. januar 2009, klokken 09:09
Det ligger 7 Think'er på FINN for tiden, bla.a. denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15215045&WT.svl=Link som selges av et firma som tydeligvis ikke driver med el-bil.

Noen som kjenner status på noen av disse bilene?

;-D Hans

Jeg tror denne ble solgt av CRIFO.NO for en stund siden.
Bergen Komunne hadde den tidligere
( Sjekk bildene hos crifo )
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

hkaspenberg

Da har jeg fått melding fra forsikringsselskapet som kun brukte 6 uker og 1 dag på å finne ut at det ble skyld-deling og at hver part betaler for sine skader. Jeg har fått takstert reparasjonen av "Dorsken" til å være rundt 20-25 arbeidstimer + deler, et sted mellom 35 og 45K.  >:(

Bilen har gått rundt 62K, har orginal batteripakke fra 2001 som begynner å miste litt "spiff". Så da har jeg et par valg:

1) Få testa pakka for å få en føler med hvor lenge den vil leve. Sigmund @ Enviro kan gjøre det, men det vil koste maaange arbeidstimer.   Hvis OK, reparere skadene og bruke bilen videre.

2) Selge "restene" og skaffe meg noe "nytt". Sigmund ville strekke seg til 15K for å ta imot Dorsken. Bortsett fra inntrykt side (og en mulig dorsk batteripakke) er bilen rimelig strøken - ikke rust - alt virker - interiøret er rimelig pent.

For å jobbe videre med #1 Er det noen her inne som kan teste pakka litt rimeligere enn det Sigmund kan?

Og #2 - noen som har en brukbar Think til salgs?

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

HHF

Kjedelige greier. Kjip takst!

Jeg har fremdeles ikke fått lagt min ut på Finn grunnet manglende rengjøring og foto-session ;

http://elbil.no/forum/index.php?topic=1696.0


Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hkaspenberg

Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 12. februar 2009, klokken 13:07
... Og #2 - noen som har en brukbar Think til salgs?

Dorsken er nå fraktet til Stavanger og levert til elektrolux, og i "bytte" kommer en lys-blå Am-Think til Oslo en av dagene.  Det skal bli kjekt å komme tilbake på veien i et "ordentlig" kjøretøy og slippe maset med buss og trikk... ;D

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Stemmer det.

Dorskens skjebne er også oppgradert fra delebil til reperasjonsobjekt, da skaden var veldig begrenset, og bilen har de ettertraktede 5 dørene. Kjekt å ha ettersom ungene blir større.
Ser for meg salg av Saxo'en som kun har 2 dører, og full karrosserijobb på Dorsken, inkl full omlakkering i 2 farge sølv met lakk. Så dette på en Saxo VTS, og det var bærre lækkert. Det blir enten en yrkesskolejobb neste høst, eller slep til Polen for karrosseriarbeidet.

Tidsaspekt?  Ehhh. Mopedbilen har nå ventet i kø i 2 år, og jeg vet ikke hvilken som først er på veien av VTS Dorsken, eller Litium JDM'en.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA