Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av Nuvolari, tirsdag 23. september 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Nuvolari

Jeg har en ulyd når jeg svinger i lav hastighet. Kommer fra selve styringen høres det ut som. Virker nesten som hjulene tar borti skjermen.

Andre som har registrert det?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Guardian

Tror jeg veit hva du mener, men er det ikke bare servoen?

Nuvolari

Sitat fra: Guardian på mandag 08. september 2014, klokken 14:44
Tror jeg veit hva du mener, men er det ikke bare servoen?

Det er godt mulig. Isåfall bråker/durer/vibrerer servoen mer enn på noen annen bil jeg har kjørt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Bawler

Merket dette på demo-bilen i Haugesund når jeg lånte den.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Audigaudi

Kan skrive meg på denne listen. Jeg trodde kanskje det ble forandring etter å ha byttet dekk og felger, men nei.

Vi hører ikke denne lyden da pga mangel av all annen støy? At lyden altså normal er der på andre biler, men drukner da i annen støy?

Jostein_87

Jeg har merket dette på min også. Har bare vært når jeg svinger til høyre, men før helga begynte det sånn smått når jeg svinger til venstre også. Har også merket meg at det er veldig mye bremsestøv på venstre felg foran, mens det ikke er noe på de andre.. Og siden bremsene nesten ikke blir brukt på en el-bil så er dette litt rart. Skal på verksted med den på torsdag, og møller har sendt mail til tyskland for å høre om de har hørt om problemet før.

Har du merket om det er mye bremsestøv på din bil? Har ikke vasket min siden jeg fikk den for litt over 2 uker siden.

Bawler

Har kun merket det når jeg svinger til høyre, men det kan være en krapp sving oppover der jeg bor (tar ikke svingen så krapp nedover..) og rundkjøringer krapt til høyre.

Så godt mulig det er likt på begge sider.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

mrisak

Stor mulighet for at lyden kommer fra tørre drivakselmansjetter. Smør de med Silicon-spray, så forsvinner lyden. Denne lyden kan komme på alle biler, men det høres mye lettere på stillegående elbiler :)

LGF

Jeg også har reagert på denne lyden. Vi svinger skarpt venstre ved innkjøring til huset vårt og vi hører den hver gang. Men - jeg kan ikke si noe om bremsestøv så lenge bilen fortsatt står på verksted - snart tre uker siden den ble satt igjen der... >:(

Når det gjelder tørre mansjetter så er vel det lite trolig på splitter nye biler...?
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Roger (NO)

Vi hadde bilen inne på verksted for kontroll av dette "fenomenet" i dag.
Mekaniker nevnte noe om disse mansjettene under prøvekjøringen i morges, men etter å ha hatt bilen inne en hel dag var de ikke klokere.
Jeg tolker det derfor dit hen at det ikke var dette som var problemet.

De gjorde opptak av lyden som de sendte til Tyskland. Venter tilbakemelding...

Guardian

Fint om du holder oss oppdaterte Roger. Hadde tenkt å dra innom å få sjekket dette selv, men da avventer jeg litt. Har fått litt verkstedskrekk etter at bilen allerede har stått der i to av de 6 ukene jeg har hatt den  ;)

e-Golfer

Nå opplever jeg også denne lyden ved svinging. Den har ikke vært der tidligere, og jeg synes den har kommet gradvis. Er det noen som har fått noen tilbakemeldinger fra verksted på dette?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Råde

Jeg kan egentlig ikke forestille meg lyden, men hvis det er en slags knirking ved fullt utslag så har jeg opplevd det på alle VAG fossilene jeg har hatt siden 2007 (2xOctavia, Yeti og Passat). Deg er bare vanskeligere å høre lyden pga alt bråket.
e-Golf | X75D

LGF

Det er ikke knirking - mer som en lavfrekvent summing - minner meg litt om lyden fra barndommens sykkeldynamo. Det virker også som om den blir sterkere ved samtidig sving og brems.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Nuvolari

Tror det er servoen som summer når den belastes i spesielle situasjoner.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA