Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva trenger jeg av abb/ladekort/apper osv?

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 23. september 2014, klokken 11:02

« forrige - neste »

nien

Har rulla litt jeg da ... 110 mil denne helgen... Og har passert 20000 km ...

EAKF

Jeg har passert 47 000 km.. Tapet på batteriet anslår jeg til å vare ca 4% så langt.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

elektro

Imponerende! Hvordan anslår tapet på batteriet, og hvordan er ditt lademønster? Lader du til 100% hver natt, lader du flere ganger i døgnet, kjører du batteriet ofte til under 30% og hurtiglader du ofte?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

nien

Til EAKF: Det var langt :-) .... Du hadde jo faktisk fortjent en Tesla med det antallet km kjørt   :D

Har du en en ca sum på penger spart per år kontra å kjøre en fossilbil ..... ?

EAKF

#34
Sitat fra: elektro på mandag 06. juli 2015, klokken 06:04
Imponerende! Hvordan anslår tapet på batteriet, og hvordan er ditt lademønster? Lader du til 100% hver natt, lader du flere ganger i døgnet, kjører du batteriet ofte til under 30% og hurtiglader du ofte?

Indikert rekkevidde (når man akkurat har skrudd på tenningen nyladet, og ikke noe strømtrekk i form av varme/setevarme, normal kjøremodus) var 196km da den var ny. Nå er den 188km. Ut ifra dette, skulle tapet være et sted mellom 4% og 5%.

Bilen står kjølig i garasje, bruker tidsinnstilling så mye jeg kan, slik at bilen er toppladet rett før jeg kjører på jobb. Men p.g.a bugs på tidsinnstilt avgang droppet jeg dette i ca. et halvt år, inntil det kom en hurtiglader nær der jeg bor. Det hendte nemlig et par ganger at bilen ikke var ladet om morgenen da jeg skulle kjøre på jobb.  På jobb, derimot står bilen ute. Må lade bilen i seks-syv timer på jobb, og bruker også tidsinnstilt avgang der. Nedre ladegrense har jeg satt til 80%. Pendler mellom Sandefjord og Liertoppen, 96 km en vei.

Jeg tømmer batteriet på vei til jobb, stort sett mellom 8-20 km igjen indikert, rett over rød sektor på måleren. Hjemover har jeg Lierbakken som nedoverbakke, og har ca. 20%-30% igjen på "tanken" når jeg er hjemme. På vinteren tømmer jeg "tanken" begge veier, slik at det bare er 10-12 km igjen indikert. Jeg bruker ikke varmeapparat, kun setevarme. Men inni bilen har jeg et ekstra fritidsbatteri med en 12V DC -> 220V AC omformer. Jeg kunne trekke ca 500W i en time. På denne hadde jeg en luftavfukter og en liten vifteovn. Dette var nok til å få passe lunk i bilen vinterstid.

Snittfart på motorveien sommer: 110-115 km/t til jobb. 120 km/t+ på vei hjem.
Snittfart på motorveien vinter: 95-105 km/t til jobb, 100-110 km/t på vei hjem.

Det ser ut for meg at forringelsen av batteriet er ca. halvparten+ av hva VW garanterer. (30% / 160 000 KM)

Hele mitt bilhold til e-Golf'en dekkes av sparte drivstoffutgifter til pendlingen, ca 5000 kr/mnd. Så for meg er det billigere med to fossilbiler + e-Golf'en enn bare to fossilbiler. I tillegg er bilen nedbetalt på 3-4 år med bare sparte drifstoffutgifter og bom.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

vbl

Da har man kjørt nye 10.000 km og rundet 20.000 km totalt da jeg kjørte til jobb i dag. Så da regner jeg med at det blir 30.000 km-service rett før jul med denne takten.

dabis

4000 km på 6 uker :/ ligger and til opp mot 36k i året :O
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

gamer73

705km på 3 uker og 1 dag:)

Så ligger ann til 12000km i året....og det er akkurat det jeg har i kjørelenge på forsikring så hehe.


PokerFjes

5380km på 6 uker.
Jeg kjører normalt 2000km/mnd i jobbsammenheng, men gleden av å kjøre elektrisk har nok gjort til at jeg har tatt mange ekstraturer i sommer ;).
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Chana

2.459 km på 7 uker og 3 dager  :D
Vet ikke helt om det er mye eller lite...
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA