Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva trenger jeg av abb/ladekort/apper osv?

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 23. september 2014, klokken 11:02

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Opp, opp, opp.

Ligger e-Golfen din an til å kjøre 4-5000km det første året, eller ser det ut til snarere å bli 20.000+km?

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Økte akkurat fra 12.000-16.000. Får vel roe ned med kjøringen snart! Er som å ta en flott Søndagstur med sykkel, bare 7 dager i uka ...

schcar

Hei

e-Golfen er på en måte primær bil (Audi Q5 bil nr. 2) og vi har estimert KM 20.000 pr. år og har kjørt km 5.700 på 4 måneder nå i vinter.

Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

tallyho

Snart 4.000 km på knapt 3 mnd. Ligger an til 16.000 km/ år
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

Kjelliken

 ;D Fikk min i Ca 6 Januar og det var en demo bil gått 1000km men den runder nok 10000 denne helgen.  :o
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Nickelilltroll

#21
Fikk bilen 20. august -14. Kjørt 4500km og nå blir det fint lite fremover.

Kjøpte meg elsykkel med 1000w motor. Har ikke kjørt bilen siden sykkeln kom i hus. Måtte ut på parkeringen og se at bilen fortsatt stod der jeg parkert den for 3 uker siden idag ;D ;D ;D

Litt kjedeligt men sykkeln er en mye raskere måte for meg å komme til jobb og hjem, trening etc. Håper det kan bli noen søndagsturer med bilen i sommer  8)

Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

lightningii

 Ser den er noen mnd gammel, jeg forstår ikke hvordan man kan få 12,2 i snitt på Golfen over langkjøring, for bilen min fremstår det fullstendig utopi..
Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:58
Sitat fra: Ohm på torsdag 27. november 2014, klokken 16:16
Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:14
Jeg passerte 11000 km denne uken. Jeg fikk bilen i slutten av juli og bruker den nesten hver dag t/r Hønefoss - Oslo på jobb samt mye småkjøring hjemme.
Mulig du har skrevet dete før: Hva er forbruket og lader du på jobb?
Jeg har "bare" kjørt 8300 med min. Den går mye, og funker fint.

Jeg lader på jobb. Det er 69 km hver vei. På sommeren kan jeg kjøre t/r uten å lade, men nå må i minst 1 time for å være sikker på å nå hjem. Snittforbruket har økt fra 12.2 kw/100 til 17,2 nå i november. Jeg har aldri hurtigladet og har heller aldri opplevd rekkeviddeangst. Jeg kjører kun i normalmodus og kjører normalt alltid med 22 grader i bilen. Min andre bil (Audi) brukes langt mindre enn tidligere. eGolf uten varmepumpe fungerer svært godt for mitt kjøremønster.

e-Golfer

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Endelig

Vi fikk bilen levert 26.02 og vi prøver å klare oss med bare den. Dieselbilen er solgt. Pendler fra Aurskog til Oslo, ca 10 mil t/r. Har kjørt 6381 kilometer hittil. Veldig fornøyd med bilen. Har prøvd oss på noen langturer også, ca 25 mil t/r. Hurtigladere underveis løser rekkeviddeproblemet :).
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

4Matic Fanatic

5776 km siden 19. januar (3mnd). Til/fra jobb og ungekjøring på kveldstid.
Ligger som forventet an til 20-25000km på årsbasis på denne.

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

kristian86

Vi bytta ut Passaten og har nå kun en e-golf. Selv med 2 barn og hund så funker det fint det altså.

Har nå kjørt 3300km siden 18. mars... Mye småkjøring og 2 turer til sverige.
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

grorudklovnen

#27
Sitat fra: lightningii på torsdag 16. april 2015, klokken 19:20
Ser den er noen mnd gammel, jeg forstår ikke hvordan man kan få 12,2 i snitt på Golfen over langkjøring, for bilen min fremstår det fullstendig utopi..

Siden forbruket på min egolf varierer endel så kan det forklares at enkelte er flinkere til å treffe "sweatpoint" i forhold til føre, fart og trafikken. Generelt er lave temperaturer, regn og fart over 90 km/t med på å øke forbruket dramatisk. Kjør med minste dekktypen som er mulig og pump dem opp så langt du tør. Skru av ac og kjør mest mulig vifte.

Jeg har kjørt min egolf uten vp under 10-tallet på milelange turer når alt "klaffet". Da forbikjørte jeg enkelte biler i tillegg.

vbl

Jeg har nå kjørt 13.200 km siden 23. januar i år. Ligger an til nesten 32.000 km foreløpig. Har ikke turt å prøve å kjøre fra Trondheim til hytta i Åre ennå pga. begredelig vær, så hvis alt klaffer så kjører jeg e-Golf nå på torsdag så får jeg se om jeg tør bruke den til Åre og da kommer det til å renne på enda mer kilometer. Har forsikring på 40.000 km/år.

Endelig

Fikk bilen 26.februar og har nettopp passert 15000 km. Fortsetter det sånn blir det 40000 i året. Vi har valgt å prøve å ha Golfen som eneste bil, og hittil har det vært problemfritt. Skal bli spennende å se om det fungerer gjennom vinteren også :).
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA