Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva trenger jeg av abb/ladekort/apper osv?

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 23. september 2014, klokken 11:02

« forrige - neste »

Gordon Retriever

I følge enkelte er elbiler leketøy for velstående Asker- og Bærum-innbyggere der den er bil nr. 3 og brukes primært for å unngå å betale bompenger.
Andre, som Bjart Holtsmark strekker seg til at elbilen i høyden kjører 7500km årlig mellom bostedet i Sandvika utenfor Oslo og arbeidsplassen på Aker Brygge.

En e-Golf skal utfra dette kjøre omtrent 600 kilometer pr. måned.

Her er sjansen til å vise at bildet er noe mer nyansert enn som så: Hvor langt har du kjørt med din e-Golf så langt?  Bruk gjerne tråden til å markere milepæler i bilholdet: første måned, første halvår osv.  Kanskje passerte du de første 1000km i løpet av kort tid?

Hvem blir forumets første e-Golfer som passerer 10.000km? :)

Svg1974

3500km på 9 uker. Har blitt primærbilen, selv om jeg er avhengig av sekundærbilen når hengeren må frem eller snøen blir for tøff.

PS: Blir kanskje dobbel posting på denne siden det også er en tråd på langtidsforbuk.

zebra99

Har kjørt litt over 2000 km siden midten av juli.

Brukes til mye mer enn bare til å fra jobb og er nr 1 bil med unntak av langturer

EV - Driver

En kjenning lånte E-Golf i helga og rakk å kjøre 1300 km!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

hovik

#4
Som "alle" andre her er eGolf'n nr2 bilen som brukes 90% av tida. Storbilen brukes primært til langtur, og når det skal fraktes noe stor og/eller tungt.

ca 2500km på litt over 1 mnd.
--
Update: Har naa runda 13000km
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Ohm

2 850 km på akkurat 1 måned. Fossilbilen har gått ca 150 km i samme tidsrom. Ser jeg kanskje må utvide kjørlengen som jeg på forsikringen har satt til 20 000 km. Blir jo over 30 000 pr år hvis dette fortsetter.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sirup

Har hatt bilen i akkurat en uke, og har til nå kjørt 814km.
Med denne kjørelengden ligger vi an til å kjøre over 42000km i året :o

VW e-Golf
Tesla Model X75

cavallino

Kjørt 2500 km på 1,5 mnd, og bruker golfen 99% av tiden. Gamlebilen har blitt beholdt men ser for meg at jeg kan selge den neste år når det er nok hurtigladere opp til å kjøre lengere strekninger enn det er i dag. Måtte ty til gamlebilen en dag jeg skulle på dynga med henger, men ellers så går det kun i golfen. Kjempefornøyd!

bereri

8500 problemfrie kilometer siden 1/9, altså allerede over èn "Bjart"  :)

nien

6 mil !!!!! Fikk e-golf i dag ! :-))))) e-up'n ble pensjonert etter 30000 km / 11 mnd ! Gøy gøy !!

dso

Jeg passerte 11000 km denne uken. Jeg fikk bilen i slutten av juli og bruker den nesten hver dag t/r Hønefoss - Oslo på jobb samt mye småkjøring hjemme.

Ohm

Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:14
Jeg passerte 11000 km denne uken. Jeg fikk bilen i slutten av juli og bruker den nesten hver dag t/r Hønefoss - Oslo på jobb samt mye småkjøring hjemme.
Mulig du har skrevet dete før: Hva er forbruket og lader du på jobb?
Jeg har "bare" kjørt 8300 med min. Den går mye, og funker fint.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

dso

Sitat fra: Ohm på torsdag 27. november 2014, klokken 16:16
Sitat fra: dso på torsdag 27. november 2014, klokken 16:14
Jeg passerte 11000 km denne uken. Jeg fikk bilen i slutten av juli og bruker den nesten hver dag t/r Hønefoss - Oslo på jobb samt mye småkjøring hjemme.
Mulig du har skrevet dete før: Hva er forbruket og lader du på jobb?
Jeg har "bare" kjørt 8300 med min. Den går mye, og funker fint.

Jeg lader på jobb. Det er 69 km hver vei. På sommeren kan jeg kjøre t/r uten å lade, men nå må i minst 1 time for å være sikker på å nå hjem. Snittforbruket har økt fra 12.2 kw/100 til 17,2 nå i november. Jeg har aldri hurtigladet og har heller aldri opplevd rekkeviddeangst. Jeg kjører kun i normalmodus og kjører normalt alltid med 22 grader i bilen. Min andre bil (Audi) brukes langt mindre enn tidligere. eGolf uten varmepumpe fungerer svært godt for mitt kjøremønster.

Ohm

Uttrolig med 12,2 og nå 17,2. Jeg har 18,2 på langtidsforbruket, men ser at med 22 grader inne, 2-4 minus ute og korte turer, blir snittforbruket rundt 20. Men jeg klarer meg også fint uten varmepumpe. Artig at forbruket minker og således rekkevidden øker ved langkjøring. Har forsåvdt de samme erfaringene selv, men ikke ogfte jeg kjører lenger enn2 mil i første etappe. Blir spennende å se på forbruket når det nå blir litt kaldere.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

moonbuggy

Sitat fra: cavallino på onsdag 26. november 2014, klokken 10:12
Kjørt 2500 km på 1,5 mnd, og bruker golfen 99% av tiden. Gamlebilen har blitt beholdt men ser for meg at jeg kan selge den neste år når det er nok hurtigladere opp til å kjøre lengere strekninger enn det er i dag. Måtte ty til gamlebilen en dag jeg skulle på dynga med henger, men ellers så går det kun i golfen. Kjempefornøyd!
Det er problemet for de fleste av oss. De vi "glemmer" er at vi kunnet tatt drosje både til fyllinga og de lengre turene og allikevel spart penger kontra å beholde "gamlebilen".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA