Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Peterik, tirsdag 23. september 2014, klokken 08:11

« forrige - neste »

Peterik

Den stadig raskere teknologiske utviklingen vi ser i dag, gjør at jeg, i min naivitet, savner en "teknologi-garanti" fra produsentene ved kjøp av ny elbil.
Er det noen som vet om noen av de store har noe som ligner dette? ::)
Jeg tenker særlig på batteriløsning og ladeløsning. Tenk deg for eksempel at VW annonserer Lithium-Air Battery i neste levering av den eGolf-modellen som du allerede hadde fått levert. Dette ville dramatisk forbedret rekkevidden.
Uten en slags garanti for at din eGolf ville kunne oppgraderes til å støtte denne nye teknologien, ville bruktbilverdien på din eGolf stupt.
Har bestilt eGolf, med varmepumpe, men kjenner at jeg begynner å få kalde føtter (tross varmepumpe ;))

e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

Daeedor

I USA vil du ihvertfall få kjøpt nytt batteri til din LEAF nå , til 5500,- USD.   Du vil da få den nyeste batteripakken med oppgradert kjemi som tåler varme bedre , og med ny batterigaranti som på en ny bil.  Pakken passer til alle leaf , på de eldste modellene  må det også kjøpes et konvertering kit til et par hundre dollar . Men pakken passer til alle modeller !  Så - jeg vil tro at så lenge modellen er i salg , så vil nyvinninger være tilbake-kompatible.
Det kommer kanskje større batteripakker også. Eventuelt vil 3 parts leverandører komme med det !   Og når det gjelder batteripriser - så vil de nok ikke øke - snarere synke... Men levetiden vil nok øke !  MAO :  tror ikke du skal være veldig bekymret.  ;)

Peterik

e-Golf med Varmepumpe - Limestone grå metallic...
Golf TDI 2.0 DSG 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA