Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av KrW, mandag 22. september 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Øggen på mandag 08. september 2014, klokken 19:06
Det er vel ikke akkurat anbefalt eller?
Ser for meg enda større belastning på motor/gir.

Og hva er forskjellen på det, og når man regenerer på "normal" måte? :)

Forøvrig trikset med å sette den i revers funker kun når man nesten har stoppet. Bilen lar seg ikke sette i revers i hastighet

Kim L

Hva med regen på glatt føre ? Hvis man med vanlig bil girer for hardt ned låser bakhjulene seg og man får en sleng på bilen,,, noen som har erfaring med dette på Tesla og vinterføre ???? Setter man regen  på litt mindre om vinteren ??

James

Regen på veldig glatt føre kan gi litt sleng... Har opplevd dette på snødekte veier sist vinter. Prøv deg frem så går det bra. :)
Tesla Model S P85+

Tuxedo

ABS og antiskrens slår også inn ved regenbremsing.  Hadde ingen problemer sist vinter.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

#19
Som regel går det helt fint, men hadde et par ubehagelige opplevelser på dypt slapseføre hvor bremseeffekten på bakhjulene gjorde at bakenden "fløt" og bilen la seg veldig sakte på tvers nedover en bakke. Løsningen ble å holde pedalen såpass at bakhjulene var noenlunde nøytrale og styre så godt som mulig nedover. Men det var ekkelt, for farten økte.  Aller helst kunne jeg tenkt meg å kunne koble bakhjulene helt fri og bremse forsiktig i den situasjonen. Kunne jo ikke ta foten av gasspedalen heller, for da bremset jo bakhjulene enda mer. Merkelig nok slo ikke ESP inn, mulig bevegelsene var for langsomme.

Kim L

Takk for tips ,,,  :) :)  skal få min P85 i desember så fint å vite litt om det,,, :-)

Sulle

Sitat fra: Muffinman på mandag 08. september 2014, klokken 21:07
Som regel går det helt fint, men hadde et par ubehagelige opplevelser på dypt slapseføre hvor bremseeffekten på bakhjulene gjorde at bakenden "fløt" og bilen la seg veldig sakte på tvers nedover en bakke. Løsningen ble å holde pedalen såpass at bakhjulene var noenlunde nøytrale og styre så godt som mulig nedover. Men det var ekkelt, for farten økte.  Aller helst kunne jeg tenkt meg å kunne koble bakhjulene helt fri og bremse forsiktig i den situasjonen. Kunne jo ikke ta foten av gasspedalen heller, for da bremset jo bakhjulene enda mer. Merkelig nok slo ikke ESP inn, mulig bevegelsene var for langsomme.
Bare å sette bilen i nøytral - lite vipp på girspaken ;)
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Muffinman

Jepp. Det gjør jeg neste gang. Men på grensa til panikk med hodet fullt av "dette går til hæl.." samtidig som man hører at passasjerene tar spenntak, vel, la oss si at slike ting bør tenkes gjennom på forhånd.

Nå skal det sies at ved lavere fart på toppen av bakken ville dette vært unngått, men noen ganger havner man jo i situasjoner at man feilberegner litt.

Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Cowboystrekk

Sitat fra: cra på mandag 08. september 2014, klokken 10:44
Sitat fra: Sense på mandag 08. september 2014, klokken 02:26
Den kunne regenerert helt ned til null, istedenfor må vi bremse de siste meterne fram til lyskrysset. Hvorfor lager de den slik?

Hjelper det ikke å skru av "creep" funksjonen heller? (Jeg kjører alltid med den på, så da siger bilen framover uansett)  Forævrig tipper jeg at dette er for at man skal ha litt finkontroll på slutten av oppbremsinga.
Jeg har droppa creep og min stopper helt opp.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Sharp

Sitat fra: Sulle på mandag 08. september 2014, klokken 22:05

Bare å sette bilen i nøytral - lite vipp på girspaken ;)

Virker antiskrens på TMS hvis du setter den i nøytral?

Tuxedo

Sitat fra: Sharp på mandag 08. september 2014, klokken 23:26
Sitat fra: Sulle på mandag 08. september 2014, klokken 22:05

Bare å sette bilen i nøytral - lite vipp på girspaken ;)

Virker antiskrens på TMS hvis du setter den i nøytral?
Har aldri prøvd den varianten, men jeg tipper at den ikke virker i det tilfellet.  Får eksperimentere litt i vinter.  Oppfølgingspost kommer medio januar.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

OddB

Antiskrens virker vel bare på bremsene så å sette bilen i N burde vel ikke gjøre noe fra eller til ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA