Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Ebe, mandag 22. september 2014, klokken 20:35

« forrige - neste »

Ebe

Er det bare hos meg det dugger veldig lett hvis jeg har klimaanlegget på Auto? Må stort sett overstyre med luft på frontruta...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Gliderman

Min dugger også litt om klima står i auto,  spesielt nå når det er litt kjølig på morgenen.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

emil

Har aldri brukt Auto på klima.

For duggfri frontrute når det er kaldt ute kjører jeg med luft på frontrute og uten AC på. Tanken med at AC er på selv på oppvarming er vel at den skal ta bort fuktighet i lufta før oppvarmking for å hindre dugg, men erfaringen min er at det gir mer dugg de første 5 minuttene enn å alltid kjøre uten AC.

Rav4_EV

Med diagnoseutstyr er det mulig å endre på hvordan ventilene fordeler lufta i Auto. Det er mulig at oppsettet er forskjellig avhengig av hvilket marked bilen er spekket for.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ebe

Hadde vært helt konge å fått auto programert til å prioritere vinduene, både frontruta og sidevinduene!
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Rio

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 07. september 2014, klokken 10:07
Med diagnoseutstyr er det mulig å endre på hvordan ventilene fordeler lufta i Auto. Det er mulig at oppsettet er forskjellig avhengig av hvilket marked bilen er spekket for.

Også for Leaf (ser du jobber for Renault)?

Det er et STORT problem med Leaf at når man fjernstarter klimaanlegget så står det på intern resirkulering, og noen dager er jo alt fryktelig vått inne i selve bilen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

D9

Kjører alltid med auto. Har opplevd dugg to ganger hittil på mine 20 dager som leaf-eier. Begge gangene blåste jeg vekk duggen på noen få sekunder med luft på ruta, så tilbake til auto og duggfri heretter.
'14 Leaf
'15 Evalia

Powerflux

Sitat fra: Rio på søndag 07. september 2014, klokken 11:11
Det er et STORT problem med Leaf at når man fjernstarter klimaanlegget så står det på intern resirkulering
Lurer på hvordan noen kom på at det var en lur idè :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

nagela

Sitat fra: Powerflux på søndag 07. september 2014, klokken 13:37
Sitat fra: Rio på søndag 07. september 2014, klokken 11:11
Det er et STORT problem med Leaf at når man fjernstarter klimaanlegget så står det på intern resirkulering
Lurer på hvordan noen kom på at det var en lur idè :o
De som fikk denne lure ideen tenker da sikkert på de i California og andre varme områder som vil kjøle ned interiøret med A/C. Eventuellt alle de som bor i kaldt men tørt klima. Resirkulering er da det mest effektive.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Rio

Sitat fra: Powerflux på søndag 07. september 2014, klokken 13:37
Sitat fra: Rio på søndag 07. september 2014, klokken 11:11
Det er et STORT problem med Leaf at når man fjernstarter klimaanlegget så står det på intern resirkulering
Lurer på hvordan noen kom på at det var en lur idè :o

Tja, det vil bruke mye energi hvis du kun blåser inn luft som er -15 grader. Derimot bør man "bytte ut" luften regelmessig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektroclaus

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 07. september 2014, klokken 10:07
Med diagnoseutstyr er det mulig å endre på hvordan ventilene fordeler lufta i Auto. Det er mulig at oppsettet er forskjellig avhengig av hvilket marked bilen er spekket for.


og om hvelken diagnoseutstyr snakker vi da?????????
vil jeg har:-)

Ssseee

Det ideelle hadde vært om den kjørte luft på vinduet når viskerne ble aktivert.
Frisk luft i trynet når det er varmt, og på vinduet i regnvær.
Burde gå an å få til i 2014..!
2015 Kia Soul

Kjell Leaf

Sitat fra: Ebe på søndag 07. september 2014, klokken 09:39
Er det bare hos meg det dugger veldig lett hvis jeg har klimaanlegget på Auto? Må stort sett overstyre med luft på frontruta...
Auto er litt feilprioritert, burde gitt mer på frontruten.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Dj_Devil

Sitat fra: Ssseee på søndag 07. september 2014, klokken 22:03
Det ideelle hadde vært om den kjørte luft på vinduet når viskerne ble aktivert.
Frisk luft i trynet når det er varmt, og på vinduet i regnvær.
Burde gå an å få til i 2014..!

nei nei nei :P eg blir så tørr i øynene av luft som blåses på vinduet. Så det er bare på når det er strengt nødvendig hos meg.. Hatt en auto på det bare fordi viskerne går på. Så hadde eg slete da eg bor på vestlandet å det regner veeeeldig mye iløpet av året :P
(å der har du en av grunnene til at dette ikke er auto selv i 2014, alle er individuelle. Er lettere for di som vil ha det på å slå det på. Enn di som ikke vil ha det på som må slå det av vær gang. Men en setting som man kan stille selv hadde jo vert på sin plass da)
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

D9

Samme dagen jeg skriver dette så opplever jeg selvsagt duggproblemer. Men det hadde nok vært tilfelle i de fleste biler da det regnet ute og jeg satt meg inn i bilen med våte klær. Da funka ikke auto særlig bra :)
'14 Leaf
'15 Evalia

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA