Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Ebe, mandag 22. september 2014, klokken 20:35

« forrige - neste »

emil

Idag: Regnvær, 11 gader, 7mil, svak varme+vifte på frontrute+bein med friskuft uten ac = ikke noe dugg og minimalt ekstra strømforbruk.

fws

Som flere av dere har nevnt er det største problemet med auto at den sender all luften ned på beina. Spesielt når vinteren melder sin ankomst blir dette et problem.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Rio

Det jeg snakker om er når man forvarmer bilen, for da bruker den bare resirkulering av luften. Ting i bilen (inkl. elektronikken og rattet) kan bli så våt at et drypper av den avhengig av været når man parkerte.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ebe

Det skapes vel ikke kondens når man begynner å varme opp bilen? Drypper det fra interiøret så gjør det det når lufta i bilen er som kaldest, ikke når den varmes opp?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Rio

Det kondenseres mot alt som er kaldere enn luften, men jeg er enig i at det er mystisk. Det er ikke fuktige ting liggende i bilen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Marius Engel

Ikke noe problem dette med auto. Det er bare å bruke manuell :)

Fuktig bil under forvarming, det er kjipt. Er det mulig å få forandret dette på verksted kanskje?

Rio

Nei, verkstedet får ikke fikset det.

Jeg har skrevet til Nissan om det for flere år siden, og vet at det endte opp i Japan, tilsynelatende uten at noe ble gjort.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ingolfzp

Jeg har samme problem med at frontruta dugger.

Enig i endring av Auto.
Enn så lenge funker det fint å trykke MODE for å ha på Frontrute+Ned.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Bekkenes

Autofunksjonen til Nissan er så ræva at vi burde fått 100kr hver gang den er på.
Blir så mye dugg på innsiden av bilen i regnvær (og jeg bor i Bergensregionen....) at man knapt ser ut rutene....
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Thomas Parsli

"Auto" på klimaanlegget er helt ok til å regulere temperaturen i bilen, men den vet ikke om dugg eller is på rutene -eller is på vindusviskerene.

Fuktige dager (særlig tidlig og sen vinter) pleier jeg å bruke "defrost" til å fjerne dugg for så å sette på manuelt med varme til vindu/ben. Funker ikke det fortsetter jeg på "defrost" men skrud ned viften og temperaturen.

Jeg må innrømme at ingen av de bilene jeg har kjørt (mye) har fungert bra på "Auto" uansett vær.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ebe

Vår Peugeot 5008 står på auto i all slags vær, funker knall. Den skjønner at når det er kaldt/vært kaldt så må den varme opp rutene først. Burde vel ikke vært så vanskelig å programmere slikt. Samt å slippe litt luft utoy ruta hele tiden?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

DeadLock

Hei.

Jeg var plaget av mye dugg og fuktighet på teppet på førersiden.

Gikk tilslutt til verks med å demontere midtkonsollen.  Der fant jeg at dren-røret fra A/C registeret ikke var tilkoblet.

Allt kondensvann rant altså rett ned på gulvet.  Jeg satte på gummislangen og festet den med 2 strips.

Les også på MyNissanLeaf-forumet om samme problem.

Etter dette er det mye mindre dugg-problemer. :)


Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Ebe


Sitat fra: Rio på mandag 08. september 2014, klokken 17:18
Det jeg snakker om er når man forvarmer bilen, for da bruker den bare resirkulering av luften. Ting i bilen (inkl. elektronikken og rattet) kan bli så våt at et drypper av den avhengig av været når man parkerte.

Måtte teste ut dette. Stod ved bilen når jeg starta klimaanlegget fra mobilen. Bilen dugget helt igjen på under ett minutt!! Merkelige greier...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Rio

Jeg tror de har installert en egen vanntank, som de fordamper til formålet!

*konspiratorisk*
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA