Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilt en Soul EV? Post her!

Startet av e-Golfer, mandag 22. september 2014, klokken 12:36

« forrige - neste »

e-Golfer

Hei.

Skal kjøre Bergen - Strømstad om 14 dager.. Har litt lyst til å kjøre e-Golfen, dersom det lar seg gjøre med hurtiglading. Gidder ikke bruke mange timer på å lade, da tar jeg heller fossilbilen.

Noen som vet noe om CCS hurtiglader tilgang øst for Ustaoset? Tror det skal gå bra med hurtiglading i Norheimsund og Eidfjord, men så er jeg mer usikker på veien videre. Eidfjord - Ustaoset er ikke mer enn 75 km, så selv med stigningen så burde vel det gå, eller?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

stefse

Bare av nysgjerrighet, har du regnet på hvor mye turen vil koste med de hurtigladingene du planlegger?

Hvis man tar med bomveg etc. blir det sikkert uansett mindre enn eksempelvis en diesel-golf, men kunne vært artig å sett differansen.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

e-Golfer

Nei, har ikke regnet på det...  Er ikke det som er poenget, egentlig.
Poenget mitt var mer om dette lar seg praktisk gjøre uten å måtte stå fast et sted i 13 timer for å "ventelade".

Dersom det lar seg gjøre, så kunne jeg tenke meg å prøve.. Men ser ikke ut til at det er så mye tilbud i høyfjellet. Regner med å trenge en hurtiglading på Ustaoset/Geilo. Dersom dette ikke finnes, så er jo ikke turen gjennomførbar med e-Golfen. Da blir det i så fall fossilbilen i stedet.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

emil

Er ikke veldig kjent på de traktene, men hurtigladekartet sier vel ingen Combo mellom Eidfjord og Sandvika via RV7, så den veien er det nok bare å glemme. Via E134 må du klare Odda - Notodden uten hurtiglading.

Så kan du bruke http://www.jurassictest.ch/GR/ for å regne ut forventet forbruk på de forskjellige rutene, men pr idag ser det dårlig ut hvis du skal ta eGolf og har dårlig tid.



Nuvolari

Sitat fra: e-Golfer på søndag 07. september 2014, klokken 10:43
Nei, har ikke regnet på det...  Er ikke det som er poenget, egentlig.
Poenget mitt var mer om dette lar seg praktisk gjøre uten å måtte stå fast et sted i 13 timer for å "ventelade".

Dersom det lar seg gjøre, så kunne jeg tenke meg å prøve.. Men ser ikke ut til at det er så mye tilbud i høyfjellet. Regner med å trenge en hurtiglading på Ustaoset/Geilo. Dersom dette ikke finnes, så er jo ikke turen gjennomførbar med e-Golfen. Da blir det i så fall fossilbilen i stedet.

Combo hurtiglader i Odda, Notodden, Drammen og vestby. Utover dette trenger du å lade litt på 16A i morgedal.

Se http://touch.1881.no/kart?ladestasjoner
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA