Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elbilfakta.no - forslag til innhold og oppbygging

Startet av gajagd, søndag 21. september 2014, klokken 11:57

« forrige - neste »

gajagd

Jeg prøvde med hurtiglading på min E-golf i Vesby Fortum igår. Fikk tilbake en SMS melding med følgende tekst: Timeout detected while communicating with charger! Har snakket med kundeservice og fikk svar at noe E-Golf har problemer hurtiglading. Er dette stemmer?


maxmekker

var alle dører igjen og bilen 'slått' av ?

aat

Samme problemstilling for meg i går på samme lader. Fikk da beskjed hos kundeservice at det var en programvarefeil i Golf. Og i dag fått bekreftet problemet i epost, men da beskrevet som et inkompabilitetsproblem mellom Golf og DBT-ladere, som forsøkes utbedres innen 3-4 uker.

Fortum har fått skryt for å kommunisere godt mot forumet, så skal ikke poste kopi av mail her, men oppfordrer Fortum til å bekrefte/utdype informasjonen her, samt krysspostere mot Ladepunkt-kategorien. Og ikke minst oppdatere status/beskrivelse av relevante ladepunkter i nobil og egen webside i påvente av utbedring.

Forøvrig hadde jeg flaks og fikk ladet på andre siden av veien. Heldigvis var tilfeldigvis leverandør av Ishavsveiens Caro-lader tilstede, og tipset meg om at alle dører måtte være lukket for at bilen skal akseptere lading. En pussig konfigurasjon på Golf'en jeg ikke helt forstår poenget med.

Rio

aat: Det er for at alle elektronene du lader ikke bare skal renne ut en åpen dør! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Tekberg

Fortsatt ett stykke igjen for ccs, og i tillegg så øker antallet chardemo fortere en ccs fortsatt. Håper VW folkene får dette til å fungere på de (få) punktene som er iallefall. Hadde de i tillegg valgt eksistere (standard) på hutiglading så kunne også utbyggerne konsentrert seg om å øke antallet i stedet for å måtte supplere de gamle med enda en kontakt.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Tekberg

Ser at problemet er godt kjent for VW og at disse også benytter seg av det kjente Tesla begrepet " to uker" før det skal være rettet.....
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-e-golf-struck-charging-setback
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

e-Golfer

Ser på ladekartet at det er noe som heter Semihurtig Combo.

Siden e-Golf bare har 3.6 kW som mas, så betyr dette at vi ikke kan benyttes oss av disse? De vil tilsvare vanlig 16A?

Eller mistforstår jeg noe?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Ohm

Sitat fra: e-Golfer på lørdag 06. september 2014, klokken 18:42
Ser på ladekartet at det er noe som heter Semihurtig Combo.

Siden e-Golf bare har 3.6 kW som mas, så betyr dette at vi ikke kan benyttes oss av disse? De vil tilsvare vanlig 16A?

Eller mistforstår jeg noe?
AC lading (vekselstrøm) maks 3600 watt. DC lading er hurtiglading og bruker combokontakten på eVW. Så så lenge det bare er AC, spiller det ingen rolle hvor stor kursen er, da får du bare 3600watt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

e-Golfer

@Ohm: Betyr det at semihurtig er AC?

Kommer det/finnes det/ ville det funket med 22kW DC?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Tekberg

S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Griffel

#10
Sitat fra: e-Golfer på lørdag 06. september 2014, klokken 19:00
@Ohm: Betyr det at semihurtig er AC?

Kommer det/finnes det/ ville det funket med 22kW DC?
Semihurtig Combo er DC. Semihurtig Type 2 er AC. Så ja Golfen kan dra nytte Combodelen og lade raskere enn 3,6 kW på stasjoner med Combo.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rio

Sitat fra: e-Golfer på lørdag 06. september 2014, klokken 18:42
Ser på ladekartet at det er noe som heter Semihurtig Combo.

Siden e-Golf bare har 3.6 kW som mas, så betyr dette at vi ikke kan benyttes oss av disse? De vil tilsvare vanlig 16A?

Eller mistforstår jeg noe?

Det er som en vanlig CCS DC hurtiglader, bare med rundt 24 kW, i stedet for 40 kW (som er maks for e-Golf).

Det er IKKE det samme som et 22 kW AC uttak, hvor en e-Golf kun kan bruke 3,6 kW.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ohm

Sitat fra: Griffel på lørdag 06. september 2014, klokken 22:59
Sitat fra: e-Golfer på lørdag 06. september 2014, klokken 19:00
@Ohm: Betyr det at semihurtig er AC?

Kommer det/finnes det/ ville det funket med 22kW DC?
Semihurtig Combo er DC. Semihurtig Type 2 er AC. Så ja Golfen kan denytte Combodelen og lade raskere enn 3,6 kW på stasjoner med Combo.
Riktig som Rio og Griffel har skrevet.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Nicolay

Noen som vet om Statoil laderen i askim klarer og hurtiglade egolf?

Ohm

#14
Vet at det er combo lader i Rakkestad. Det er ikke i Askim, kun Cademo

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA