Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elbilfakta.no - forslag til innhold og oppbygging

Startet av gss, søndag 21. september 2014, klokken 08:56

« forrige - neste »

gss

Når jeg nærmer meg bilen og håndtakene kommer ut, så går baklysene på samtidig. Ikke foran. Er det feil eller er det slik alle er?

cra

Mine gjør også det. Tror nok det skal være slik.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gss

Ja, da er det nok slik det skal være. For å ikke stoppe tråden der, hva slags nyttefunksjon har dette som ikke jeg ser?

ew

Varsle biler som kommer bak om at døra kan gå opp...?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

RaBalder

Sitat fra: ew på fredag 05. september 2014, klokken 13:17
Varsle biler som kommer bak om at døra kan gå opp...?

Tanken er god, men da burde vel lysene foran også tennes.

Hvis det skulle vise seg at det er en feil at lysene bak tennes, så kan jeg leve med den  ;D

Muffinman

Blir det noen forskjell med "headlights after exit" av/på?

ew

Synes det er temmelig selvforklarende, jeg da: Man parkerer som regel i kjøreretningen på høyre side av en vei. Motgående trafikk vil ikke hindres nevneverdig av at dørene på den parkerte bilen går opp, mens trafikk i samme retning kan få en lei overraskelse som helt sikkert har gitt amerikanerne advokatmat i et århundre. Derfor, når du låser opp bilen (eller kommer nær nok med auto-present på), blinker bilen med varsellysene (for å advare de foran og bak), presenterer dørhåndtakene og holder baklysene tent som en advarsel til de som evt. kommer bak om at det kan skje ting rundt denne bilen.

Nei, 'headlights after exit' påvirker ikke dette. Det er kun varsellysene som blinker, ingen frontlys ellers (måtte gå og se).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

gss

BMW850

Mener funksjonen kom med 5.12. Hadde den ikke før.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

Sitat fra: BMW850 på fredag 05. september 2014, klokken 16:52
Mener funksjonen kom med 5.12. Hadde den ikke før.

Jeg har hatt det siden jeg fikk bilen i desember, lenge før 5.12.

Sense

Jeg trodde baklysene kom på når bilen stod i garasjen, der det er mørkere.
Har ikke lagt merke til at de kommer på i dagslys også.
Gjør de det?

Sense

Apropos lys. I en annen tråd var det noen som hadde byttet ut halogenpærene på skiltlyset til LED. Nå finner jeg ikke tråden igjen, så jeg spør igjen.
Er det noen som har fått skiftet skiltlyset til LED, uten å få feilmeldinger i bilen?

Muffinman

Jepp. Smal sak.

Søk på "hva har du kjøpt til din Tesla i dag", der er det litt om det. Finnes i en annen tråd jeg ikke husker heller. Mener det var Sateesh.net som startet den.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA