Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: KIA Moss har 3 biler igjen, levering i Desember

Startet av staleand, lørdag 20. september 2014, klokken 18:37

« forrige - neste »

staleand

Hei,

Idag var en av veldig få dager da samboeren min tok teslaen til jobb, og selvfølgelig måtte det skje noe feil akkurat da!

Hun ankom jobb og låste bilen. Når hun vår gådd et stykke videre snudde hun seg og la merke til at speilene ikke var felt seg inn, samt at lysene var på. Hun ringte meg å spurte om råd og jeg ba henne åpne bilen, sette seg inn, gå ut og låse på nytt. Men samme feil oppstår. Jeg sjekket så appen for å bekrefte at hun faktisk hadde låst bilen, noe hun hadde.

Endte opp med at hun kjørte og leverte bilen på jobb hos meg og tok taxi til sin jobb, forsein og lynings i regnværet!

Sjekka selv da hum var dratt og da oppstod ikke feilen. Låste bilen og gikk inn på jobb. Et par, tre minutter senere oppdager jeg at baklysene er tent?? Går ut og låser opp og igjen bilen, samt setter den på lading. Feilen oppstod ikke mer.

Noen andre som har hørt om noe lignende / hørt om lignende?

Takk på forhånd

(Ps: skrevet på iphone med di skrivefeil det kan medføre)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

RaBalder

Har ikke opplevd noe lignende.

Men før man begynner å "styre" for mye, så kunne man kjøre en reset på begge skjermene.

• Det tar 5 minutter.
  • Og en reset har stor sett løst alt av tull når noe data-dill-dall henger seg opp hos meg.

En slik reset burde egentlig alle ha prøvd/øvd-på. For på et tidspunkt vil man trenge den.  ;)

hgs

Lysene har jeg ikke hatt trøbbel med, men speilene har vært slik du beskriver nå den siste uka. Enten vil de ikke folde seg ut når jeg skal kjøre - eller folde seg inn når jeg parkerer.

Ringte Tesla første gang dette oppstod, og fikk beskjed om å reboote hele bilen, ikke bare skjermene. Da løste det seg, men så kom det tilbake et par dager etter.

Tesla ringte derfor i går og vil ta en kikk på bilen. Fikk time i Drammen 14 oktober. Om de har logget disse feilene eller om innkallingen var basert på telefonsamtalen vet jeg ikke. Bra service er det uansett.

Inntil videre er auto fold skrudd av, og strengt tatt er det ikke veldig nødvendig å ha den på heller.   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA