Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Spruck, lørdag 20. september 2014, klokken 18:34

« forrige - neste »

Spruck

Hei!

Det nærmer seg raskt tid for å tenke på vinterforberedelser..  :o
Kjøpte ny Tekna nå i høst, har enda ikke kjøpt vinterdekk. Planen var å bruke de orginale 17" felgene til vinterdekk, og kjøpe nye 18-19" felger neste sommer til sommerdekk.

Noen som har kunnskap om hvilket vinterdekk som kan være gunstig å bruke til disse felgene?

KM
Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

fws

Nå har ikke testene av vinterdekkene for denne sesongen kommet ennå, så vi får se om det kommer noe nytt da. Dekk er jo ferskvare.
Jeg gikk for piggfrie Nokian R2 i fjor. Har nesten ikke merket forskjell på rekkevidde fra vinter til sommer.

Så jeg har vært veldig fornøyd med de.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Daeedor

Nokian R2 på min Tekna , lav rullemotstand og bra på snø og is. Ikke billigst , men bra !

ElectriqueBandit

Jeg slenger på  :-[ ... Jeg har også en Leaf Tekna '14 med kun sommerhjul
Ser sånn ut (ikke min bil)
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=9601.0;attach=12006;image

Hva er målene på disse dekkene?
Jeg tenkte jeg skulle leite etter vinterdekk til de originale felgene eller et nytt sett felg+vinterdekk

Det må være originalmål. Ikke noe tilpasningsmikkmakk  :o
Noen forslag til hva vi må søke på?

kakraemer

Det kommer jo an på hva du trenger og hvor du bor.
F.eks er Nokian R2 dårlige på vått og absolutt ikke mitt førstevalg her i Rogaland.
Da er f.eks. GoodYear Ultra Grip Ice 2 mye bedre, eller outsider Maxxis som gjorde det veldig bra i testen til Naf.
Men Nokian er kongen på is og snø.

Angående rullemotstand så fikk Nokian R2 og Conti 6 samme karakter av NAF. Goodyear litt dårligere, Michelin mye dårligere.
https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/vinterdekktest-2014/slik-tester-vi-dekkene/

For øvrig 205/50-17 som gjelder til disse felgene.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

tomrh

Kjøpt splitter nye Hakka 8 piggdekk til de originale 16"-felgene på vår 2012-mod. :)
De finnes i Tekna-dim også, men pigg er vel ingen opsjon? Har funnet ut at rullemotstand skal tilsvare karakteren C selv om dette ikke er oppgitt for dekket.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mippen

Kan anbefale micheline x-ice. Best i test var de også. Premiumdekk med lavt lydnivå, supre egenskaper på det meste og lav rullemotstand. Merker nesten ikke forskjell på de originale teknahjulene.
Fremtiden er elektrisk.

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA