Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: zoe test kjørt. godt fornøyd men...........

Startet av Mr.Hansen, lørdag 20. september 2014, klokken 16:23

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Tesla burte impletere en funksjon som reduserer farten til max 50km/t eller bare gir en beskjed i displayet at 'Kjør inn til siden, strømmen til bilen blir kuttet om 10 sek'. Så kan bilen bare redusere farten gradevis ned til den stopper/eller la den kjøre i max 10km/t. Så kan den også slå på varselblinken i tillegg.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Sjøhyene

Kommer aldri til å skje. I hvertfall ikke med dagens oppsett/sw.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

dundun

Det er risky å implementere sånt. Det er et ganske grunnleggende prinsipp at biler skal fungere av seg selv uten å være avhengig av noen skytjeneste e.l.

Det kunne kanskje vært mulig å lage et system der bilen selv sjekker Teslas server for å se om den har blitt satt på en "sperreliste" for begrenset bruk, eller for "ikke start etter første stopp", men noe som endrer egenskaper i fart tror jeg aldri vi får se.

(Forøvrig synes jeg definitivt en valet mode hadde vært på sin plass, aktiverbar fra bilen.)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

B_Tesla

Er noen utfordringer ved å legge inn funksjonalitet som gjør hacking av bilen mer attraktivt. Den er allerede attraktiv bare pga 3g og mulighetene appen i iOS gir. Kan jo spore bilen uansett. Kanskje gjøre det umulig å skru av remote access hadde vært bedre.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Oreo

Så lenge tyven ikke vet hvordan en skal slå av Remote Acesss:
http://www.nbcbayarea.com/news/tech/Stolen-Tesla-Owner-Sees-Chase-Route-Speeds-Through-App-273946021.html
Så går det bra. En pin/pw funksjonallitet for å slå av Remote Acess burde gå greit å implementere skulle en tro?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Tuxedo

Sitat fra: Oreo på fredag 05. september 2014, klokken 14:41
Så lenge tyven ikke vet hvordan en skal slå av Remote Acesss:
http://www.nbcbayarea.com/news/tech/Stolen-Tesla-Owner-Sees-Chase-Route-Speeds-Through-App-273946021.html
Så går det bra. En pin/pw funksjonallitet for å slå av Remote Acess burde gå greit å implementere skulle en tro?
Og så lenge man ikke legger fob'en igjen i bilen så går det også bra, for det må hun vel ha gjort?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sense

Tyveri er vel ikke et problem. Man kan bare ringe politiet og fortelle dem hvor bilen befinner seg. Adressen kommer jo opp når bilen er parkert.
Er du overbevisende nok, så tar nok politiet seg en tur - om 14 dager.....

Muffinman


Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på fredag 05. september 2014, klokken 22:19
Sitat fra: Sense på fredag 05. september 2014, klokken 22:14
om 14 dager.....
Litt raskere enn to Tesla-uker med andre ord :)

Næ, bare si at du har et rifle og dynamitt i bilen.. Da kommer de kjappere ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Fatang

Dessverre og spore bilen etter at den har nåd sin destinasjon kan i værste fall vere forseint. Hvis tyven vet hva han gjør og har planlagt ting skikelig kan de vere han pakerer bilen et sted den ikke får signal. " forex inni en container. Garasje anlegg. osv" og så i ro og mak få koblet bort all slags sporing. Jeg kunne tenkt meg et slags master password system på bilen. og remote access til og slå av bilen remote. Forex etter remote shutdown er inntitated får fører beskjed at han har 1 min til power blir slått av. kan overrides ved password. Vil gi en extra sikerthet at man har mulighet og få stopet bilen før den forsvinner ifra jordens overflate.


Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

frekri

Mulighet til slå inn fartreduksjon er jo nesten en god ide, men hvis noen hadde gjort det mens jeg kjørte kunne jeg raskt krasjet som følge av overraskelsen over sperren. Det er jo ikke ønskelig at tyver krasjer og lager fare i trafikken.

Kanskje bedre å kunne slå på startsperre slik at tyven ikke får bilen i gir etter han har stoppet.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Amoss

Sitat fra: frekri på lørdag 06. september 2014, klokken 23:23
Mulighet til slå inn fartreduksjon er jo nesten en god ide, men hvis noen hadde gjort det mens jeg kjørte kunne jeg raskt krasjet som følge av overraskelsen over sperren. Det er jo ikke ønskelig at tyver krasjer og lager fare i trafikken.

Bilen begrenser jo kraften til kjøring dersom du begynner å nærme deg tomt batteri (og vil jo stoppe bilen uansett dersom det går tomt). Kan ikke se at dette skulle medføre noen større fare - dersom det blir gjennomført på rett måte!. Gi varsel i god tid: "Valet mode engaged, power and speed will be reduced". "This car has been disabled. Please pull over safely and stop."

Men ja, de må da altså sikre at dette ikke er noe noen cracker eller en spøkefugl i familien kan sette igang i utide.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ebbrey

Nå som 3G ikke fungerer hjelper det lite med appen for å sjekke hvor bilen er.

Noen som vet om tesla fortsatt får kontakta biler med sitt sim?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Muffinman

Lurer fælt på hvorfor jeg ikke har problemer med 3g mens andre sliter veldig. Har vel hatt bortfall av 3g to ganger så langt i 2014...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA