Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: zoe test kjørt. godt fornøyd men...........

Startet av Mr.Hansen, lørdag 20. september 2014, klokken 16:23

« forrige - neste »

ebbrey

3G forsvant i siste oppdatering for meg. Flere mnder siden. Kommer kun tilbake ved restart av skjermen. Blir da borte automatisk når bilen har stått av noen minutter. Rart det ikke gjelder alle. Kanskje det er derfor telenor skylder på tesla.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Brede

Sitat fra: Muffinman på søndag 07. september 2014, klokken 08:08
Lurer fælt på hvorfor jeg ikke har problemer med 3g mens andre sliter veldig. Har vel hatt bortfall av 3g to ganger så langt i 2014...

Og jeg har hatt 3 ganger denne uka...  :(

NegativeElectrode

#17
Vet ikke om det relevant, men pendler endel og jobber underveis. I det siste har mobilt bredbånd blitt stadig dårligere på den strekningen jeg pendler. Jeg har innebygd 3G/4G i bærbar PC, og på den faller hastigheten til 0 kb/sek over lengre strekninger. På mobilen er det noe bedre, men f.eks. langs Mjøsa er det ofte håpløst på begge enheter, som begge har Telenor. I Oslo hvor jeg har minst bruk for mobilt bredbånd i jobbsammenheng, fungerer begge enheter veldig bra. Der er det nok rimelig homogent oppsett av nye 4G basestasjoner, og de står mye tettere enn på landeveien.

På PCen har jeg tilsynelatende forbindelse med veldig dårlig signal, mens på mobilen faller det helt ut. Jeg mistenker at 4G utbygging for å skape problemer. Økende andel 4G mobiler (overbelastning på den enkelte basestasjon og i bakkenettet de er tilkoblet), manglende bakoverkompabilittet i nye 4G basestasjoner, problemer med handover mellom gamle og nye basestasjoner, solstormer (ja de kan skape problemer for mobilnettet) er noen mulige faktorer som kan spille inn. Noen går rundt med GSM jammere og lager problemer, men vet ikke hvor stort problem dette egentlig er.

Det ligger også noen "innebygde" problemer i kombinasjonen TCP (https://no.wikipedia.org/wiki/TCP) og mobilt bredbånd (radiokommunikasjon). TCP har blitt forbedret med tanke på ustabile forbindelser, men avhengig av hvilken implementasjon av protokollen og parametersetting i Tesla kan det gi mer eller mindre tid uten at mobilt bredbånd fungerer bra.

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

gbzdoc

Har merket meg at min er nesten 100% stabil på 3G så lenge jeg har skjermen i power save modus.

Må riktignok vente på "waking car", men den vokner til etter et minutt som regel.

Anbefaler å teste det som en work around.

Forøvrig håper jeg Tesla:

1: Gjør adgang til bilens APIer vesentlig sikrerere enn i dag.
2: Implementerer Valet mode
3: Implementerer power limiting mode for lån til de unge sjåfører i familien
4: Sørger for at sporingen IKKE kan skrus av ved et klikk på skjermen. (F.eks. ved hjelp av passordsperre.)
5: "Kill switch" for å begrense skade ved tyveri. Må selvsagt ikke kunne misbrukes, og implementeres fornuftig. Faren ved en slik funksjon er neglisjerbar så lenge det gjøres riktig. Vi har alle sett hva en Tesla i 100 Mph i bysentrum kan gjøre av skade...

Thor2014

Jeg er ganske sikker på at å stoppe bilen remote gir en situasjon som med stor sannsynlighet er mindre farlig enn å la banditten fortsette sin Joyride gjennom byen.

NegativeElectrode

Sitat fra: Thor2014 på søndag 07. september 2014, klokken 10:20
Jeg er ganske sikker på at å stoppe bilen remote gir en situasjon som med stor sannsynlighet er mindre farlig enn å la banditten fortsette sin Joyride gjennom byen.

Volvo har en variant hvor bilen kan fortsette helt til tyven stopper. Da kan den ikke startes igjen. Stopp (blokkering) av bilen kontrolleres av Volvo Call Center.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Spinner

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 06. september 2014, klokken 18:26
Og mens vi snakker om solen: Her er det første norske tilfellet:

http://www.nettavisen.no/nyheter/sovende-tyv-tatt-pa-fersken-i-tesla/8483111.html
Eier må ha glemt nøkkelen i bilen? Ser ikke helt for meg at en beruset kar som sovner etter 20 min klarer å stjele en låst Tesla... ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA