Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan konfigurerer du din e-Golf

Startet av Nuvolari, lørdag 20. september 2014, klokken 08:43

« forrige - neste »

Nuvolari

Da har tesla fått inn tire repair kit på Skøyen. Sannsynligvis i andre butikker også. Koster 410,-

Det er en 12v kompressor med innebygget skum som tetter hull i dekket. I utgangspunktet er det kun en nødløsning som skal ta deg til nærmeste dekksjappe men flere rapporterer om at en slik fix holder i åresvis.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Muffinman

Nuvolari

Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. september 2014, klokken 22:04
Til engangsbruk?

Nei, man fyller på skum når den er tom. Hvor mange dekk den holder til før man må fylle vet jeg ikke.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Muffinman

Jaja, har allerede skaffet meg punkteringsskum på boks og lappesett fra Jula i mangel på noe annet. Satser på at jeg aldri får bruk for det :)

Chlangum

Fikk bruk for denne da gjengen som utførte dekk bytte for meg i Danmark klemte å skru til ventilen på ene hjulet. Fikk plutselig melding om lavt trykk fra tmps og beskjed om å "pull over safely" Fikk låne en skiftenøkkel av en tilfeldig forbipasserende (og jeg som alltid har hatt med egent verktøy i bilen men tenkte at det ikke skulle være nødvendig i Tesla'en) Jeg brukte selfølgelig ikke skumdelen. Men fikk fullt opp dekket med kompressoren. Jeg kjøpte min på Tesla shop i USA men går ut ifra at det er den samme som tilbys i Norge nå.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Havebigfun

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 04. september 2014, klokken 21:57
Da har tesla fått inn tire repair kit på Skøyen. Sannsynligvis i andre butikker også. Koster 410,-

Det er en 12v kompressor med innebygget skum som tetter hull i dekket. I utgangspunktet er det kun en nødløsning som skal ta deg til nærmeste dekksjappe men flere rapporterer om at en slik fix holder i åresvis.
Har du sjekket holdbarhetsdato på forpakningen? Jeg tror ikke det holder evig

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA