Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tilbake på toget.

Startet av titikata, lørdag 20. september 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

titikata

Da har jeg endelig fått testet zoe. Egentlig god fornøyd. Men det var en veldig negativ ting og det var pipelyd når jeg trykket på gassen. Har andre hørt det samme?

Flips

Mener du en sånn lyd som man hører ?

Alle elbiler gjør det. F.eks. , , og . :)

titikata

Stemmer men mener jeg ikke hadde den lyden på e golfen

Elbil-66

Kia Soul er dørgende stille uansett belastning på elmotor.
Ble overrasket over at den karakteristiske elbil lyden er helt fraværende.

tinker

Det er fotgjengerlyden tipper jeg. Du kan skru den av med en knapp under rattet på venstresiden.

Holder du knappen inne kan du også velge mellom tre frekvenser av lyden. Du må skru den av hver gang du starter bilen på nytt.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

titikata

Trodde det var det jeg og. Så den knappen fant jeg. Men var ikke så galt men det blir utrolig irriterende når man veit om det. Har man radion på hører man det ikke. Men jeg synes det ble litt for mye og dermed plagsomt. Men jeg fikk låne prototype på den gule boksen. Koblet det i hjemme funket supert. Men ladetid fra 28% ca 13 timer.

jkirkebo

Sitat fra: titikata på fredag 05. september 2014, klokken 00:53
Trodde det var det jeg og. Så den knappen fant jeg. Men var ikke så galt men det blir utrolig irriterende når man veit om det. Har man radion på hører man det ikke. Men jeg synes det ble litt for mye og dermed plagsomt. Men jeg fikk låne prototype på den gule boksen. Koblet det i hjemme funket supert. Men ladetid fra 28% ca 13 timer.

Ojda. Det betyr 18 timer for fullading, dvs. ikke "halv tank" engang i løpet av en arbeidsdag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

edakcots

Jkirkebo?
Hvor gikk du på skole?
Gå få igjen pengene dine fra mattelæreren :D
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

abc

Sitat fra: titikata på torsdag 04. september 2014, klokken 21:20
Da har jeg endelig fått testet zoe. Egentlig god fornøyd. Men det var en veldig negativ ting og det var pipelyd når jeg trykket på gassen. Har andre hørt det samme?

Jeg vet nøyaktig hva du mener og var i tvil om jeg skulle kjøpe den selv pga det. Men som nevnt over her har de fleste bilene denne lyden.

Jeg tenkte som så at blir det for ille, så returnerer jeg bilen på angreretten.

Nå for tiden tenker jeg knapt nok over lyden - og bilen har jeg enda.

Dersom soul ikke har denne lyden, så er det et underkommunisert pluss for kia.

emil

Sitat fra: edakcots på fredag 05. september 2014, klokken 08:46
Jkirkebo?
Hvor gikk du på skole?
Gå få igjen pengene dine fra mattelæreren :D

Tror jeg også må ta matte omigjen.

(13 / (100-28)) * 100 = 18,05

18 / 2 = 9 timer, dvs mer enn en normal arbeidsdag.

Men nå er jo jeg blitt erklært Renault Zoe hater, så det er bare å ignorere dette.

abc

Not at all  :)

Jeg leser med stor interesse det du skriver, men synes nok at du har et vel pessimistisk syn på bilen.

Baard

Renault har oppgitt ladetiden med trafoen til ca. 10 timer. Så det blir spennende å se hvordan den fungerer når jeg får den. Det henger jo mer sammen også:

10amp = ca. 2300watt. Batteripakke = 22kw, 22000/2300 = ca. 9,5. Litt lenger tid må man kanskje regne da ladingen tar litt lenger tid mot slutten, men jeg skal nå teste når jeg får den...

/Baard
Renault Zoe, 2014

emil

Den bør vel kunne tilkobles en 10A kurs og med litt tap og sikkerhetsmarginer trekker nok bilen rundt 8A. Uansett er 8A veldig mye bedre enn ingen A som vil være alternativet.

Baard

Med 8 amp så kommer den ut på rundt 12 timer. Vi får se hvordan det blir. For meg vil nok trafoen kun benyttes unntaksvis da hurtigladingen hjemme dekker behovet så langt etter 3 uker med bilen...

Ellers må jeg si at den nye Kia Soul ser meget bra ut på Kia sine hjemmesider, og den har en 6,6kw ombordlader, så om man har 32amp uttak hjemme kan man jo få en brukbar ladetid med den bilen....

/Baard
Renault Zoe, 2014

edakcots

Kia ser kul ut ja, bare synd med så puslete bagasjerom og at de lader med chademo. 6,6 imponerer ingen etter at ZOE lader dobbelt så fort med 11kw hjemme:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA