Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elbilfakta.no - forslag til innhold og oppbygging

Startet av Ebbe, fredag 19. september 2014, klokken 22:00

« forrige - neste »

OlaSpakmo

Sitat fra: Haknys på tirsdag 09. september 2014, klokken 10:47
Det eneste som hjelper når slike saker oppstår er å eskalere, eskalere og eskalere. ...

1. Purringer (alltid høflig og saklig). Be om skriftlig garantier på at problemet blir løst. Bli enige om en dato som er realistisk for produsent. Kan ikke individet svare, be han spørre sin leder.
2. Eskalere til ledelsen.
...
5. Klag inn saken for forbrukerrådet.
6. Kontakt media.

...(Klipp)...
ALLE problemene dere snakkes om kan *ENKELT* løses om man setter ressurser på problemet i en gitt periode.
...(klipp)...

Som prosjektleder av yrke er det mildt frustrerende å se hvor tålmodige dere Tesla-kunder er, og like frustrerende å se at dere tror noe løser seg ved å klage til hverandre. Jeg vurderer fortsatt Tesla, men forventer et produkt som samsvarer med markedsføringen.

Eskalerte tilslutt til toppen i mai, da fikk jeg inn visepresident i Tesla for salg og service i dialogen.

Nok forsøk er gjort fra min side. Er fint mange har gode serviceopplevelser, menf or meg er det irrelevant. Har avtalt møte med advokat nå.
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Olemann


Viktig at slike erfaringer kommer fram.  Ikke alle våger slik åpenhet, det er mye hyggeligere å melde om fin service.

Snakket nylig med en elbilist som er aktiv her på Forum som ikke våget legge inn negative meldinger av denne art, redd for å få et omdømme, bli svartelistet og dermed selv tape i det lange løp.  Redd han ikke er alene. 
(Tenker ikke spesielt på Tesla, selv om det er de som her omtales)

Ole

Muffinman

Nå er det jo slik at dette henger sammen. Om kundene gir tilstrekkelig med "slakk" som du sier vil jo incentivene til å øke kapasiteten være svakere.

pej

For min del funket det å syte her. Fikk ikke kontakt med service, men når jeg skrev at bilen er på vei ut på finn via facebook så mine 1000 venner og bekjente skal få høre hva de ikke skal kjøpe, kom det plutselig en telefon fra en som var på ferie i syden med tilbud om å komme å hente bilen. Skal jo ikke være slik heller.

Bilen min var inne 3 ganger for samme feil og siste gangen klarte de å lime listene fast så det ikke gapet med mer enn 2-3mm. Første gangene var det gøra på tek7 og det gapa 8-10mm.

Nå har de en ny mulighet, bilen skal inn med en 14 punkts liste neste uke. Jeg skal gi tilbakemelding her på hvordan det går.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

afitch80

Jeg er LANGT fra fornøyd med service og informasjonsflyten til Tesla. De har gang på gang beklaget dårlig service og lovet å ordne opp, men det har blitt med ordene. Aldri sett noe som helst handling fra dem.
Begynte til og med før jeg fikk bilen. Etter mye misinformasjon og mye frem og tilbake ble jeg lovet prioritert transport og levering. Men noe prioritering skjedde ikke før jeg fant ut at bilen var i Norge 10 dager før avtalt levering. Bilen skulle i følge planen deres bruke 9 dager fra Drammen til Bergen. Det minnet ikke om prioritert levering. Etter en lang tlf samtale med mye overtalelse fikk de til slutt prioritert bilen over fjellet og jeg fikk bilen 4 dager før avtalt. Men likevel var tiden fra ferdig produsert til levering på gjennomsnittet. Men andre ord ikke mye prioritert. Var til og med i kontakt med en høyt oppe i Tesla Norge.
På leveringen gikk jeg nøye over bilen for å se at der ikke var transportskader på den. Fant et merke på ene felgen. De sa at de skulle bytte den og snakket med servicefolkene om de kunne ta det mens jeg ventet. Det kunne de, men DS sa også at servicefolkene hadde allerede lagt merke til den felgen. Og hadde tenkt å bytte den. Men hvorfor sa ingen dette til meg med en gang. Eller hvorfor var ikke den byttet allerede? Hvorfor sto bilen klart til levering med en felg med skade på når de allerede visste om skaden? Jeg tenkte at de kanskje prøvde seg på en spansk en. Hvis jeg ikke la merke til det, så hadde de nok bare latt meg kjøre avgårde med en uten å si noe.
Var etter en uke inne og bemerket 3 ting som burde fikses. En ulyd i AC-viften. Ene speilet går ikke alltid inn når jeg låser bilen. Og at ladeluken ikke alltid går opp når jeg åpner den. Må ofte prøve noen ganger før den går opp. Da hadde de ikke tid å ta den på over en måned. Det tyder på dårlig kapasitet og dermed dårlig service.
Her i forrige uke klarte jeg å kantkjøre en av felgene pga en lastebilsjåfør som kuttet en sving. Måtte svinge unna for at han ikke skulle treffe meg og traff dermed en fortauskant i stedet. Ringte da til Tesla Bergen for å høre hva en ny felg ville koste. Ble satt rett til Amsterdam. Han visste ingenting og satte meg tilbake til Bergen. Der ble jeg satt videre til delelageret og de tok ikke tlf. Etter å ha blitt satt videre tre ganger fordi ingen visste ga jeg opp. Skrev da en oppgitt mail til kundeservice og han i ledelsen som jeg hadde snakket med tidligere. Sistnevnte svarte kjapt at dette ikke var bra og at de ville rette opp dette inntrykket. Han spurte om bilde av felgen og sa at han skulle sjekke kjapt opp og komme med en rask løsning. Det var torsdag. Siden har jeg ikke hørt en lyd. Fikk aldri vite prisen. Trodde det skulle være ganske enkelt. Å finne prisen på en felg altså. Kommer ikke til å kjøpe ny felg av Tesla etter slik kundeservice. Får den heller fikset av et annet firma. Og kommer i fremtiden bare til å ta kontakt med Tesla når det er absolutt nødvendig. Det er bare en gjeng med overhyggelig og overfladiske folk som egentlig ikke gjør noe som helst.
Men bilen derimot er fantastisk. Virkelig bil 2.0. Ville ikke hatt noen annen bil. Men servicen er ELENDIG!
Før amerikansk, nå tysk.

Kagex

Har skrevet her og Facebook om mine feil.  Men kan si at det hjelper litt å gå til ledelsen for de på gulvet kan ikke noe.  Min frustrasjon begynte allerede første gang jeg ba om feilretting av lister.  Hjulstilling.  Skjev ratt.  Ratt lager knekkelyd,  panel mellom front vindu og tak.  Leverte inn bilen.  Fikk den tilbake.  Panel må til Drammen karosseri for å fikse,  fikk ingen eksakt dato,  listene bare var sånn satt på uten lim og det må jeg bare leve med,  de byttet pano tak med limrester mellom glass,  verste var vel at de glemte å sjekke hjulstilling og ratt spurte de når de skulle fikse det.  2 låneren ventetid for noe de glemte å sjekke.  Ringte Drammen og han ba meg kjøre ned og fikset det på dagen. Etter det har jeg enda en lang liste som etter mye mailer fram og tilbake.  Vært innom service en del ganger.  Vente på enda en service time i oktober der de skal utrede en a4 side med feil
P29687

Djur1

Leverte bilen inn og det viktigste som stod på lista var å få tatt sagelyden som kommer fra DU ved rundt 100 KW pådrag. Men der mener jeg at jeg fikk en helt bogus forklaring. De ville iallefall ikke gjøre noe med det siden det ikke var kritisk nok.
Fikk det samme med at bilen må sendes til drammen karroseri for å bli fikset der(pano).
En annen ting som jeg har bedt de om å fikse er en glipe i a pillar trimmen, men det er nå 4 gangen de mener de ikke kan se noe, men når jeg står å peker på det så er aha.. der ja.

Mye frustrasjon her, men nå har jeg snudd fra å være pro Tesla til contra. Siden det er mange som spør om bilen så er det bare å fortelle folk det straight face. Fantastisk bil som ikke henger helt sammen og et service nivå som ikke tåler dagens lys.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

afitch80

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 09. september 2014, klokken 19:24
Jeg er LANGT fra fornøyd med service og informasjonsflyten til Tesla. De har gang på gang beklaget dårlig service og lovet å ordne opp, men det har blitt med ordene. Aldri sett noe som helst handling fra dem.
Begynte til og med før jeg fikk bilen. Etter mye misinformasjon og mye frem og tilbake ble jeg lovet prioritert transport og levering. Men noe prioritering skjedde ikke før jeg fant ut at bilen var i Norge 10 dager før avtalt levering. Bilen skulle i følge planen deres bruke 9 dager fra Drammen til Bergen. Det minnet ikke om prioritert levering. Etter en lang tlf samtale med mye overtalelse fikk de til slutt prioritert bilen over fjellet og jeg fikk bilen 4 dager før avtalt. Men likevel var tiden fra ferdig produsert til levering på gjennomsnittet. Men andre ord ikke mye prioritert. Var til og med i kontakt med en høyt oppe i Tesla Norge.
På leveringen gikk jeg nøye over bilen for å se at der ikke var transportskader på den. Fant et merke på ene felgen. De sa at de skulle bytte den og snakket med servicefolkene om de kunne ta det mens jeg ventet. Det kunne de, men DS sa også at servicefolkene hadde allerede lagt merke til den felgen. Og hadde tenkt å bytte den. Men hvorfor sa ingen dette til meg med en gang. Eller hvorfor var ikke den byttet allerede? Hvorfor sto bilen klart til levering med en felg med skade på når de allerede visste om skaden? Jeg tenkte at de kanskje prøvde seg på en spansk en. Hvis jeg ikke la merke til det, så hadde de nok bare latt meg kjøre avgårde med en uten å si noe.
Var etter en uke inne og bemerket 3 ting som burde fikses. En ulyd i AC-viften. Ene speilet går ikke alltid inn når jeg låser bilen. Og at ladeluken ikke alltid går opp når jeg åpner den. Må ofte prøve noen ganger før den går opp. Da hadde de ikke tid å ta den på over en måned. Det tyder på dårlig kapasitet og dermed dårlig service.
Her i forrige uke klarte jeg å kantkjøre en av felgene pga en lastebilsjåfør som kuttet en sving. Måtte svinge unna for at han ikke skulle treffe meg og traff dermed en fortauskant i stedet. Ringte da til Tesla Bergen for å høre hva en ny felg ville koste. Ble satt rett til Amsterdam. Han visste ingenting og satte meg tilbake til Bergen. Der ble jeg satt videre til delelageret og de tok ikke tlf. Etter å ha blitt satt videre tre ganger fordi ingen visste ga jeg opp. Skrev da en oppgitt mail til kundeservice og han i ledelsen som jeg hadde snakket med tidligere. Sistnevnte svarte kjapt at dette ikke var bra og at de ville rette opp dette inntrykket. Han spurte om bilde av felgen og sa at han skulle sjekke kjapt opp og komme med en rask løsning. Det var torsdag. Siden har jeg ikke hørt en lyd. Fikk aldri vite prisen. Trodde det skulle være ganske enkelt. Å finne prisen på en felg altså. Kommer ikke til å kjøpe ny felg av Tesla etter slik kundeservice. Får den heller fikset av et annet firma. Og kommer i fremtiden bare til å ta kontakt med Tesla når det er absolutt nødvendig. Det er bare en gjeng med overhyggelig og overfladiske folk som egentlig ikke gjør noe som helst.
Men bilen derimot er fantastisk. Virkelig bil 2.0. Ville ikke hatt noen annen bil. Men servicen er ELENDIG!

Fikk tlf fra Tesla i dag. De beklaget veldig, og ville rydde opp og rette opp inntrykket igjen. Det klarte de og vel så det! Fikk fantastisk service og de kom med en løsning som var over all forventning. Det er lenge til jeg kommer med negativiteter om servicen deres for nå har de mye goodwill å gå på. :)
Før amerikansk, nå tysk.



Twowheels

Sitat fra: afitch80 på onsdag 10. september 2014, klokken 16:29
Sitat fra: afitch80 på tirsdag 09. september 2014, klokken 19:24
Jeg er LANGT fra fornøyd med service og informasjonsflyten til Tesla. De har gang på gang beklaget dårlig service og lovet å ordne opp, men det har blitt med ordene. Aldri sett noe som helst handling fra dem.
Begynte til og med før jeg fikk bilen. Etter mye misinformasjon og mye frem og tilbake ble jeg lovet prioritert transport og levering. Men noe prioritering skjedde ikke før jeg fant ut at bilen var i Norge 10 dager før avtalt levering. Bilen skulle i følge planen deres bruke 9 dager fra Drammen til Bergen. Det minnet ikke om prioritert levering. Etter en lang tlf samtale med mye overtalelse fikk de til slutt prioritert bilen over fjellet og jeg fikk bilen 4 dager før avtalt. Men likevel var tiden fra ferdig produsert til levering på gjennomsnittet. Men andre ord ikke mye prioritert. Var til og med i kontakt med en høyt oppe i Tesla Norge.
På leveringen gikk jeg nøye over bilen for å se at der ikke var transportskader på den. Fant et merke på ene felgen. De sa at de skulle bytte den og snakket med servicefolkene om de kunne ta det mens jeg ventet. Det kunne de, men DS sa også at servicefolkene hadde allerede lagt merke til den felgen. Og hadde tenkt å bytte den. Men hvorfor sa ingen dette til meg med en gang. Eller hvorfor var ikke den byttet allerede? Hvorfor sto bilen klart til levering med en felg med skade på når de allerede visste om skaden? Jeg tenkte at de kanskje prøvde seg på en spansk en. Hvis jeg ikke la merke til det, så hadde de nok bare latt meg kjøre avgårde med en uten å si noe.
Var etter en uke inne og bemerket 3 ting som burde fikses. En ulyd i AC-viften. Ene speilet går ikke alltid inn når jeg låser bilen. Og at ladeluken ikke alltid går opp når jeg åpner den. Må ofte prøve noen ganger før den går opp. Da hadde de ikke tid å ta den på over en måned. Det tyder på dårlig kapasitet og dermed dårlig service.
Her i forrige uke klarte jeg å kantkjøre en av felgene pga en lastebilsjåfør som kuttet en sving. Måtte svinge unna for at han ikke skulle treffe meg og traff dermed en fortauskant i stedet. Ringte da til Tesla Bergen for å høre hva en ny felg ville koste. Ble satt rett til Amsterdam. Han visste ingenting og satte meg tilbake til Bergen. Der ble jeg satt videre til delelageret og de tok ikke tlf. Etter å ha blitt satt videre tre ganger fordi ingen visste ga jeg opp. Skrev da en oppgitt mail til kundeservice og han i ledelsen som jeg hadde snakket med tidligere. Sistnevnte svarte kjapt at dette ikke var bra og at de ville rette opp dette inntrykket. Han spurte om bilde av felgen og sa at han skulle sjekke kjapt opp og komme med en rask løsning. Det var torsdag. Siden har jeg ikke hørt en lyd. Fikk aldri vite prisen. Trodde det skulle være ganske enkelt. Å finne prisen på en felg altså. Kommer ikke til å kjøpe ny felg av Tesla etter slik kundeservice. Får den heller fikset av et annet firma. Og kommer i fremtiden bare til å ta kontakt med Tesla når det er absolutt nødvendig. Det er bare en gjeng med overhyggelig og overfladiske folk som egentlig ikke gjør noe som helst.
Men bilen derimot er fantastisk. Virkelig bil 2.0. Ville ikke hatt noen annen bil. Men servicen er ELENDIG!

Fikk tlf fra Tesla i dag. De beklaget veldig, og ville rydde opp og rette opp inntrykket igjen. Det klarte de og vel så det! Fikk fantastisk service og de kom med en løsning som var over all forventning. Det er lenge til jeg kommer med negativiteter om servicen deres for nå har de mye goodwill å gå på. :)

hvordan i huleste er det mulig å endre en så negativ holdning til noe så supert pga en felg
_________

cairnz

Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA