Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fornøyd med din Kia forhandler?

Startet av Midgard, fredag 19. september 2014, klokken 20:31

« forrige - neste »

Mr Pioneer50

I vognkortet står det "0" men hvis du slår opp på Vegvesenet sin app "bil og henger" vil du se at det står "ikke oppgitt".
I autosys kan man ikke gjøre noe annet enn å legge inn en tallverdi eller la dette feltet være blankt, noe som da automagisk gir "0" i vognkortet.

I vognkortet vil det ikke stå "ikke oppgitt"

Også er det sånn at dette tallet "0" i vognkortet ikke nødvendigvis betyr at det ikke er lov til å ha taklast, det betyr at det ikke var tilgjengelig når det var lagt inn i autosys.
Og nå sier Nissan at bilen ikke er designet for taklast, er ikke mer komplisert en som så...
2016 Leaf Nordic 30 kW

kodalse

Back on topic...
Såvidt jeg ser ligger det ekstra forbruket på ca 0,1 - 0,2kWh med wingbarsene påmontert.
Jeg har 1,5 - 1,6kWh med takstativet og ca 1,4kWh uten. Dette er uten noe på takstativet.
Hiver man på materialer, sykkel eller en kano regner jeg med at det endrer seg vesentlig.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

lifern

Jeg ble stoppet i førerkort kontroll av Politiet, og i den anledning spurte jeg om takbøyler til Leaf. De sa at fant jeg noen som passer så er ikke det noe problem.
SVART EUROLEAF 2013

Mr Pioneer50

Som vi har vært inne på før i denne tråden så er det nok sånn praksisen blir gjennomført. Helt til en eller annen bestemmer seg for noe annet...
2016 Leaf Nordic 30 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA