Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SW v.6.0

Startet av Kim-DK, fredag 19. september 2014, klokken 17:09

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. september 2014, klokken 13:43
Kjære Toyota, når kommer LEAF konkurrenten deres? Jeg vil tilbake.

Den må du nok importere fra USA hvis du klarer å få kjøpt ut en leasing bil der, men tror ikke du blir populær hos Toyota i Norge av den grunnen.

For Toyota er det hybrid og hydrogen som gjelder, en servicefri batteribil er det lite penger å tjene på. Derfor betaler de heller store summer til selskaper som First House for å få mediene til å kritisere batteribiler og hause opp hybridbiler.

Kjell Leaf

#16
Sitat fra: emil på tirsdag 09. september 2014, klokken 15:19
Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. september 2014, klokken 13:43
Kjære Toyota, når kommer LEAF konkurrenten deres? Jeg vil tilbake.

Den må du nok importere fra USA hvis du klarer å få kjøpt ut en leasing bil der, men tror ikke du blir populær hos Toyota i Norge av den grunnen.

For Toyota er det hybrid og hydrogen som gjelder, en servicefri batteribil er det lite penger å tjene på. Derfor betaler de heller store summer til selskaper som First House for å få mediene til å kritisere batteribiler og hause opp hybridbiler.
Nå er det ikke sånn at en moderne elbil ikke må på verksted. Den er full av eletronikk og det blir nok litt å gjøre ettersom bilene blir eldre. Dessuten er det samme understellskomponenter som i andre biler som blir slitt. At de først og fremst satser på Hybrid og hydrogen er kanskje fordi de vet at Norge ikke er verdens midtpunkt ? Mange elbil eiere i Norge later nemlig til å tro det.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

smaug01

Sitat fra: Panduck på tirsdag 09. september 2014, klokken 13:43
Jeg sa at jeg aldri kom til å kjøpe annen bil en Toyota, etter at jeg kjøpte min forrige bil. Dette p.g.a service og innstilling jeg ble møtt med hos Toyota. Men så ble min neste bil en LEAF, da.

Jeg er så langt veldig fornøyd med bilen, en drøm å kjøre, rekkevidden gjør jo at man må planlegge, men det er jo så billig å kjøre nå at det blir mange småturer til kjøpesentre litt lengre unna. Så konklusjonen er, fornøyd med LEAF, men totalt misfornøyd med Nissan så langt. Kundeservice virker veldig dårlig, carwings er en vits, når serveren er nede prøvde de å skylde på at jeg trenger å reinstallere appen, osv. Jeg skulle få fylle ut et skjema som viste hvor fornøyd jeg var, det kom på fransk, osv.

Kjære Toyota, når kommer LEAF konkurrenten deres? Jeg vil tilbake.
Ja som svoren Toyota mann selv har jeg også savnet å kjøre bil med de tre ringene i fronten men jeg tror det bare er å innse at Toyota aldri vil satse på elbil, dessverre. Kunne vært morro å sett hva de kunne ha utrettet hvis de virkelig hadde tent på tanken om elbil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Thomas Parsli

Toyota produserte RAV4 EV i 1997 og det var vel den beste elbilen til Tesla Roadster kom i 12 år senere?
2012-modellen er muligens fortsatt en av verdens beste elbiler, men den selges som kjent kun i Kalifornia...

Jeg tror Toyota kan produsere elbiler for resten av verdene også.

I 2015 kommer Kina til å satse enormt på elbil og renere energiproduksjon -det kan godt bli det året Toyota legger fra seg hybridkappen og satser 100% på BEV.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Panduck

Sitat fra: emil på tirsdag 09. september 2014, klokken 15:19
For Toyota er det hybrid og hydrogen som gjelder, en servicefri batteribil er det lite penger å tjene på. Derfor betaler de heller store summer til selskaper som First House for å få mediene til å kritisere batteribiler og hause opp hybridbiler.

Toyota merkeverksted er en av de få som har god pris sammenliknet med de uavhengie. Om det er noen som melker markedet på service, er det VW, Ford, etc. Toyota har og lav feilprosent. Det var ikke store kostnader til repp vi hadde. De har gjort det stort på fornøyde kunder, få bilfirma har satset så hardt på det som toyota.

Men nei, de kom jo ikke med masseprodusert elbil, så da ble det Nissan isteden. Men jeg håper Toyota får ombestemt seg, og kommer med en fin elbil.

Thomas Parsli

I motsetning til f.eks Nissan, satser Toyota på fornøyde kunder og høy troverdighet.

Leverer du bilen på service er det faktisk muligheter for at de bytter deler med kjente svakheter/defekter -uten å si ifra- fordi de ønsker fornøyde kunder, biler med få feil og positiv omtale.
(Konkurrenten kaller dette å "jukse"...)

Jeg tviler på at Toyota vil sitte å se VW selge elbiler som hakka møkk.
Det er vanskelig å tro at ikke forspranget til Nissan, VW, BMW og Kia plager de voldsomt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 11. september 2014, klokken 08:20
(Konkurrenten kaller dette å "jukse"...)

Hehe - jeg ler hver gang dette blir kalt "juks"... Det blir for dumt...  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

smaug01

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 11. september 2014, klokken 08:20
I motsetning til f.eks Nissan, satser Toyota på fornøyde kunder og høy troverdighet.

Leverer du bilen på service er det faktisk muligheter for at de bytter deler med kjente svakheter/defekter -uten å si ifra- fordi de ønsker fornøyde kunder, biler med få feil og positiv omtale.
(Konkurrenten kaller dette å "jukse"...)

Jeg tviler på at Toyota vil sitte å se VW selge elbiler som hakka møkk.
Det er vanskelig å tro at ikke forspranget til Nissan, VW, BMW og Kia plager de voldsomt.

Thomas
I Norge ja. I resten av verden er eGolf(og Leaf) bare en morsom gimmic å regne. Det er problemet for oss som vil kjøre Toyota elbil. Elbilmarkedet er aaaaaaalllt for lite til at Toyota gidder å heve et øyenbryn. De er mer keen på hydrogen noe jeg nesten er mer skeptisk til enn jeg var for elbil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

TorC

Sitat fra: smaug01 på torsdag 11. september 2014, klokken 17:16
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 11. september 2014, klokken 08:20
I motsetning til f.eks Nissan, satser Toyota på fornøyde kunder og høy troverdighet.

Leverer du bilen på service er det faktisk muligheter for at de bytter deler med kjente svakheter/defekter -uten å si ifra- fordi de ønsker fornøyde kunder, biler med få feil og positiv omtale.
(Konkurrenten kaller dette å "jukse"...)

Jeg tviler på at Toyota vil sitte å se VW selge elbiler som hakka møkk.
Det er vanskelig å tro at ikke forspranget til Nissan, VW, BMW og Kia plager de voldsomt.

Thomas
I Norge ja. I resten av verden er eGolf(og Leaf) bare en morsom gimmic å regne. Det er problemet for oss som vil kjøre Toyota elbil. Elbilmarkedet er aaaaaaalllt for lite til at Toyota gidder å heve et øyenbryn. De er mer keen på hydrogen noe jeg nesten er mer skeptisk til enn jeg var for elbil.

Norge er nok ikke noe "ueffent" marked for Toyota. Jeg tror ikke Toyota hadde trukket seg ut av Norge hvis man over natten hadde samme krav som i California, USA. Jeg tror nok Toyota (og andre) på mystisk vis ville levert prisgunstige elbiler i Norge...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

smaug01

Aldri i verden. De giddet ikke å gå gjennom prosessen med ny motor til norges mest solgte varebil Hiace, når euro5 kravet gjorde seg gjeldende. Dette var en bil vi i skandinavia nærmest forgudet mens resten av verden var mer naahhh.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA