Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla-Teslakræsj på E18/Strand?

Startet av Twowheels, fredag 19. september 2014, klokken 13:19

« forrige - neste »

Twowheels

I forrige uke så jeg en Tesla på RV4 fylt med impregnerte terrassebord stikkende langt ut bak. Lå fint henslengt baki.

Så vidt jeg kunne se var bagasjelokket dratt ned med et par-tre lastestrikker festet ett eller annet sted under bilen bak.

Noen dager senere var jeg på fyllinga på Brobekk med min fosil "arbeidsbil" og jammen var det en kar som hadde lastet opp Teslan sin med alt mulig skrot. Han hadde lagt noen Tepper under. Phu det var bra tenkte jeg.

Måtte glise litt, hadde nylig fått min Tesla og er liv redd for den minste skramme.   Er det jeg som er overbeskyttende ? Bruker dere Tesla'ne til alt mulig krims- krams ?
_________

Øyvind.h

Det er bare en bil, og biler er til for å brukes. Laster det meste inn i min bil, men selvfølgelig på en så skånsom måte som mulig :)
Forsøker alltid å unngå riper og bulker etc, men å la meg stresse av bilen sluttet jeg med i slutten av 20-årene. Livet er rett og slett for kort, og man bør velge med omhu hva man lar påvirke sitt eget humør.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Kjøpte ny gjesteseng på Skeidar for to uker siden. Tenkte jeg skulle frakte den i bilen, men fikk sjokk da jeg så emballasjen. :o

Den var stor! Tenkte dette aldri ville gå (noe den heller ikke gjorde). Pakket opp fra emballasjen og prøvde en og en del. Det største problemet var sengegavlene. Etter litt smart pakking, gikk faktisk alt inn. Har ikke takfeste. :D

Merk at sengen var 180x200. ;D

(Glemte å ta bilde under hendelsen, men vedlagt finner dere i hvert fall bilde av senga.)

Twowheels

Øyvind  : Visdomsord. Skulle ønske jeg var flinkere til å tenke slik selv
_________

fonberg

Tenker på samme måte som Øyvind - det er bare en bil.

F.eks. flyttebil, sykkelbil, snekkerbil.

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Twowheels

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 04. september 2014, klokken 11:18
Kjøpte ny gjesteseng på Skeidar for to uker siden. Tenkte jeg skulle frakte den i bilen, men fikk sjokk da jeg så emballasjen. :o

Den var stor! Tenkte dette aldri ville gå (noe den heller ikke gjorde). Pakket opp fra emballasjen og prøvde en og en del. Det største problemet var sengegavlene. Etter litt smart pakking, gikk faktisk alt inn. Har ikke takfeste. :D

Merk at sengen var 180x200. ;D

(Glemte å ta bilde under hendelsen, men vedlagt finner dere i hvert fall bilde av senga.)

hehe epic
_________

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 04. september 2014, klokken 11:18
Det er rundt 205-210cm fra enden av bagasjerommet frem til bakseteryggen (litt avhengig av sittestilling selvfølgelig).
Ting på rundt 2 meter pleier å gå lett inn, og smale ting på 260-270cm + går fint mellom setene frem til fotbrønn på passasjersiden.

Men takstativ hadde jeg aldri klart meg uten. Ille nok at bilen ikke har hengerfeste, men det skal sies at jeg holder på å bygge på huset så jeg har nok over snittet behov for varetransport for tiden :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 11:59
Det er rundt 205-210cm fra enden av bagasjerommet frem til bakseteryggen (litt avhengig av sittestilling selvfølgelig).

Nå skryter du på deg ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på torsdag 04. september 2014, klokken 12:05

Nå skryter du på deg ;)
Neida, min er bare lenger enn alle andres  :D Mener jeg målte til i hvert fall 200cm? Midtkonsollen må man riktignok legge tingene oppå, for de går lenger ut enn seteryggen. Men vi fikk inn hele senga fra Ikea nylig.

Sitat fra: Twowheels på torsdag 04. september 2014, klokken 11:19
Øyvind  : Visdomsord. Skulle ønske jeg var flinkere til å tenke slik selv

Om det er noen trøst så er det ikke et uvanlig fenomen blant nordmenn å være veldig redd for bilen. Jeg forsøker også naturligvis å parkere smart, og å være observant dersom jeg tror jeg står et sted med høy risiko for skader. For meg handler det om to ting:

1. Det er ingen økonomisk katastrofe om noen skulle skade bilen. Surt ja, men ikke noe jeg orker å la ødelegge min hverdag. Alt handler jo til syvende og sist om kroner og øre. En bulk=en bunke tusenlapper. Mange småskader=lavere bruktverdi.

2. Jeg er pappa, og jeg ønsker ikke at barna mine skal oppleve mye stress og press rundt det å ta vare på ting. Det er ikke hyggelig å være redd for å lage merker på ting, for barn tenker ikke like langt som voksne flest :) Man skal selvfølgelig ta vare på tingene sine, men ting er nettopp det – ting. Det finnes viktigere ting her i livet enn å gå på nåler rundt materielle goder.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 12:41
Sitat fra: fonberg på torsdag 04. september 2014, klokken 12:05

Nå skryter du på deg ;)
Neida, min er bare lenger enn alle andres  :D Mener jeg målte til i hvert fall 200cm? Midtkonsollen må man riktignok legge tingene oppå, for de går lenger ut enn seteryggen. Men vi fikk inn hele senga fra Ikea nylig.

205cm frem til BAKseteryggen er å overdrive ja ;)

Men seriøst så er også jeg veldig fornøyd med å ha over to meter å rutte med når jeg legger ned baksetene i Teslaen; da går både langrennski og to meters flatpakker rett inn i bilen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Havebigfun

Tesla er et (relativt) miljøvennlig og billig transportmiddel- og skal brukes deretter.
Jeg har hentet flere hundre kg fliser, pussemørtel osv i bilen. Bilen tåler mer vekt enn angitt i papirene- med luftfjæring vel å merke ;)
Jeg har også transportert tø ganske store furutrær fra hytta hjem- til varme om vinteren.
Fossil bruker jeg bare når jeg må, dvs hengertransport.

Jeg tror ikke bilen har tatt noe skade- man skal være varsom ved fylling/tømming... og støvsuge sementstøv umiddelbart.

jkirkebo

Sitat fra: Twowheels på torsdag 04. september 2014, klokken 10:53
Er det jeg som er overbeskyttende ? Bruker dere Tesla'ne til alt mulig krims- krams ?

Jepp, har kjørt både hageavfall på fyllings og noen runder med flyttelass. Har dessuten med meg alt mulig av verktøy og materialer til/fra hytta. På tirsdag hadde jeg noen-og-tredve 345cm lange aluminiumsprofiler på takstativet, hadde hentet de på Bring-terminalen på Kongshavn. På bilferien i sommer var baksetet fyllt helt opp av bager og annen bagasje.

Jeg har ikke bruk for bil jeg ikke kan bruke...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; jeg har kjøpt bilen for å bruke den, ikke for showoff :P
Det er mye rart jeg har fraktet, men duer... aldri mer!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Twowheels

Sitat fra: bb på torsdag 04. september 2014, klokken 13:06
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; jeg har kjøpt bilen for å bruke den, ikke for showoff :P
Det er mye rart jeg har fraktet, men duer... aldri mer!

hehe hva med de valpene som spydde ?
_________

Hyperstress

Perfekt bil til kjøring på fyllinga. Tok med det på bildet, pluss en sykkel uten å benytte frunken eller brønnen bak, og uten å ta ut barnesetet :) 450cm lange materialer går også helt fint å frakte inni bilen. De stikker dog "litt" ut bak :)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA