Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Soul EV og webasto

Startet av tomman, fredag 19. september 2014, klokken 13:09

« forrige - neste »

tomman

Jeg har en Buddy fra 2008, som mest sannsynlig har en død CC. Jeg har også en 1997 Kewet hvor CC etc er helt ok. Jeg lurte derfor på muligheten for å bruke den gamle CC i den nyere bilen. Jeg skjønner at det nok ikke er plug & play, og er det for mye styr, så er jeg klar for å kjøpe en Curtis CC som glir rett inn i bilen :)

Jeg får ikke målt og sjekket på bilen før i neste uke en gang da den nå står i Oslo, og jeg er på Gjøvik. Regner med at den kommer seg hit i neste uke mao. :)

Mvh
Tom

BuddyHeidi

Hei tommen,
Har du fått sjekka CC på bilen?

Jeg har en 2009 som ikke vil gå.
Den står nå på bukker, hjulene er tatt av, og når jeg gir gass går hjulene sakte rundt. Har tatt ut børster, pusset "rotoren", gjort rent med el clean, og blåst rent med luft. Fortsatt går det bare sakte rundt. Har du noen forslag til hva det kan være?
På "Motorcontroller" er det et lys det står status på. Dette lyset blinket fem ganger, ett lite opphold så to ganger...er dette en feilkode? Og hva betyr det?
Har du andre tips til hva det kan være, så tar jeg i mot med takk.

Mvh
BuddyHeidi

bosonic

Sitat fra: tomman på torsdag 04. september 2014, klokken 10:32
Jeg har en Buddy fra 2008, som mest sannsynlig har en død CC. Jeg har også en 1997 Kewet hvor CC etc er helt ok. Jeg lurte derfor på muligheten for å bruke den gamle CC i den nyere bilen. Jeg skjønner at det nok ikke er plug & play, og er det for mye styr, så er jeg klar for å kjøpe en Curtis CC som glir rett inn i bilen :)

Jeg får ikke målt og sjekket på bilen før i neste uke en gang da den nå står i Oslo, og jeg er på Gjøvik. Regner med at den kommer seg hit i neste uke mao. :)

Mvh
Tom

Bare for å klargjøre litt:
CC'en (carcontrolleren) er ikke de samme som Curtis.
Car controlleren sitter inne i bilen, på førersiden, nede til venstre. Den overvåker blant annet batteriene, og overstyrer "Curtis'en" i gitte situasjoner. Curtis'en styrer hastigheten på motoren og sitter i El boksen ved siden av motoren.
Curtis er et produktnavn. Det retteste er å kalle den "motorstyring" eller "motorkontroller"
Buddy bruker både motor og motorstyring av merke Curtis.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

RoadRunner

Sitat fra: tomman på torsdag 04. september 2014, klokken 10:32
Jeg har en Buddy fra 2008, som mest sannsynlig har en død CC. Jeg har også en 1997 Kewet hvor CC etc er helt ok. Jeg lurte derfor på muligheten for å bruke den gamle CC i den nyere bilen
Jeg testet en CC fra en buddy-2008 i en Kewet-5 1998.
Revers virket ikke. Mener å huske det manglet taklys og fjernlys også.
Nå er CC i Kewetn død...
Til sammen 3 kewet i familien, men bare 1 CC som virker.... (og lite med batteri også)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA