Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av eskigolf, fredag 19. september 2014, klokken 10:13

« forrige - neste »

eskigolf

Jeg har fortsatt mulighet til å justere bestillingen min, p.t. er Dynaudio med...

Er det noen med dynaudio pakken som kan bidra med erfaringer. Hvordan låter det?  I forhold til standard?
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

mortys

Kona har Dynaudio i e-Golfen sin og er veldig fornøyd. Største forskjellen som er veldig merkbar er vel suben som ligger under bagasjeromgulvet. I tillegg til andre litt mer påkostede element og større forsterker...

Jeg hadde ikke vurdert noe annet, kosten er overkommelig, lyden veldig bra og det ønsker absolutt annenhåndsverdien.

Audigaudi

Har ikke sammenliknet Dynaudio vs vanlig. Men jeg ser vi alle har ulike vurderinger av god lyd.
Jeg er ikke fornøyd med bassen i Dynaudio sub´en, men liker den tonale balansen i resten av oppsettet. Sub´en er slapp og spiller ikke veldig mye/stram bass. I forhold til plassen den okkuperer i bagasjerommet synes ikke jeg den er verdt det. Jeg har nå koblet ut sub´en for å få tilgang til større bagasjeplass.

hpe

Hvordan er muligheten for ettermontering av annen stereo, som passer bilen? Jeg ser at Focal har et sett som skal passe Golf 6. Vil dette passe e-Golf?

http://www.amazon.com/Focal-Integration-IFVW-Golf-Replacement/dp/B00AIWBA68

hovik

Dynaudio anlegget er greit, men høyttalere kunne vært plasser bedre. Spesielt savner jeg høyttaler i senter oppå dashen. Mangelen av dette gjør at lydbildet altid virker litt skjeivt. Litt mer trøkk i bassen hadde heller ikke gjort noe.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

E_S

Sitat fra: hpe på torsdag 04. september 2014, klokken 09:14
Hvordan er muligheten for ettermontering av annen stereo, som passer bilen? Jeg ser at Focal har et sett som skal passe Golf 6. Vil dette passe e-Golf?

http://www.amazon.com/Focal-Integration-IFVW-Golf-Replacement/dp/B00AIWBA68

Golf 6 er forrige generasjon, e-Golf er Golf 7. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

eskigolf

Litt ulike oppfatninger her mao. Men, vi er langt over gjennomsnittet musikkgale, så jeg tror vi går for dynaudiopakken (usett/uhørt  ;D).
e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

eskigolf

johanvs

Er det noen som har oppdatert info på e-Golf dynaudio, og spesielt sub plassering? Har kjørt en Skoda RS hvor suben var plassert til venstre i selve bagasjerommet (bak hjulbuen) og ikke i reservehjulsbrønnen som på de andre VW bilene.

Det blir nevnt høyere oppe at:
SitatKona har Dynaudio i e-Golfen sin og er veldig fornøyd. Største forskjellen som er veldig merkbar er vel suben som ligger under bagasjeromgulvet
men dette får jeg ikke til å stemme. All info om e-Golf jeg har funnet sier at den har tilsvarende sub plassering som på Skodaen, da det ikke er plass i hjulbrønnområde pga batteripakke. Skoda suben var usedvanlig slapp og knapt hørbar (på kraftigste instilling).

Noen som kunne tatt seg bryet å legge ut et bilde også kanskje?!?   8)

Sonus

Jeg har Dynaudio i min E-golf og subben ligger der "reservehjulet" ville ha vært under bagasjeromsgulvet.

Ikke veldig imponert av anlegget (jeg er audiofil), men helt klart greit for pengene. Jeg har tidligere byttet anlegg i moderne biler, men jeg har ikke ork til å begynne i nok en bil. Det koster ofte langt mer en det du får igjen.

nilskt

Muligens ikke like audiofil som Sonus, men er over gjennomsnittet interessert, og må si at jeg synes lyden i Dynaudioanlegget er blant det bedre jeg har hatt i noen bil. Veldig positivt at bilen er såpass stillegående også slik at man får "utnyttet" lyden godt. Savner kanskje litt flere muligheter for manuell innstilling av lyden. Så vidt jeg har forstått er det kun predefinerte modus.
En særdeles positiv greie er at den spiller av Flac-filer, og ettersom jeg har hele musikkbiblioteket i Flacformat, er det er enkelt å få med seg musikken ut!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Gordon Retriever

Bilde av bagasjerom med Dynaudio på side 2 i Ekstrautstyrstråden, som bl.a. viser hvordan man de facto mister nedre posisjon på bagasjeromsgulv.

johanvs

Takk for svar. Har falt ned på E-golf etter å ha prøvd blant annet E-tron. Bang&Olufsen anlegget i Audi var fantastisk. Ypperlig lyd for 6-7000kr, hadde lyst å kjøpe bilen kun pga anlegget. Frykter det blir nedtur med Dynaudio i golfen.

poskare

Du vil ikke bli skuffet over Dynaudio anlegget vs B&O. B&O har vært bra, men det var på 90 tallet...nå er det design de prøver å overleve på...

detektor

Er brukbart fornøyd med å ha valgt Dynaudio, men jeg har ikke hatt så mye tid til å leke noe særlig med innstillinger. Sånn rent umiddelbart synes jeg det mangler noe mellomtone og at bassen kanskje mangler noe presisjon. Diskant er det nok av, iallfall foran. Er det noen som har fått prøvd ut anlegget skikkelig og har noen anbefalinger mht til innstillinger, profiler e.l.?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA