Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forskjeller på TMS60 og TMS85?

Startet av fredag, fredag 19. september 2014, klokken 09:33

« forrige - neste »

fredag

En sånn tur er jo bare en unnskyldning for å ta en liten Teslatur, kose seg noen timer i bilen, og gjøre seg kjent med de nye superladerne i Sverige. :-)

Og så trenger de sikkert noen Teslaer for å knuse gamle fordommer mot elbil. Norske Teslaer vil bevise at elbil kan kjøre lengre enn til butikken.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Synd det er på Søndagen... Betyr at jeg må ta fri mandag om jeg skal ta turen (kona jobber, så blir med ungene)..

Vurderer...

Philip Marlowe

Sitat fra: laumb på torsdag 11. september 2014, klokken 10:35
Synd det er på Søndagen... Betyr at jeg må ta fri mandag om jeg skal ta turen (kona jobber, så blir med ungene)..

Vurderer...

Kanskje man må ta seg fri på tirsdag også. Blir vel laaaaang kø på SC hjem til Norge
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

bb

Sitat fra: laumb på torsdag 11. september 2014, klokken 10:35

Vurderer...
Damn, det var et godt poeng. Kjøring over broen skjer ikke før kl. 16. Og jeg tipper det tar minst to timer før deltagerne kan dra hjem. Turen hjem inklusive kø på SC og lading med 30-50 kW burde derfor ta 7-8 timer. Mulig jeg dropper turen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

laumb

Det er et godt poeng ja bb. Håper ikke jeg ødela all motivasjonen.

Vi har fått skaffet oss barnevakt den helgen, så det ser lovende ut for at jeg tar turen i hvertfall. I så fall reiser jeg vel i 13-14-tiden på Lørdagen og finner meg et sted å sove over til Søndag.
Regner med at om jeg lader til 100% på Löddeköpinge så bør jeg klare meg uten noe annet enn SC-lading på turen? Med god margin. :)

Litt kø på veien hjem får så være - det er jo bare koselig å få tatt noen prater. Kanskje ta med seg et par-tre engangsgriller og invitere andre ventende på grilling. :)

bb

Jeg spurte arrangørene om når vi forventer å være ferdig og kan dra hjem. Svaret jeg fikk var:

Det tar omkring 30 min at køre turen over broen.

Efter det holder vi et lille event med mad, drikke og Goodie Bags til deltagare.
Alle skal også dokumenteres til Guinness World Record.

Du kan nok køre tilbage mod Oslo igen ved 17:00 - 17:30.

Nå har jeg lyst til å dra bare for å få Goodie Bags :)
Men jeg må nok regne med å være tilbake i Oslo rundt midnatt.

Sitat fra: laumb på fredag 12. september 2014, klokken 09:04
Regner med at om jeg lader til 100% på Löddeköpinge så bør jeg klare meg uten noe annet enn SC-lading på turen? Med god margin. :)
20-30 minutter på de andre SCene nordover burde holde. Ikke behov for å bruke noe annet enn SC, nei.

Sitat fra: laumb på fredag 12. september 2014, klokken 09:04
Litt kø på veien hjem får så være - det er jo bare koselig å få tatt noen prater. Kanskje ta med seg et par-tre engangsgriller og invitere andre ventende på grilling. :)
I så fall må engangsgrillene stå til nestemann. Innen grillen er klar er jo bilen good to go. Glimrende ide da!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

laumb

Jeg har i hvert fall meldt meg på. Falt for det.

Tar med en haug pølser og engangsgriller - så dersom det er kø disker jeg opp med pølser til alle. :)
Hvis du tenker å dra nedover i samme tidsrom som meg så kan vi jo slå følge. Om å gjøre og kjøre mest økonomisk. :D

bb

Nå har jeg også meldt meg på. Om det skulle bli dårlig vær så er det Max fastfood på alle SCene da :)
Bjørns videoer

bb

Vi skal etter planen reise fra Oslo fredag ettermiddag. Lørdag bruker vi til å shoppe på Ullared. På kvelden har vi fått invitasjon til å overnatte hos en i København. Etter verdensrekordforsøket ca. kl 17:00-17:30 på søndag drar vi nordover så snart som mulig.

Jeg skal lage video som vanlig. Hvis noen vil joine oss eller møtes ved SCene så er det bare å slå følge :)
Bjørns videoer

stianrod

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 10. september 2014, klokken 10:40
Hvorfor ikke lage sin egen parade her. "Største elbilparade gjennom en tunnel", "Største elbilparade oppå et fjell", "Største elbilparade inni en skog", osv.

"Største elbilparade i folke/borger-toget 17.mai 2015" under TOCN sin fane selvsagt. Så kunne vi spilt marsjer på 11 med tak å vinduer åpne  ;D
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

laumb

Sitat fra: bb på tirsdag 09. september 2014, klokken 17:36
Jeg har fått svar fra de som arrangerer at de som deltar vil få gratus tur/retur gjennom Øresundbroen. Dette er jo positivt for de som ønsker å delta siden det ville kostet over 700 kr ellers. Jeg vurderer å ta turen selv.

Må vel betale på vei til Køben første dagen? Så noe vil det jo koste. :)

bb

Sitat fra: laumb på torsdag 18. september 2014, klokken 14:54
Sitat fra: bb på tirsdag 09. september 2014, klokken 17:36
Jeg har fått svar fra de som arrangerer at de som deltar vil få gratus tur/retur gjennom Øresundbroen. Dette er jo positivt for de som ønsker å delta siden det ville kostet over 700 kr ellers. Jeg vurderer å ta turen selv.

Må vel betale på vei til Køben første dagen? Så noe vil det jo koste. :)
Man kan stille opp sammen med svenskene på søndagen. Men da må du overnatte på svensk side. Planlegger du å dra over på dansk side før eventet må du betale selv, ja.

Edit: Jeg har fått tak i 4 stk caps signert av Petter Solberg. Disse bruker jeg ikke selv. Kanskje jeg kan donere dem til nordmenn som blir med? :)
Bjørns videoer

Høgis

Har ikke klart og finne noe info vedr. elbilparaden. Er det noen som var der og kan opptadere litt info/bilder mm.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

bb

Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA