Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SW v.6.0

Startet av elbilen, fredag 19. september 2014, klokken 08:20

« forrige - neste »

sn0le

Selv kjører jeg 70-100km pr dag til/fra/i jobben min.
Har 16A 1-fas kurs i garasjen.
Satte opp en blå 32A CEE-kontakt slik at jeg kan lade med 16A.
Har i løpet av 2,5 mnd og 8.600km enda ikke hatt behov for kraftigere lading hjemme.
Skal jeg nordover så er det SC i Lillehammer.
Skal jeg sørover så er det SC på Solli v/Sarpsborg.
Skal jeg vestover så er det SC i Lier v/Drammen.

Et eksempel fra i dag. Startet med 70% SOC. Skulle være følgebil for samboerens Skoda Fabia som skulle til Vikersund for å få byttet motor.
På returen stoppet vi et kvarter i Lier og fikk fylt på 80-100km (sjekket ikke nøyaktig faktisk).
Kom hjem for et par timer siden med 170km (typical) på batteriet, og nå står den og lader på 13A.
Nå har den 184km på batteriet og vil være ferdig ladet om 6 timer og 43 minutter.

Tror jeg skal endre kjøremønsteret mitt betraktelig før jeg kommer til å vurdere å få lagt opp en 32A 1-fas kurs til garasjen min.
Her er det ikke TN-nett, så 400V 16A eller 32A krever trafo og en enorm 1-fas kurs, så det vil være veldig usannsynlig at blir aktuelt.
I verste fall får jeg stikke til Jessheim og lade på 22kW'ern på McDonalds om det virkelig skulle knipe.
Kan lade ganske mange minutter der for den samme summen som et 11kW/22kW-opplegg i garasjen min vil koste.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA