Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forskjeller på TMS60 og TMS85?

Startet av titikata, torsdag 18. september 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

ZerOE

#75
Sitat fra: ElSoul på lørdag 27. september 2014, klokken 09:24
Ja dette var jo nyansert formann. Jobber du for Renault? :) Men fra spøk til alvor. Tydelig at smaken er svært forskjellig blant folk. Det er dog riktig som du sier at e-Golfen er som en hvilken som helst annen Golf. Om du ikke liker Golf som produkt - noe du tydelig virker å ikke gjøre - ja da kjøper man heller ikke e-Golf.

At Zoe er milevis foran Golf er rent objektivt bare tøv. Jeg har også prøvd begge, og e-Golf er mye bedre å kjøre. Du vil heller ikke finne en eneste teknisk test på vei av disse to bilene som underbygger dine påstander.

Regner uansett med at det er et godt snev av humorisme bak ditt innlegg? :)

Tja..er det rart Renault sliter i Norge? Alle her inne som snakker positivt om merket blir beskyldt for å jobbe/markedsføre det.
Foreslo Zoe til en kompis som vurderte elbil. Han var positiv til dette og bestilte prøvekjøring. Etter han hadde googlet litt rundt avbestilte han prøvekjøringen etter å ha lest skremmetrådene til mod Krogenæs.
Emil likte ikke at topicen ble endret og har nå tatt over stafettpinnen for å skremme andre til å kjøpe Zoe.

Jeg kjører selv en ny fossil Renault, og da er det vel ikke lenge før det hagler inn meldinger om franske biler, annenhåndsverdi osv.
Annenhåndsverdien på franske biler er generelt lavere ja, det er det ingen tvil om. Dette skyldes etterspørsel.
For trangsynte nordmenn er jo Renault bare noe dritt iom at de hadde noen biler for 10-15 år siden som de var uheldige med.
Evig eies kun et dårlig rykte er det noe som heter, og det er vel så sant som det går an å få sagt.

Har tidligere kjørt Passat og Superb. Begge bilene var faktisk fulle av rust før det hadde gått 2 år...Møller ordnet opp i dette riktignok, men rimelig håpløst at rust skal være et tema i 2008-2010. Med 3 års garanti var det ikke akkurat noe tema å beholde noen av dem da man må ut med egenandeler når garantien hadde gått ut. "Sinksleppet" som Møller så pent kalte det gjorde vel ikke underverker når det gjaldt annenhåndsverdien heller for å si det slik..

Selv om jeg kjører en ny Renault i dag så vil jeg påpeke at jeg ikke jobber med merket :)
Men du verden for en interessant og ikke minst utfordrende jobb det ville ha vært. Å jobbe med Renault i Norge kan vel sammenlignes med å drive økologisk jordbruk i Tsjernobyl.

Øyvind I

Aldri eid fransk bil i mitt liv. For den som er glad i å aktivt kjøre bil er ingen VAG produkter imponerende. A4, Passat etc er kjedelig mot 3-serie Alfa 159 etc.
Poenget som står tydelig var at Golf er traus og kiip på en del måter -som mange jo liker og det er ikke noe galt i det.
Zoe er klart tregere i aks, litt mer støy av dekk men ikke nevneverdig, rar lyd elekromotor i lave hastigheter, stumpete i forhold til golf over 70 km. Men likevel kulere design (også subjektivt) bedre styrefølele og mer agil. Her kan ikke Golf måle seg. Kraftigere motor hadde vært artig. Alt viktig ut fra mitt perspektiv.
(niket henger igjen fra annet forum og fant ikke innstilling for å endre slem om det virker litt døvt ;-) )
Innom tema for tråd: flere kjøper Leaf og Golf så kanskje blir verdifall mindre, selv om Zoe har fordel med hurtiglading hjemme men litt knot med utelading. Blir spennende å se.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

emil

Sitat fra: Baard på torsdag 25. september 2014, klokken 12:23
Sitat fra: emil på torsdag 25. september 2014, klokken 10:31
Og den turen går ikke inn under den DAGLIGE kjøringen, men en sjelden langtur. Jeg kunne tatt fossilbilen og kjørt uten å tenke mer på det, men med operative hurtigladere i både Skien og Notodden og faktisk tid til å

Kan ikke annet enn å ønske deg god tur!

Takk. Problemfrie 381km til nå og fortsatt mye igjen av dagen.

stefka

#78
Også jeg satser på Zoe. Når jeg kjøper elbil, så betyr "hvilken er den sprekeste av elbilene" veldig lite. Jeg skjønner ikke vitsen med den debatten når jeg satser på en miljøvennlig bil. Jeg synes det er flott med den nøkterne og praktiske stilen til Zoe-interiøret, i tillegg til godt bagasjerom og fleksibel ladeløsning. Og jeg trenger heller ikke "premiumfølelse" når jeg reiser 40 minutter til og fra jobben.
Hva som gjelder verdifall: bruksverdien faller ikke så lenge bilen er i orden og batteripakken yter det jeg trenger. Og markedsverdien, det er en sak for astrologer og lignende synsere...
Alle disse argumentene som skal få meg til å betale mange titalls tusen mer for en annen bil med lignende bruksverdi (men raskere fra 0 til 100 eller med mer premiumfølelse) synes jeg er mer eller mindre harry og motstrider min oppfatning om hva som er viktig. Vi har alle vår smak. Men jeg synes det er smakløst å bruke Zoe-tråden til å rakke ned på den bilen som skal diskuteres her av folk som har et forhold til den. Emil & Co. kan gjerne bruke trådene til folk som er ubestemt til å påpeke svakheter som de mener Zoe har. Men slutt med å mase oss som har bestemt oss for Zoe. Tusen takk!

emil

#79
Sitat fra: ZerOE på lørdag 27. september 2014, klokken 10:59
Foreslo Zoe til en kompis som vurderte elbil. Han var positiv til dette og bestilte prøvekjøring. Etter han hadde googlet litt rundt avbestilte han prøvekjøringen etter å ha lest skremmetrådene til mod Krogenæs.
Emil likte ikke at topicen ble endret og har nå tatt over stafettpinnen for å skremme andre til å kjøpe Zoe.

Sitat fra: stefka på lørdag 27. september 2014, klokken 16:02
Men jeg synes det er smakløst å bruke Zoe-tråden til å rakke ned på den bilen som skal diskuteres her av folk som har et forhold til den. Emil & Co. kan gjerne bruke trådene til folk som er ubestemt til å påpeke svakheter som de mener Zoe har.

Påpeker bare at Zoe fortsatt har en uløst ladeutfordring ingen av de andre elbilene har, og for folk som er usikker på hva de skal velge er det viktig å få alle fakta på bordet.

Ja jeg vet at Renault har sagt at problemet er løst, de har vist en "prototype" av en stor gul boks, men de har ennå tilgode å vise/levere det ferdige produktet.

Hvis det nå også er sånn at en av de største Zoe-fansa her på forumet (edakcots) faktisk selger Renault biler, ser han pusher både Fluence og har tilbudt meg en Zoe, så burde han informere om dette i signatur som andre her på forumet gjør uansett om det er privat import eller via firma. F.eks "Selger biler for abc-firma" eller "Importerer og selger biler privat på hobbybasis".

Sitat fra: edakcots på tirsdag 09. september 2014, klokken 23:56
Jeg har en Renault Fluence til salgs:)

Sitat fra: edakcots på onsdag 24. september 2014, klokken 18:38
Som sagt, tar gjerne delebilen din i innbytte på både ny og demokjørt ZOE så du får være med på fremtiden:)))

Edit:
Legger bare til aktuell signatur pr dags dato:

Sitat
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens

Rav4_EV

SitatMen du verden for en interessant og ikke minst utfordrende jobb det ville ha vært. Å jobbe med Renault i Norge kan vel sammenlignes med å drive økologisk jordbruk i Tsjernobyl.

Får vel dra ned og se på noen landområder neste år når Zoe er bestselger. ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Rav4_EV

SitatJa jeg vet at Renault har sagt at problemet er løst, de har vist en "prototype" av en stor gul boks, men de har ennå tilgode å vise/levere det ferdige produktet.

Emil!
Vennligst send meg ditt navn og adresse så skal jeg komme hjem til deg i en Zoe og demonstrere produktet.

Dag/Natt/ukedag/helg spiller ingen rolle.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 27. september 2014, klokken 16:58
SitatJa jeg vet at Renault har sagt at problemet er løst, de har vist en "prototype" av en stor gul boks, men de har ennå tilgode å vise/levere det ferdige produktet.

Emil!
Vennligst send meg ditt navn og adresse så skal jeg komme hjem til deg i en Zoe og demonstrere produktet.

Dag/Natt/ukedag/helg spiller ingen rolle.

Trenger ikke det, bare å få Renault til å begynne å levere det ut. Frem til det faktisk er tilgjengelig for kundene er ikke problemet med lading på IT-nett løst.

Øyvind I

Enig Stefka. Blir nok Zoe her også.
Til langturer på hytte med familie og banekjøring har jeg andre biler.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Rav4_EV

@Emil
Hvordan håndterer vi det da?
Skal du bli med til kunder som har mottatt boksen Eller skal du sende meg telefonnummeret ditt slik at de kan ringe deg direkte?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Baard

Sitat fra: emil på lørdag 27. september 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Baard på torsdag 25. september 2014, klokken 12:23
Sitat fra: emil på torsdag 25. september 2014, klokken 10:31
Og den turen går ikke inn under den DAGLIGE kjøringen, men en sjelden langtur. Jeg kunne tatt fossilbilen og kjørt uten å tenke mer på det, men med operative hurtigladere i både Skien og Notodden og faktisk tid til å

Kan ikke annet enn å ønske deg god tur!

Takk. Problemfrie 381km til nå og fortsatt mye igjen av dagen.

Joda, bare hyggelig. Du har vel god tid til å forumtrolle litt mens du schukolader  på en av de mange tusen ladestasjonene dine  :)
Renault Zoe, 2014

Mrtiger

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 27. september 2014, klokken 20:37
@Emil
Hvordan håndterer vi det da?
Skal du bli med til kunder som har mottatt boksen Eller skal du sende meg telefonnummeret ditt slik at de kan ringe deg direkte?
Ganske usmakelig kommentar fra en Renault selger, er det slik du svarer kundene også? isåfall blir det nok ikke Zoe en bestselger som du påstår at Zoe blir.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

ElSoul

Zoe blir aldri noen bestselger, salget har ikke tatt av som med konkurrentene. Terrenget er tapt allerede. Mye ligger nok i Renaults frynsete rykte. Selv med den lave prisen, samt skrapelodd i hauger og lass, så er den foreløpig ingen hit. For all del, OK bil om man trenger å hurtiglade mye, komme  seg tørrskodd fra a til å, samt ha med en del handleposer baki.

emil

#88
Sitat fra: Baard på lørdag 27. september 2014, klokken 20:50
Sitat fra: emil på lørdag 27. september 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Baard på torsdag 25. september 2014, klokken 12:23
Sitat fra: emil på torsdag 25. september 2014, klokken 10:31
Og den turen går ikke inn under den DAGLIGE kjøringen, men en sjelden langtur. Jeg kunne tatt fossilbilen og kjørt uten å tenke mer på det, men med operative hurtigladere i både Skien og Notodden og faktisk tid til å

Kan ikke annet enn å ønske deg god tur!

Takk. Problemfrie 381km til nå og fortsatt mye igjen av dagen.

Joda, bare hyggelig. Du har vel god tid til å forumtrolle litt mens du schukolader  på en av de mange tusen ladestasjonene dine  :)

Kun CHAdeMO på meg i dag.

Edit:
Kroppen og bilen er ellers i fin form. Tripptelleren står på 642km mens jeg er på siste ladestopp. Ca 12 mil igjen til den skal få sin første 16A schukolading på IT-nett over natta og være fulladet til i morgen tidlig.

Og siden du kaller meg et troll får jeg trollet litt (med litt fakta):
En Zoe hadde ikke kunnet ta denne runden i dag sånn forholdene er og samtidig være fulladet når jeg står opp i morgen tidlig.

emil

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 27. september 2014, klokken 20:37
@Emil
Hvordan håndterer vi det da?
Skal du bli med til kunder som har mottatt boksen Eller skal du sende meg telefonnummeret ditt slik at de kan ringe deg direkte?

Hvis produktet allerede er lansert, hvorfor har ikke dette kommet fram? Da er det jo bare for deg å poste bilder av det. Eller er det kanskje noen utvalgte kunder som har fått det til "betatesting"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA