Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forskjeller på TMS60 og TMS85?

Startet av titikata, torsdag 18. september 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

Rav4_EV

SitatHvis produktet allerede er lansert, hvorfor har ikke dette kommet fram? Da er det jo bare for deg å poste bilder av det. Eller er det kanskje noen utvalgte kunder som har fått det til "betatesting"?
Hvor skal dette komme frem?
Skal det spilles av på storskjerm utenfor Oslo Rådhus ?
Produsenten har levert varene til Motorparts som er Renaults distributør av deler. Så er de sent til forhandlere som igjen leverer de ut til kundene.
Etterspørselen er stor og flere er satt i produksjon.

Renault er verdens største produsent av elbiler. Mener du virkelig at vi skulle bløffe om produktet?

Dersom du nå fortsatt kommer med usannheter vil jeg rapportere deg til forumleder.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Bergen

Tror ikke Renault bløffer, men min forhandler hadde i alle fall ikke fått den når jeg hentet bil på mandag. emil spør tross alt kun om du kan poste et bilde av den, og det er ikke noe urimelig krav om dere har den i butikken.
Men forhåpentligvis er den like rundt hjørnet hos meg også. 

Rav4_EV

#92
Jeg jobber ikke i Motorparts som håndterer leveransen av ladeutstyret.
Jeg selger heller ikke biler.
Jeg jobber heller ikke hos noen forhandler og har tilgang på dette.

Mange kommende elbilkjøpere bruker forumet for å orienterte seg om bilene på markedet. Renault hadde en utfordring i forhold til IT nett som er løst gjennom en trafo.
For Elbilforeningen og forumadministator var pressemelding fra Renault grei nok informasjon for å fjerne advarslene som sto på forumet.

En bruker ved dekknavn Emil bruker all sin tid her i forumet der han forstatt hevder at det er ladeproblemer.
Jeg har tilbudt ham alt fra egen demonstrasjon til å bli med ut til kunder for å kunne verifisere løsningen.
Løsningen er testet av blandt annet Broom og artikkelen kan finnes ved googling.

Har vært med på forumet siden det ble etablert.
Felles for de fleste er at de ønsker mest mulig fakta om elbiler og bruk av disse.

Jeg mener at Broom artikkelen bør være mer enn godt bevis for at løsningen er på plass.
Når den anonyme brukeren Emil hevder at problemet fortsatt er tilstede bør han ha bevisbyrden.

En løs påstand fra en anonym bruker kan ikke tilegnes mye troverdighet.

Når en anonym bruker fortsetter å spre usannheter er det ikke annet å gjøre enn å be forumadministrator stenge tilgangen.

Det er jo et veldokumentert fenomen at de fleste av oss ønsker å rettferdiggjøre våre egne investeringer men ett sted går grensen for hva som måtte kunne aksepteres.


Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

edakcots

Artig diskusjon!
For en gjeng?
Det er ingen vits i å synse, Rav ev4 har helt rett, les innleggene hans, ingen i Norge kan elbil mer enn han. Dessuten, hvorfor så tvil om disse opplysningene?
Den gule boksen eksisterer, det har jeg sett med egne øyne.
Ja jeg selger elbiler, fler enn noen annen i Norge og bare elbil...
Men her diskuterer vi jo bare ZOE? Ikke alle andre mindre interessante ting.

Reisen til Emil er jo smålig i forhold til rekorden til ZOE på over 1.600 km på et døgn, det kan du glemme med Leaf og du greier ikke 25% av det med VW bilene heller...

Joda, VW har ting som er bra og som hadde vært fint i ZOE også, men da ville jo folkevogn gjengen solgt 0 biler hvis ZOE hadde dette...:))

Skulle man fått muligheten en gang til å bestemme hvordan en elbil skulle vært, så hadde det sikkert blitt verdens beste elbil, men ZOE er uansett en fantastisk bil, selvom jeg egentlig HATER fransk bil...

Tro meg, jeg har ZOE,Tesla, Leaf, trillinger osv i garasjen, så dette er ikke bare synsing. Åpne øynene dere som er "motstander" av denne lille franske bollen, den er faktisk et lite kupp...

Snart, om ikke så lang tid så vil de fleste forstå hvorfor ZOE blir en bestselger neste år:))
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

TS

Sitat fra: edakcots på søndag 28. september 2014, klokken 00:30
Artig diskusjon!

Den gule boksen eksisterer, det har jeg sett med egne øyne.
Ja jeg selger elbiler, fler enn noen annen i Norge og bare elbil...
Men her diskuterer vi jo bare ZOE? Ikke alle andre mindre interessante ting.

Reisen til Emil er jo smålig i forhold til rekorden til ZOE på over 1.600 km på et



Snart, om ikke så lang tid så vil de fleste forstå hvorfor ZOE blir en bestselger neste år:))

Hvis den gule boksen blir like tung og stor som den ser ut på bildet i artikkelen, så er det ikke noe jeg ville plassert i bagasjen bak min familie ..
Heller ikke noe å sette på fortauet i byen.. Så, om Renault har en bedre løsning  på gang, så bør de slippe nyheten nå, med mål og vekt.


Er enig i at de som ikke er nøytrale bør ha
en signatur som røper hvordan ..
Ellers mister forumet sin nytteverdi.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

#95
Sitat fra: Rav4_EV på søndag 28. september 2014, klokken 00:10
Mange kommende elbilkjøpere bruker forumet for å orienterte seg om bilene på markedet. Renault hadde en utfordring i forhold til IT nett som er løst gjennom en trafo.

For visse definisjoner av "løst" kanskje. En tung bøtte som kona ikke har sjans til å håndtere er ikke "løst" for vår bruk ihvertfall, og en slik ulempe bør ihvertfall folk være obs på.

Kommer de med en løsning som er like kompakt som ladekabelen til en Leaf skal jeg gå med på at det er løst på en halvveis tilfredsstillende måte. Ihvertfall inntil schuko ladestolpene byttes ut med rene Type 2 stolper på IT nett rundt omkring...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 27. september 2014, klokken 23:15
SitatHvis produktet allerede er lansert, hvorfor har ikke dette kommet fram? Da er det jo bare for deg å poste bilder av det. Eller er det kanskje noen utvalgte kunder som har fått det til "betatesting"?
Hvor skal dette komme frem?
Skal det spilles av på storskjerm utenfor Oslo Rådhus ?

Les lengre ned...

Sitat
Dersom du nå fortsatt kommer med usannheter vil jeg rapportere deg til forumleder.

Les helt nederst...

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 28. september 2014, klokken 00:10
Jeg jobber ikke i Motorparts som håndterer leveransen av ladeutstyret.
Jeg selger heller ikke biler.
Jeg jobber heller ikke hos noen forhandler og har tilgang på dette.

Du tilbød deg jo nettop å komme på besøk til meg i en Zoe og vise frem ladekabelen. Da regner jeg med at du har den tilgjengelig og kan legge ut et bilde av den ferdige saken.

Sitat
Mange kommende elbilkjøpere bruker forumet for å orienterte seg om bilene på markedet. Renault hadde en utfordring i forhold til IT nett som er løst gjennom en trafo.

For Elbilforeningen og forumadministator var pressemelding fra Renault grei nok informasjon for å fjerne advarslene som sto på forumet.

En bruker ved dekknavn Emil bruker all sin tid her i forumet der han forstatt hevder at det er ladeproblemer.
Jeg har tilbudt ham alt fra egen demonstrasjon til å bli med ut til kunder for å kunne verifisere løsningen.
Løsningen er testet av blandt annet Broom og artikkelen kan finnes ved googling.

Det sto i artikkelen at det var en prototype, og det har blit sagt at det ferdige produktet er mindre og mer portabelt. Jeg har da kun bedt om å få se det ferdige produktet som gjør at en Zoe kan lade fra alle IT-nett kontakter som de andre elbilene kan (Schuko, CEE, Type2).

Sitat
Felles for de fleste er at de ønsker mest mulig fakta om elbiler og bruk av disse.
Sitat

Nettopp derfor jeg ber om at løsningen på problemet vises frem, dette har ennå ikke blitt gjort.

Når den anonyme brukeren Emil hevder at problemet fortsatt er tilstede bør han ha bevisbyrden.

En løs påstand fra en anonym bruker kan ikke tilegnes mye troverdighet.

Når en anonym bruker fortsetter å spre usannheter er det ikke annet å gjøre enn å be forumadministrator stenge tilgangen.

Det er jo et veldokumentert fenomen at de fleste av oss ønsker å rettferdiggjøre våre egne investeringer men ett sted går grensen for hva som måtte kunne aksepteres.

Så lenge jeg ikke har noen som helst interesser innenfor noe relatert til bil/elbil ser jeg ikke noen grunn til å poste fullt navn her. Det gikk lang tid med Zoe-propaganda fra din side før du gikk ut med ditt fulle navn og hvilken relasjon du har til Renault. Jeg har oppfordret deg og andre tidligere til å finne faktafeil i ting jeg har postet i tillegg til å ta kontakt med meg på melding hvis det er noe mer du lurer på. Dette har ikke skjedd.

Jeg sier langt i fra at Leaf er den beste bilen, men den har i det minste kunnet lades fra mer eller mindre alle tilgjengelige kontakter her i landet med passende overgang (Ja jeg vet at det har vært enkelte serier med ladekladder som har trøblet litt).

Igjen: Alt jeg har bedt om i lang tid er at det ferdige produktet som løser alle Zoes tidligere ladeproblemer vises fram. Er det formye å forlange?

emil

Sitat fra: edakcots på søndag 28. september 2014, klokken 00:30
Reisen til Emil er jo smålig i forhold til rekorden til ZOE på over 1.600 km på et døgn, det kan du glemme med Leaf og du greier ikke 25% av det med VW bilene heller...

Har ikke gått inn for å gjennomføre noen verdensrekord, men bare vise at det du omtaler som ubrukelig "delebil" og som kun har ustabile lademuligheter eller schuko faktisk kan brukes til langtur. Totalen ble forresten 755km og det var ikke fordi jeg eller bilen ikke klarte mer, men det var rett og slett så lang reisen var. Var fortsatt ca 8 timer det døgnet bilen ikke sto til lading eller ble kjørt.

Kan jo legge til at mens jeg bl.a hadde 3 ladinger på 50kW CHAdeMO (og ja jeg vet at jeg ikke får 50kW inn på batteriet fra den) så var det ikke en eneste 43kW AC tilgjengelig. To av stedene var det derimot 22kW AC og siste stedet ingenting...

Fortsatt interessert i at du oppdaterer signaturen din siden du gir inntrykk av at du selger Renault og eventuellt andre biler...

Rav4_EV

@Emil
Jeg har tilbudt deg oppmøte for å vise boksen. Tror nemlig du ikke greier deg med noen bilder.

Jeg har tidligere bedt deg redegjøre for hvordan resten av Norge skal kunne lade i din "Schuko" verden.
Du forholder deg taus.

Svaret ligger i dine tidligere poster.

Du bor i Arendal, sentrumsnært, og bruker kommunens stolper over natten for å kunne pendle til din jobb i Grimstad.
De fleste i Norge kan ikke lenger stole på å få brukt offentlige ladepunkter fordi det er for å få kontakter og for mange biler.

Arendal kommune har investert i ladestolper med et eget RFID kort som de selv utsteder.
Ordningen er lik Stokke kommune i Vestfold der du må få tak i kortet i kontortid.
Ladepunktene er støttet av Transnova, men driftes i strid med intensjonene bak statsstøtten. Det er trolig ikke mulig å havne i Arendal på kvelden for å lade så lenge tilgang til ladestolpe kun kan gis gjennom et kort som kun kan skaffes i kontortid.
Da har Emil gjennom eget kort skaffet seg nærmest eksklusive ladeplasser i sin by.
Ikke noe galt i det, men at politikere har brukt millioner av kroner for lading til noen få mennesker vil sikkert bli avslørt.
Etterhvert som disse plassene må endres for å sikre at også drop-in brukere får tilgang og eventyrlige estimater på nyvalg av elbil vil også Emil kjøre rundt på jakt etter ledig stolpe i konkurranse med andre sent kveldstid.

Emil er glad i sin Leaf og glad i sin "svenskekabel" som gjør at han i dag kan lade og kjøre bil på jobb.
Problemet er at han tar utgangspunktet i eget bruk, og tror at alle kan kjøre og lade som han i fremtiden.

Han vil ikke innse at dette er en boble som snart sprekker.


Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

svingen

Kan du ikke post et bilde? Rav4_ev det her blir får dumt,gjerne ved siden av bilen,er nyskjerig selv :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

#100
Sitat fra: Rav4_EV på søndag 28. september 2014, klokken 08:32
@Emil
Jeg har tilbudt deg oppmøte for å vise boksen. Tror nemlig du ikke greier deg med noen bilder.

Jeg har tidligere bedt deg redegjøre for hvordan resten av Norge skal kunne lade i din "Schuko" verden.
Du forholder deg taus.

Svaret ligger i dine tidligere poster.

Du bor i Arendal, sentrumsnært, og bruker kommunens stolper over natten for å kunne pendle til din jobb i Grimstad.
De fleste i Norge kan ikke lenger stole på å få brukt offentlige ladepunkter fordi det er for å få kontakter og for mange biler.

Arendal kommune har investert i ladestolper med et eget RFID kort som de selv utsteder.
Ordningen er lik Stokke kommune i Vestfold der du må få tak i kortet i kontortid.
Ladepunktene er støttet av Transnova, men driftes i strid med intensjonene bak statsstøtten. Det er trolig ikke mulig å havne i Arendal på kvelden for å lade så lenge tilgang til ladestolpe kun kan gis gjennom et kort som kun kan skaffes i kontortid.
Da har Emil gjennom eget kort skaffet seg nærmest eksklusive ladeplasser i sin by.
Ikke noe galt i det, men at politikere har brukt millioner av kroner for lading til noen få mennesker vil sikkert bli avslørt.
Etterhvert som disse plassene må endres for å sikre at også drop-in brukere får tilgang og eventyrlige estimater på nyvalg av elbil vil også Emil kjøre rundt på jakt etter ledig stolpe i konkurranse med andre sent kveldstid.

Emil er glad i sin Leaf og glad i sin "svenskekabel" som gjør at han i dag kan lade og kjøre bil på jobb.
Problemet er at han tar utgangspunktet i eget bruk, og tror at alle kan kjøre og lade som han i fremtiden.

Han vil ikke innse at dette er en boble som snart sprekker.

Nå ser jeg igjen at det er jeg som person som blir "offer" for manglende saklige argumenter i diskusjonen. Når jeg skriver at noen bilder av det ferdige produktet postet her på forumet er nok så er det det, og det ser ut som det er flere andre brukere som nå begynner å reagere på din oppførsel. Særlig når du til en viss grad representerer Renault.

Det er i tillegg flere ladepunkter her i byen som ikke krever RFID hvis du hadde giddet å sjekke ladekartet, resten av innlegget ditt er ikke verd å svare på.

Rav4_EV

SitatSærlig når du til en viss grad representerer Renault.
Les signaturen.  :o
Har vært med på dette forumet siden det startet. Før det var jeg på Thinkers forumet.

Du har hele tiden brukt din hverdag for å forklare din innstilling.

Når din hverdag er basert på ganske spesielle forutsetninger er det viktig å nevne dette.


Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Bergen

Greit nok at du RAV4_EV og Emil ser ut til å ikke være bestevenner, dette bryr jeg meg katten om. Min beslutning om å kjøpe Zoe ble tatt samme dag som pressemelding om "hyttelader" kom og jeg hadde ikke kjøpt bilen uten denne. Men jeg lurer naturligvis på hvor stor og klumpete den er og håper at prototypen som er avbildet er noe større enn det endelige produktet. Men min forhandler hadde ikke noen informasjon om laderen sist jeg var i kontakt med dem (onsdag), men de forventet den om kort tid.
Når du som elbilentusiast ansatt i Renault sier at den er kommet og du tilbyr deg å komme til Emil for å demonstrere den så må forutsette at du har tilgang til laderen og vi andre Zoe eiere ha lov til å be deg om å kunne fremskaffe et bilde av den?
Har du sett den endelige laderen? Kan du beskrive den angående størrelse om ikke annet?


     

Bergen

[quote

Hvis den gule boksen blir like tung og stor som den ser ut på bildet i artikkelen, så er det ikke noe jeg ville plassert i bagasjen bak min familie ..
Heller ikke noe å sette på fortauet i byen.. Så, om Renault har en bedre løsning  på gang, så bør de slippe nyheten nå, med mål og vekt.

[/quote]
Er vel ikke stor verre enn en kasse øl eller et par slalomstøvler?. Har du ikke slikt stående bak i bilen heller?

Griffel

#104
Sitat fra: Bergen på søndag 28. september 2014, klokken 10:32
Greit nok at du RAV4_EV og Emil ser ut til å ikke være bestevenner, dette bryr jeg meg katten om. Min beslutning om å kjøpe Zoe ble tatt samme dag som pressemelding om "hyttelader" kom og jeg hadde ikke kjøpt bilen uten denne. Men jeg lurer naturligvis på hvor stor og klumpete den er og håper at prototypen som er avbildet er noe større enn det endelige produktet. Men min forhandler hadde ikke noen informasjon om laderen sist jeg var i kontakt med dem (onsdag), men de forventet den om kort tid.
Når du som elbilentusiast ansatt i Renault sier at den er kommet og du tilbyr deg å komme til Emil for å demonstrere den så må forutsette at du har tilgang til laderen og vi andre Zoe eiere ha lov til å be deg om å kunne fremskaffe et bilde av den?
Har du sett den endelige laderen? Kan du beskrive den angående størrelse om ikke annet?
Nå er jo ikke dette en lader, den sitter i bilen, men en liten transformator med ledning og støpsel som plugges i en stikkontakt. Transformatoren har også en stikkontakt hvor bilens normale ladekladd kan plugges inn. Altså langt fra high-tec og noe som kan produseres av de fleste som lager små transformatorer.

Det er derfor ingen grunn til å tro at denne ikke finnes, eller at den skulle by på problemer.



Uten hokus-pokus burde vekt bli ca. 20-30 kg. Med litt hokus-pokus kanskje noe lettere. (og dyrere)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA