Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjoner i TomTom Z.E. Services og talegjenkjening

Startet av legant, torsdag 18. september 2014, klokken 20:36

« forrige - neste »

legant

Hei,

Helt ny i forumet her, så min første post.

Jeg har kanskje ett enkelt spørsmål: Finnes det en app som gir en oversikt over ledige ladestasjoner i Oslo? Jeg ser det finnes apper som gir oversikt over ladestasjoner, men de forteller meg ikke hvorvidt ladestasjonene er ledige. Jeg tenker dette er dette som det er behov for - så det er vel noen som har laget det.

Noen som har oversikt?

Beste hilsen,
Lars Erik

TB

Her vises status for hurtigladere:
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Andre tjenester:
LadeNå! App hentar ladestasjonar frå NOBIL sin database, men viser ikkje status.

Den web baserte m.ladestasjoner.no er eit anna alternativ, men ingen status her heller?

http://www.1881.no/Kart/ viser ladestasjoner, men ingen status.

Andre forslag?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

muggost

Prøv denne:

http://touch.1881.no/kart?ladestasjoner

Fungerer utmerket på min mobil :-)

Edit: real-time oppdateringen gjelder bare hurtigladerne altså....

legant

Hei og tusen takk for glimrende svar. Det ser ut som 1881 har noe informasjon, som du nevner bare for hurtigladere. Men dessverre ikke for alle. Jeg er litt på utskikk etter en enkel app som gir en rask oversikt over ledige ladestasjoner. Men 1881 kom nærmest selv om jeg personlig syntes den er litt kronklete - men den fungerer absolutt!

Nesten litt rart at ingen har lagd dette ennå, men kanskje ikke informasjonen eksisterer der ute.

Uansett - tusen takk til alle:-)

Olatho

Status på de vanlige ladestolpene er vel ikke tilgjengelig noe sted. Det tror jeg ikke er mulig å lese av med fjerntilgang. De er jo bare standard stikkontakter.

Niclas

Det er desverre lagt ned massevis av penger i dumme ladere her i Norge. Det ser forøvrig ikke ut til at vi enda har gått over til smartladere tiltross for vanvittig mange fordeler. Konsekvensen av dette er at man ikke vet når ladere fungerer, er ledig/opptatt og heller ingen annen informasjon om laderne.

Vi får håpe "NewMotion" og lignende løsninger tar over for de dumme laderne innen rimelig tid, da kan vi kanskje også få et vettig betalingssystem som funker på kryss av alle leverandørene.
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Rio

Sitat fra: Niclas på søndag 14. september 2014, klokken 14:26
Det er desverre lagt ned massevis av penger i dumme ladere her i Norge. Det ser forøvrig ikke ut til at vi enda har gått over til smartladere tiltross for vanvittig mange fordeler. Konsekvensen av dette er at man ikke vet når ladere fungerer, er ledig/opptatt og heller ingen annen informasjon om laderne.

Vi får håpe "NewMotion" og lignende løsninger tar over for de dumme laderne innen rimelig tid, da kan vi kanskje også få et vettig betalingssystem som funker på kryss av alle leverandørene.

Hvor mange 16A CEE industristikk til "100 kr" tror du man kan få for prisen av en løsning for normalladere, som forteller deg at de er opptatt.

Slike løsninger vil ikke frigjøre en eneste normaladeplass. Lav kost per ladepunkt vil gjøre at man kan få nok til at alle kan lade.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

skysurfer

Noen som vet nøyaktig hvordan disse kommuniserer med Nobil? Jeg tenkte å lage en ladestasjon som viser ledig/opptatt, men finner ingen dokumentasjon noe sted.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Hans Håvard Kvisle

Ta kontakt med post@nobil.no, så bør administrator kunne oversende deg dokumentasjonen. Det er en enkel protokoll og framgangsmåte.
St.Hanshaugen

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

stefse

Bilene bør få dette inn i sine kart. Helst med SoC på biler som står tilkoblet også ;)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA