Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av MyMuffin, torsdag 18. september 2014, klokken 20:27

« forrige - neste »

MyMuffin

Hvordan opplever dere parkering i det daglige?

Er ryggekameraet godt nok?

Har bestilt bil uten Tech og park, da det eneste jeg virkelig kunne tenkt meg er park sensorer, men det blir for drøyt å punge ut nesten 28k for å få det.

Jeg kjenner dog at jeg er litt "av og på" om jeg burde tatt det med.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

NilsG

Har mest nytte av de ved parkering tett opp mot noe i fronten, mindre nytte bakover, men greit å ha da ryggelys/kamera gir begrenset nytte i mørket.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Sjøhyene

Sensorene er skuffende trege og noen ganger går det farlig lang tid før de slår inn. Har begynt å ta det veldig rolig når jeg kjører mot noe med fronten sånn at jeg er sikker på at sensorene er våkne.
Til rygging er kameraet genialt så jeg ender som regel opp med å rygge mot vegger og andre hindre.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

BMW850

Ja, kameraet er kjempefint. Du lærer deg fort til å bruke det som avtandsmåler. Nedre del av bildet mener jeg indikerer hvor bilen er. Stoler faktisk mer på kameraet enn sensorene. Men ikke misforstå, sensorene funker også greit :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Olatho

Synes sensorene funker rimelig bra. Men skulle gjerne hatt alle aktive samtidig. Det hender jo man kommer farlig nær kanter og hjørner med fronten hvis man svinger mens man rygger feks.

Twowheels

I starten var jeg super nervøs med å parkere i trange omgivelser. Etter å ha kjørt bilen litt går det fint uten park sensor. Må bare få følelsen av hvor hjørnene på bilen er.
_________

Høgis

Sitat fra: BMW850 på onsdag 03. september 2014, klokken 21:03
Ja, kameraet er kjempefint. Du lærer deg fort til å bruke det som avtandsmåler. Nedre del av bildet mener jeg indikerer hvor bilen er. Stoler faktisk mer på kameraet enn sensorene. Men ikke misforstå, sensorene funker også greit :)
Kamera fungerer desverre dårlig på vinteren med salt og klinete veier, det sitter alt for utsatt til.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Jepp, på skikkelig griseføre er ikke kameraet brukbart så mange hundre meterne etter rengjøring. Påregn å måtte gå en runde og dra av linsa før rygging i ny og ne.

laumb

28k er kanskje mye for parksensor, men når regninga på 57k fordi du skippet sensor og traff noe dukker opp - da er det plutselig ganske rimelig. :)

Jejl

Har ikke bruk for sensorene selv, men det er andre enn meg som kjører bilen så tenkte de kanskje kunne bli nødvendige. For min egen del kunne jeg ønske at de ikke begynnte å pipe før ca 5 cm før en treffer på noe. Slik det er nå kan bilen kjøres 10-15cm lengre etter at den siste typen pipelyd er varselet. På andre biler jeg har kjørt er det lett å parkere tett inntil noe (5-10mm klaring). På Teslaen ender jeg som regel opp med 5-10cm klaring fordi det er vanskelig å se akkurat hvor fronten slutter.

ToWalkOrDrive

Hei. Jeg kjøpte med sensorer, men er overrasket over hvor lite nytte jeg har av det. Som nevnt av andre er sensoren (foran) treg. Tenker ca 1-2 sekunders forsinkelse. Og så lyser det stopp selv om det er 30 cm til fortauet. Mulig jeg ikke har vendt meg til det. Når det er litt kort plass til å parkere rygger jeg og ser med det nydelige skråstilte kameraet nøyaktig hvor fortauskanten er i forhold til bilen. ...En annen ting er at jeg setter stor pris på minnene på setet/rattet/speilene samt el bakluke som følger Tech Pakken, og greit å vite at Tesla kan diagnostisere remote...Ved hjelp av Tech Pakken.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

mariowing

Hvis du skal selge bilen igjen havner din uten tech pakke og sensorer nederst på folks ønskeliste. Kan fort koste deg en del penger det også.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jorkus

Jeg bruker park sensorene hele tiden, kunne ikke tenkt meg å være uten, syns de fungerer mye bedre enn på biler jeg har hatt før, spes. med cm varsling.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Twowheels

Sitat fra: mariowing på torsdag 04. september 2014, klokken 06:51
Hvis du skal selge bilen igjen havner din uten tech pakke og sensorer nederst på folks ønskeliste. Kan fort koste deg en del penger det også.

så langt har de billige Model S på Finn gått mye raskere en de dyre
_________

mj

Kjempefornøyd med både kamera og sensor. Er bedre en på andre biler jeg har kjørt. Eneste jeg savner er at sensorene foran og burde vært aktivert ved rygging slik at det varsler når fronten svinger ut.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA