Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Spruck, onsdag 17. september 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Teddy4U på onsdag 05. november 2014, klokken 17:01
Er det slik å forstå at en kan aktivere Carwings på en USA leaf? Eller er det kun på EU modellen. Har selv en USA leaf, og kunne gjerne tenkt meg dette i stedet for denne Spyleaf pro greia.

Bare å glemme Carwings på USA bil.

Ellers er jo LeafSpy noe helt annet igjen som gir deg mange muligheter Carwings ikke gir på detaljer rundt forbruk, kapsaitet o.l.

Teddy4U

Får håpe en eller annen luring "knekker" koden. Angrer litt på at jeg ikke har norsk leaf. Men kjøpt er kjøpt. Bilen er jo 100% ellers.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

emil

Sitat fra: Teddy4U på onsdag 05. november 2014, klokken 19:09
Får håpe en eller annen luring "knekker" koden. Angrer litt på at jeg ikke har norsk leaf. Men kjøpt er kjøpt. Bilen er jo 100% ellers.

Den vanskeligste koden å knekke heter nok Nissan. Modem og andre tekniske ting kan byttes/modifiseres, men det er fortsatt opp til Nissan om de vil godta pålogging fra en USA-bil i Europa.

Electric

Sitat fra: emil på tirsdag 02. september 2014, klokken 20:00
60km er jo omtrent det jeg har i dagssnitt over det siste året, testturene jeg har kjørt med andre elbiler ligger på rundt 80km.

Ellers savner ikke jeg Carwings, men har jo ikke noe valg på USA bil. Hadde jeg hatt muligheten tror jeg at jeg uansett hadde stått over siden jeg ikke føler noe behov for å bli konstant overvåket av Nissan.

Enig i siste avsnitt. Mindre behov for å bli kartlagt av et bilkonsern - nok med øvrig sosiale media.

emil

Sitat fra: Electric på onsdag 05. november 2014, klokken 21:00
Sitat fra: emil på tirsdag 02. september 2014, klokken 20:00
60km er jo omtrent det jeg har i dagssnitt over det siste året, testturene jeg har kjørt med andre elbiler ligger på rundt 80km.

Ellers savner ikke jeg Carwings, men har jo ikke noe valg på USA bil. Hadde jeg hatt muligheten tror jeg at jeg uansett hadde stått over siden jeg ikke føler noe behov for å bli konstant overvåket av Nissan.

Enig i siste avsnitt. Mindre behov for å bli kartlagt av et bilkonsern - nok med øvrig sosiale media.

Det har vel i tillegg blitt "avslørt" at hvis man legger til egne RSS-feeder vil bilen sladre om gps-kooridnatene til disse leverandørene også når den oppdaterer.

Electric

Sitat fra: emil på onsdag 05. november 2014, klokken 21:10
Sitat fra: Electric på onsdag 05. november 2014, klokken 21:00
Sitat fra: emil på tirsdag 02. september 2014, klokken 20:00
60km er jo omtrent det jeg har i dagssnitt over det siste året, testturene jeg har kjørt med andre elbiler ligger på rundt 80km.

Ellers savner ikke jeg Carwings, men har jo ikke noe valg på USA bil. Hadde jeg hatt muligheten tror jeg at jeg uansett hadde stått over siden jeg ikke føler noe behov for å bli konstant overvåket av Nissan.

Enig i siste avsnitt. Mindre behov for å bli kartlagt av et bilkonsern - nok med øvrig sosiale media.

Det har vel i tillegg blitt "avslørt" at hvis man legger til egne RSS-feeder vil bilen sladre om gps-kooridnatene til disse leverandørene også når den oppdaterer.

Jepp - det har jeg også hørt. Litt å male fanden på veggen, men det vil jo være enkel teknologi i tilfelle, og god info til bilprodusenten om brukervaner. Og hvor disse brukerne er.... Jeg får nok av å klikke "ok" når jeg slår på bilen hver gang. Det blir nok for min del. Men her er vi forskjellige. Det er fint å kunne forvarme bilen, men ikke noe jeg savner - samt at jeg trives best med snoren i veggen når jeg forvarmer bilen. Dessuten parkerer jeg også under tak. Har hatt DAB i vanlig bil fra før, og kommer ikke til å bruke FM igjen uansett.

Per Ole

Nissan i Bergen skal ha 3000,- for å aktivere carwings, fordi, sitat: "komme importbilene til livs", sitat slutt.
Tok en tlf til Nissan på Voss og der skal de ha 750,- ink. mva for samme jobben. Så da tar jeg meg en kosetur med den nye leafen min dit.
Tror ikke Nissan forhandleren i Bergen forstår at selv om  jeg har en importbil så genererer jeg både arbeid og ikke minst penger til dem her hjemme. Med en slik mottagelse jeg fikk her av Sande Auto har jeg bestemt meg for at alt som skal gjøres med min Leaf, så skal jeg kjøre bilen til Voss hvor jeg blir mottatt på en skikkelig måte.
Grå Leaf 2014
Venter i spenning på modellen med 400 km rekkevidde

Småfly

Sitat fra: Per Ole på mandag 10. november 2014, klokken 19:51
Nissan i Bergen skal ha 3000,- for å aktivere carwings, fordi, sitat: "komme importbilene til livs", sitat slutt.
Det må vel nesten kalles lite intelligent. Skremme bort kundene i stedet for å prøve å lokke de til seg. Kjenner jeg blir irritert!

Når jeg kjøpte var jeg hos forhandler og klar til å handle. Men når selger er fullstendig uinteressert gidder jeg ikke. Forventer faktisk en kaffe og at han bruker 10 min av sin tid på meg. Selger syntes det var viktigere med endeløse telefonsamtaler mens kunden venter og venter og venter litt til.
Da kan de reise en viss plass å takke seg selv for tapt salg. Når en importør da står klar med bil på dagen til 40K mindre er ikke valget vanskelig.

olaspz

Sandeauto Vest tar 3000 for carwings, 1000 for en instruksjonsbok og 1000kr for et mattesett!!!!!!! 

De holder på som resten av original forhandlerene gjorde for 10 år siden......   Helt utrolig at de ikke ser behovet for å ha et godt rykte, de ser på kunder med importbiler som fiender.

rogersen

Gromstad Auto Stoa utenfor Arendal tok 600 for å aktivere Carwings på min bruktimporterte fra Tyskland. Tok ca. 15 minutter. Så de er tydeligvis ikke med i dette "mafia-opplegget". ;)

Thomas Parsli

Sitat fra: emil på onsdag 05. november 2014, klokken 21:10
Det har vel i tillegg blitt "avslørt" at hvis man legger til egne RSS-feeder vil bilen sladre om gps-kooridnatene til disse leverandørene også når den oppdaterer.

Fikset i firmware-oppdatering for 2-3 år siden :)
Men kjører man 2011/2012 US-Leaf som ikke er oppdatert tipper jeg buggen er der.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 15. april 2015, klokken 14:48
Sitat fra: emil på onsdag 05. november 2014, klokken 21:10
Det har vel i tillegg blitt "avslørt" at hvis man legger til egne RSS-feeder vil bilen sladre om gps-kooridnatene til disse leverandørene også når den oppdaterer.

Fikset i firmware-oppdatering for 2-3 år siden :)
Men kjører man 2011/2012 US-Leaf som ikke er oppdatert tipper jeg buggen er der.

Men da har man uansett ikke Carwings mulighet på denne siden av atlanterhavet, så det er ikke noe problem...

LasseHansen89

Sendte prisforespørsel på hjelp til å aktivere carwings til Automobil-kompaniet i Drammen. Fikk spørsmål tilbake hvor de lurte på om bilen var Norsk. Da jeg svarte på det, så hørte jeg ikke mer fra de.

Er det noen som vet om verksteder på Østlandet hvor de ikke har den holdningen til importbiler?
Nissan Leaf Tekna 2014
Konnerud - Drammen

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

LasseHansen89

Nissan Leaf Tekna 2014
Konnerud - Drammen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA