Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Spruck, onsdag 17. september 2014, klokken 20:10

« forrige - neste »

Spruck

Hei elbilentusiaster!

Har en "brukimportert" (helt ny - 25 km) Tekna 2014 modell. Hatt problemer med aktivering av Carwings helt siden jeg kjøpte den for 2-3 uker siden. Vært i kontakt med Carwings support flere ganger, siste tilbakemelding om at den må aktiveres hos en forhandler. Var derfor innom Ålgård Auto Stavanger/Sandnes, og han fortalte at han gledelig ville fikse det for 1600 kroner. Spurte hva som må til for å aktivere, hvorpå han svarte at den måtte tilkoples datasystemet. For 1600 kroner altså.....

Noen som vet andre plasser/måter dette kan gjøres uten å betale blodpris, for noe jeg antar er en svært enkel jobb??

KM 
Hvit 2014 Leaf Tekna
Estimert 35.000 km/år

smaug01

'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Hvis de som har solgt deg bilen har annonsert med Carwings uten å informere om ekstra kostnader for å aktivere ville jeg krevd at de tok den kostnaden.

Erik N

Jeg importerte også helt ny Leaf, men gadd aldrig gjøre noe med Carwings pga kostnaden. Har ikke helt skjønt greien med det, unntatt hvis jeg skulle vilje se ladestatus på telefon eller slå på AC mens jeg sitter i huset..? Har uansett klart meg hele livet uten slike ting, så det går nok greit noen år til.. :)

Min bil hade gått som demobil i Sverige noen maneder, og selgeren sa at den kun hade gått 60 km. Jeg tenkte at han må ha sagt feil, og at han meinte å si 60 mil (60 km er ju bare knappt EN prøvekjøring, og han hade brukt den i maneder som sagt), men det var faktiskt ikke mer enn 60 km på målaren når jeg kom for å hente den :)

emil

60km er jo omtrent det jeg har i dagssnitt over det siste året, testturene jeg har kjørt med andre elbiler ligger på rundt 80km.

Ellers savner ikke jeg Carwings, men har jo ikke noe valg på USA bil. Hadde jeg hatt muligheten tror jeg at jeg uansett hadde stått over siden jeg ikke føler noe behov for å bli konstant overvåket av Nissan.

elektroclaus

emil ??
og hvordan gjøre du uten navi :-(
for exempel, når jeg vil skjøre fra oslo til svinnesund??
hvor har jeg den neste ladestasjonen???

emil

Skal jeg fra Oslo til Svinesund følger jeg skiltingen mot E6 sørover. Skal jeg utover mine ellers kjente områder sjekker jeg kart og ladestasjoner på nett først. Jeg er heldigvis skapt sånn at når jeg har sett et kart klarer jeg å huske det når jeg er ute og kjører og har ingen problemer med å finne fram til ting.

En veldig sjelden gang har jeg behov for GPS når jeg er på ukjent sted og kun får en adresse å forholde meg til, da har jeg en vanlig GPS tilgjengelig som jeg også bruker i fossilbilen.

Er det ellers helt krise er som oftest mobiltelefon eller nettbrett/pc lett tilgjengelig.

Rav4_EV

SitatNoen som vet andre plasser/måter dette kan gjøres uten å betale blodpris, for noe jeg antar er en svært enkel jobb??

Har gjort det på et titals biler.
Jobben gjøres på 10 minutter hvorav å boote Windows tar 7 av disse.
Jeg har fakturert 500 +mva for jobben da programvare og kabel koster "skjorta".
Valdemaras på Elbilmek i Oslo har overtatt utstyret og tilbyr tjenesten nå.
Litt langt til Stavanger men om flere derover hadde samlet seg en ettermiddag kunne kanskje det latt seg gjøre.

Halve moroa med Leaf er jo carwings. Å sitte i et møte og fyre opp bilen med telefon rett før du går ut er digg. Mens andre skraper ruter kan du kjøre raskt fra stedet.
Nye ladeplasser lastes automatisk opp. Sjekke at bilen faktisk lader når du er på kino er kult.
At noen gidder å kjøpe USA modellen uten dette og med "oddetallsradio" er helt meningsløst.
Garantien fra importør/forhandler av USA biler er også håpløst.
Dersom det blir et snev av reklamasjoner så er forhandler flagget konkurs på et øyeblikk. Da har du ingen Nissan fabrikk eller importør å lene deg på.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

D9

Enig med Rav4_EV. Jeg hadde betalt de 1600 (om ikke man finner noe billigere)
'14 Leaf
'15 Evalia

mralfred

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 03. september 2014, klokken 07:39
Halve moroa med Leaf er jo carwings. Å sitte i et møte og fyre opp bilen med telefon rett før du går ut er digg. Mens andre skraper ruter kan du kjøre raskt fra stedet.
Nye ladeplasser lastes automatisk opp. Sjekke at bilen faktisk lader når du er på kino er kult.
At noen gidder å kjøpe USA modellen uten dette og med "oddetallsradio" er helt meningsløst.
Garantien fra importør/forhandler av USA biler er også håpløst.
Dersom det blir et snev av reklamasjoner så er forhandler flagget konkurs på et øyeblikk. Da har du ingen Nissan fabrikk eller importør å lene deg på.

Og svart er favorittmalingen din eller?  ;)

Hvis du aldri har bruk for carwings eller radio er vel meningsløst en drøy påstand. Når mange importfirmaer i tillegg tegner garanti gjennom vanlige forsikringsselskap, så er det bare å ta turen til nærmeste Nissanforhandler hvis noe skulle skje. Så lenge man tar noen forhåndsregler mhp valg av importør og er klar over hva man faktisk kjøper, ser jeg ingen problem med å kjøpe importert bil.

E_S

Sitat fra: mralfred på onsdag 03. september 2014, klokken 10:43

Og svart er favorittmalingen din eller?  ;)

Hvis du aldri har bruk for carwings eller radio er vel meningsløst en drøy påstand. Når mange importfirmaer i tillegg tegner garanti gjennom vanlige forsikringsselskap, så er det bare å ta turen til nærmeste Nissanforhandler hvis noe skulle skje. Så lenge man tar noen forhåndsregler mhp valg av importør og er klar over hva man faktisk kjøper, ser jeg ingen problem med å kjøpe importert bil.

Carwings hadde vært fint å få til å virke, men er ikke noe mer enn "fancy" for min del. Ikke verdt det ekstra prispåslaget som er til europeisk bil uansett.. ;) FM-radio er ikke særlig savnet - bruker enten Bluetooth-streaming eller DAB uansett. I tillegg får man jo inn mange FM-kanaler siden de i Europa sendes på både par- og oddetallsfrekvenser, så det er ikke alt håp ute. Garanti tar jeg med ro når bilen er kjøpt av en seriøs og godt etablert forhandler. Sannsynligheten for de store problemene på en såpass velprøvd og ny bil er også ganske liten..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Daeedor

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 03. september 2014, klokken 07:39
SitatNoen som vet andre plasser/måter dette kan gjøres uten å betale blodpris, for noe jeg antar er en svært enkel jobb??

Har gjort det på et titals biler.
Jobben gjøres på 10 minutter hvorav å boote Windows tar 7 av disse.
Jeg har fakturert 500 +mva for jobben da programvare og kabel koster "skjorta".
Valdemaras på Elbilmek i Oslo har overtatt utstyret og tilbyr tjenesten nå.
Litt langt til Stavanger men om flere derover hadde samlet seg en ettermiddag kunne kanskje det latt seg gjøre.

Halve moroa med Leaf er jo carwings. Å sitte i et møte og fyre opp bilen med telefon rett før du går ut er digg. Mens andre skraper ruter kan du kjøre raskt fra stedet.
Nye ladeplasser lastes automatisk opp. Sjekke at bilen faktisk lader når du er på kino er kult.
At noen gidder å kjøpe USA modellen uten dette og med "oddetallsradio" er helt meningsløst.
Garantien fra importør/forhandler av USA biler er også håpløst.
Dersom det blir et snev av reklamasjoner så er forhandler flagget konkurs på et øyeblikk. Da har du ingen Nissan fabrikk eller importør å lene deg på.

Enig !!! :)

bestorp

#12
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 03. september 2014, klokken 07:39Halve moroa med Leaf er jo carwings. Å sitte i et møte og fyre opp bilen med telefon rett før du går ut er digg. Mens andre skraper ruter kan du kjøre raskt fra stedet.
Nye ladeplasser lastes automatisk opp. Sjekke at bilen faktisk lader når du er på kino er kult.
At noen gidder å kjøpe USA modellen uten dette og med "oddetallsradio" er helt meningsløst.
Garantien fra importør/forhandler av USA biler er også håpløst.
Dersom det blir et snev av reklamasjoner så er forhandler flagget konkurs på et øyeblikk. Da har du ingen Nissan fabrikk eller importør å lene deg på.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tja det kommer veldig ann på øyet som ser det. Klarer meg fint uten Carwings på min USA modell og bruker da heller app på telefon som er like enkelt til å finne ladestasjoner.

USA leafen min kan settes på timer (uten app!) med forvarming når den er plugget i strøm med et par tasteklikk på knappene til venstre for rattet...
Videre så du gjør du hjemmeleksa di og kjøper fra en forhandler som har vært i markedet noen år, så er IKKE garanti noe problem. Har selv 5 års garanti på min Leaf uten det bekymrer meg for at min forhandler skal gå konk da de har holdt på i over 25 år og vet hva de driver med. Skjønner ikke helt den svartmalinga enkelte forumbrukere her på elbilforum gjør med USA Leafs...
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

rohauge

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 03. september 2014, klokken 07:39
SitatNoen som vet andre plasser/måter dette kan gjøres uten å betale blodpris, for noe jeg antar er en svært enkel jobb??

Har gjort det på et titals biler.
Jobben gjøres på 10 minutter hvorav å boote Windows tar 7 av disse.
Jeg har fakturert 500 +mva for jobben da programvare og kabel koster "skjorta".
Valdemaras på Elbilmek i Oslo har overtatt utstyret og tilbyr tjenesten nå.
Litt langt til Stavanger men om flere derover hadde samlet seg en ettermiddag kunne kanskje det latt seg gjøre.

Halve moroa med Leaf er jo carwings. Å sitte i et møte og fyre opp bilen med telefon rett før du går ut er digg. Mens andre skraper ruter kan du kjøre raskt fra stedet.
Nye ladeplasser lastes automatisk opp. Sjekke at bilen faktisk lader når du er på kino er kult.
At noen gidder å kjøpe USA modellen uten dette og med "oddetallsradio" er helt meningsløst.
Garantien fra importør/forhandler av USA biler er også håpløst.
Dersom det blir et snev av reklamasjoner så er forhandler flagget konkurs på et øyeblikk. Da har du ingen Nissan fabrikk eller importør å lene deg på.

Hva heter programmet som brukes og hvor fikk du kjøpt det ?
Kobles det til bilen via OBD2 kontakt ?

Haugesund
2014 Leaf Tekna
2010 Volvo XC60
2018 Leaf i bestilling
2019 MB EQC i bestilling

Teddy4U

Er det slik å forstå at en kan aktivere Carwings på en USA leaf? Eller er det kun på EU modellen. Har selv en USA leaf, og kunne gjerne tenkt meg dette i stedet for denne Spyleaf pro greia.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA