Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ordbok for Tesla-eiere

Startet av vepsen2000, onsdag 17. september 2014, klokken 09:23

« forrige - neste »

vepsen2000

Har lagt inn bestilling på piggfrie Conti-dekk da jeg har kjørt mye med disse i Bergens-området med fossilbiler. Er imidlertid usikker på dette valget til elbil. Hverken Conti eller Nokian-dekket virker å være av siste generasjon. Hvilke dekk har andre valgt, og hvorfor?

moby666

I mitt tilbud følger det med 16" Nokian R2
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

EV - Driver

Sjekk E-Golf forumet. Her er det sjekket masse med tanke på vinterdekk med lav rullemotstand.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

vepsen2000

I prislisten til Kia Norge er det spesifisert Hakka R.
Har imidlertid ikke forhørt meg med min lokale forhandler ang. dette.

K S

Jeg kan velge Nokia eller Conti....tar gjerne i mot tips om rullemotstand....  8)
Kia Norge leverer disse som standard.

Ona IX

Da jeg leste på leaf forumet i vinter så var de fleste enige om at hakka R var det beste elbildekket. Så det var det jeg gikk for!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Ebe

Jeg lar aldri rullemotstand trumfe veigrep og sikkerhet på vinterdekk, så blir vinterdekket med beste grep- og bremseegenskaper her. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

ElSoul

Personlig synes jeg felgene på Kia Soul EV er mindre pene. Ettersom lev. av bil evt. blir vinterstid, så ønskes den lev. med vinterdekk evt. Sommerfelg blir det å kjøpe selv.

Problemet blir disse nye ventiler for dekktrykk. Noen som vet om de lett kan skrus av for å settes på et annet sett dekk når man skifter over for sesongen?

nagela

Sitat fra: ElSoul på mandag 15. september 2014, klokken 22:33
Personlig synes jeg felgene på Kia Soul EV er mindre pene. Ettersom lev. av bil evt. blir vinterstid, så ønskes den lev. med vinterdekk evt. Sommerfelg blir det å kjøpe selv.

Problemet blir disse nye ventiler for dekktrykk. Noen som vet om de lett kan skrus av for å settes på et annet sett dekk når man skifter over for sesongen?
Dekktrykk sensorene er montert "inni" felgen, og du må ta av dekket for å løsne de. Du trenger også et eget paknings/monteringssett for hver gang du gjør dette. Så i praksis må du ha ett sett med sensorer til hvert felgsett.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

ElSoul

I see! Men slik jeg forstår det ift felg så leveres de prikk like både for sommer og vinter? Noen som kan bekrefte dette med 100% sikkerhet?

Var det slik å forstå at felgene til fossil utgaven av Soul hadde flere felgvarianter med sensor man kan velge i og bruke på EV? Hvis ja, noen som har link/bilder til disse?

Alternativt blir det å få ordnet alt dette hos en dekkspesialist til neste vår...

Hanzo

Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg IKKE får samme felg som på sommerdekk fra Kia SørVest, om det bare gjelder dem har jeg ikke peiling på.

ElSoul

Ok, det kan jo være lokale variasjoner ja? En annen bruker her sa det var like.

Vet du hvordan de du får på vinter ser ut? Og er det 15 el 16"?

K S

Sitat fra: Hanzo på tirsdag 16. september 2014, klokken 09:17
Jeg vet med 100% sikkerhet at jeg IKKE får samme felg som på sommerdekk fra Kia SørVest, om det bare gjelder dem har jeg ikke peiling på.

Jeg har fått samme beskjed fra Kia SørVest på Sandnes.

vepsen2000

Jeg vil tro at alle bilene leveres med samme type felger på vinterdekkene, da det er importøren som styrer dette. Selvsagt kan kundene velge andre felger, men da blir det nok et påslag i prisen. Tok et bilde av en 16 toms felg som ligner veldig på standardfelgen som følger med. Mener denne felgen har litt bredere åpninger enn den som blir levert med.

Gnilre

Vet noen om det er samme type hjulmuttere på standarfelgene (som jeg har sommerdekkene på) og Kia-felgene levert av Skotvedt (som jeg har vinterdekkene på. Det er samme type vinterdekkfelger som i bildet rett ovenfor. Jeg finner ikke hjulmutrene, så enten har jeg rotet dem bort eller så er det samme muttere på begge felgene.

På tide å få på sommerdekkene og få litt bedre kjøreegenskaper på bilen nå  :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA