Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: nytt medlems møte

Startet av kris2ffer, tirsdag 16. september 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

kris2ffer

Hei,

Har en Think fra 2008 som fikk problemer med å lade her før sommeren. RS har kjørt diagnostikk på den og jeg fikk bare beskjed om at PCU var ødelagt. Har bedt om mer info på mail, men ikke fått noe svar enda.

Men PCU måtte ihvertfall byttes ut og ettersom dette ble så dyrt hos RS anbefalte de rett og slett ikke å gjøre dette på en Think fra 2008.

Så jeg tenkte på å selge den som delebil. Batteriet har jeg ikke hatt noen problemer med, og den var på service og ble EU godkjent i januar. Ingen problemer da.

Hva vil være en grei pris for denne som delebil? Evt noen andre forslag til hva jeg burde gjøre?

Kristoffer

haakon88t

Tja, kanskje 40-50tusen? Hvis den ser ok ut og ikke gått så langt. Fikse/reparere PCU trenger jo ikke koste så mye. Du burde kanskje være på jakt etter en delebil med defekt batteri, så kan du ta ditt batteri over i den. Delebiler med defekt batteri koster gjerne rundt 20tusen pluss minus.

Hva slags symptomer hadde du før PCU tok kvelden? Min er litt kødden under lading, så er redd min PCU også tar kvelden snart...
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

kris2ffer

Den hendte at den ikke ville starte lading, og jeg måtte vri om tenninga og forsøke på nytt. Dette skjedde innimellom i ett par tre måneder. Regner med dette var starten på det.

Også hadde jeg en langtur på sånn 120 km tur retur på en helg, og etter det gikk den. Tror den rakk å ødelegge laderen min samtidig også.

Hvor mye vil det evt kunne koste å reparere den og hvor kunne jeg gjort det?

haakon88t

oioioi nettopp sånn holder min også på nå. Tror jammen jeg kjøper meg full forsikring ++ nå jeg =) Takk for svar
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

kris2ffer

Bare hyggelig.

Jeg syntes 40 - 50 tusen høres mye ut for en delebil. Selvom det "bare" er PCU som har streika. Noen andre som har innspill på evt pris den burde selges for? Evt andre forslag?

POSi411

Jeg kan være interessert i en delebil, se PM.

Hilsen

Per Ole
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

schweitzeren

Hvordan endte denne historie? veit Per Ole kjøpte en annen....???

Mvh
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

kris2ffer

Den er ikke solgt enda. Om noen er interessert i en rød delebil så ta kontakt på PM. Jeg tenker jeg legger den ut for salg så fort jeg får tid.

Kristoffer

schweitzeren

Den e grei... men tror ikke den vil være noe for meg... finnes mange delebiler nå og skulle jeg ha en slik var der nok nød for at være nyere batteri!

De som er på finn.no nå koster for mye... og med tanke på at man kan få en av trillingerne for under 100' nå med garanti så tror jeg kanskje jeg lander der... hvis jeg ikke finner et rimelig batteri innen sneen kommer  ::)

Men du kan jeg evt prøve at få den med defekt batt og god PCU lidt rimeligere enn det den står til... da for du en bil som virker  8)

Har fått priser på Zebra & Lithium direkte fra leverandører... kommer på godt over 100'.... skal være veldig happy for sin lille Think for at ofre dette i dagens marked... enda enn grunn til at der er mange som ikke vil ha Think lengere  :-\

Fortsat god dag
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Lynet

Hvor står denne Thinken med defekt PCU? Vet om en som trenger en delebil med ok batteri.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA