Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mye lader dere bilen til?

Startet av pwb, tirsdag 16. september 2014, klokken 21:42

« forrige - neste »

SUNPWRD

Nei, gjorde ikke det. Mye mulig det er like god plass på den siden som venstre side på bilen... Skal bytte dieselpumpe på varmeren i løpet av jula og da kan jeg sjekke plass på høyre siden.
Forslaget du beskriver hadde nok vært det optimale....

Merker du eksoslukt i bilen? Jeg gjør det, men det kommer av dieselpumpe til 5kw varmer til min 3,3kw varmer, så den får for mye med medfølgende masse røyk.
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

pwb

Sitat fra: Argi på fredag 19. desember 2014, klokken 23:33
Nei, gjorde ikke det. Mye mulig det er like god plass på den siden som venstre side på bilen... Skal bytte dieselpumpe på varmeren i løpet av jula og da kan jeg sjekke plass på høyre siden.
Forslaget du beskriver hadde nok vært det optimale....

Merker du eksoslukt i bilen? Jeg gjør det, men det kommer av dieselpumpe til 5kw varmer til min 3,3kw varmer, så den får for mye med medfølgende masse røyk.

Nei, ingen lukt overhode inne i bilen, faktisk umulig å si om den står på selv når jeg står i kø ut fra lukt. Det merkes heller ikke noe særlig utenfor bilen heller. Mye mindre lukt og røyk med denne her enn de som har vært montert orginalt på de andre bilene vi har hatt.

SUNPWRD

Ok, bra.

Varmer du noe før du starter turen eller bare mens du kjører? Min svært korte erfaring tilsier at varmeren er så rask at det ikke er noen vits å varme før en faktisk trenger det....
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

pwb

Sitat fra: Argi på lørdag 20. desember 2014, klokken 23:03
Ok, bra.

Varmer du noe før du starter turen eller bare mens du kjører? Min svært korte erfaring tilsier at varmeren er så rask at det ikke er noen vits å varme før en faktisk trenger det....

Har defa kupevarmer så jeg skrur ikke på varmeren før jeg drar. Hjem fra jobb så skrur jeg den heller ikke på før jeg drar. Det blir fort varmt uansett.

SUNPWRD

Sitat fra: Mr.Zero på mandag 22. desember 2014, klokken 09:30
Sitat fra: Argi på onsdag 17. desember 2014, klokken 16:30
Nei, men nå sitter``n der  ;D



Brukt varmer fra en VW / Audi..? :P

Ja, dvs denne varmeren, som heter D3WZ, har vært brukt i mange biler som f.eks Opel Omega og Combo og VW T4. ☺
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

SUNPWRD

Sitat
Har defa kupevarmer så jeg skrur ikke på varmeren før jeg drar. Hjem fra jobb så skrur jeg den heller ikke på før jeg drar. Det blir fort varmt uansett.

Har også defa kupèvifte så tenker å bruke den etterhvert som varmen fra defa``n avtar.
Har bestilt fjernstyrt relè fra Aliexpress, så får jeg mulighet til å fjernstarte dieselvarmeren  ;)
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

SUNPWRD

Det var snakk om dieseltank, her er bilder av hvordan jeg løste det med en ekspansjonstank fra en Nissan Bluebird - gjenbruk  ;) Gjenstår litt lakk på braketten og tank, men funksjonen er bra.



Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

Mr.Zero

Argi - her ser det ut som om noen har driti i ei vifte...hehe..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

JA,hvorfor ha "drivstofftanken" bak ?  ;)   "Bobla" hadde jo også tanken foran.   Blir nok litt få stjerner i krashtest. Kjør forsiktig.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

SUNPWRD

Etter å ha kjørt Porsche 911 i mange år, med 80 liter bensin rett foran, meg er jeg ikke fryktelig redd for 2 liter diesel
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA