Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Avh, tirsdag 16. september 2014, klokken 07:58

« forrige - neste »

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

bb

Jeg håper Tesla setter opp noe tilsvarende i Europa :) I så fall blir det vel 11/22 kW AC Type 2 som på et eller annet magisk vis kun vil fungere for Teslaer. Enn så lenge kan vi i alle fall lade på mange av Teslas servicesentre rundt om i landet.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Amoss

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

pwb

Det hadde vært for jævlig om det fungerte for andre biler også.

RaBalder

Sitat fra: pwb på mandag 01. september 2014, klokken 11:32
Det hadde vært for jævlig om det fungerte for andre biler også.

hihi  :D 

Er helt sikkert mulig å sette opp et ladepunkt som sjekker hva som står i andre enden (ala supercharger). Og ikke slår på strøm hvis det er noe annet enn en Tesla.

Men det er litt alvor i det også.

Hvis Tesla investerer masse i en ladeinfrastruktur, så er det vel for å gi sine egne produkter et salgsfortrinn.

Men dem må gjerne gå i kompaniskap med andre bil-leverandører, så lenge det gavner både Tesla og andre leverandører (alle må ha fordeler).

Avh

Sitat fra: Amoss på mandag 01. september 2014, klokken 11:31

Dette blir alt debatert i denne tråden.

Sorry men Destination charging sa meg ikke nok...  :o Kan ikke lese ALLE trådene ...  ::)
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

eclipse

Det vi ser her er en enfase 240V 80A wall connector som nyttegjør seg av bilens innebygde 11/22kW lader. Dette kommer garantert ikke i Norge, vi har 400V og Type2 lader som tar seg av dette.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

OleJA

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 04. september 2014, klokken 14:44
Sitat fra: eclipse på tirsdag 02. september 2014, klokken 09:11
Det vi ser her er en enfase 240V 80A wall connector som nyttegjør seg av bilens innebygde 11/22kW lader. Dette kommer garantert ikke i Norge, vi har 400V og Type2 lader som tar seg av dette.
Kanskje DU har det, men ikke alle.

Her jeg bor, er det ikke mulig å få 400V hvis jeg ikke investerer i en transformator med egne midler.
Jeg har imidlertid 240V 63A i skapet, (mener det er 240V130A der også, men er ikke hjemme og får sjekket,).
Så 240V80A wall Connector burde absolutt være tilgjengelig i Norge også.

I Norge er det vel vanskelig nok å få godkjenning til å sette opp en enfase 32A kurs. (Pga skeivbelastning av nettet). Å få noe mer enn dette i en privatbolig, selv om du har 3x63A tilgjengelig, tror jeg du bare kan glemme.

Jeg har derimot sett at bilen min har blitt ladet med 60A(?) enfase når den har vært innom Tesla service senter. Dette har vært via et Tesla Roadster -> Model S adapter.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA