Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det enkelt og trygg å lade elbilen ved hjelp av mobiltelefonen?

Startet av toys, mandag 15. september 2014, klokken 12:05

« forrige - neste »

toys

med meg i bilen.
Motparten har tatt på seg all skyld og det gikk bra med begge to (bortsett fra en liten nakkeprolaps) - jeg stoppet for en fotgjenger, det gjorde ikke han bak meg.
men så over til poenget, siden dette var en el-bil fikk takstmannen en ny utfordring. Vanligvis så tar det 15 minutter å få bilen taksert, men han holder nå på for tredje dagen

Han er nå kommet opp i underkant av 100000 kr i reparasjoner, men er fortsatt ikke ferdig. Hele bakparten må byttes, gulvet må bytter og de sjekker ut om batteriene har tatt noen skade.

Jeg er sjeleglad jeg tok i mot Møllers superforsikring gjennom If - det kan fort ende med ny bil hvis det skadene er mer enn 60% av verdien på bilen

Verdt å tenke på, reparasjoner på el-bil kan fort bli en dyr affære

Tenkte det var greit å dele historien:) Hold avstand og pass på:)

Rio

Godt det gikk bra, men det er jo ikke din forsikring som skal betale, men motpartens.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

toys

ja, men hvis bilen blir kondemnert så lover min forsikring fabrikkny bil. Det er mer enn andre.

nagela

Sørg for å få skriftlig at hvis noe skjer med batteriet innen 12-18 måneder så skal det dekkes av forsikringen.
Har vært flere tilfeller der senskader på batteriet etter kollisjon har dukket opp etter 6-12 måneder.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

toys

svingen

Sitat fra: toys på lørdag 30. august 2014, klokken 15:21
ah - godt poeng. Takk for tips

Ja hvordan gikk det her da?
kona opplevde samme i dag,dvs ble påkjørt bakfra da hun sto stille i kø....kjørte og i bilen foran seg.
Sykkelfeste tok meste parten av støyten men kommer rare lyder fra bilen.
usikker på hvordan videre fremgang er i det her,driver og sjekkker med forsikringen.
eneste som er sikkert er att det ikke er kona sin skyld og det var hun veldig enig i hun som kjørte på hun (ironisk nok en Leaf)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

03sib113

Hvordan gikk dette for dere?

Var en nisse i ett gammelt vrak som fant det for godt å kjøre på E-Up'n vår i helga mens vi ventet på grønt lys. Han var mer opptatt av noen lys i dashbordet og pang sa det. Ikke så store synlige skader, men jeg er jo litt bekymret. Skiltet datt av, det er litt skader på bakdelen, men mest hakk og riper o.l.

Skal på takst på onsdag, så får vi vel se.

Hvordan har det gått med toys? -Hvor mye av de 100 000 kronene i skade var synlig?
Tungsten E-Up!

torlie

litt OT: Ser mange med E-up fortsatt kun bruker Led lys foran og uten baklykter tent ved kjøring på morgenen, livsfarlig spør du meg nå som det blir mørkere.

Ikke godt å si om det er for å spare strøm, eller at de synes det er kulere med LED foran vs halogen, men de burde isåfall bøtelegges.

Kun ment som info, ikke sikkert noen føler seg truffet her  :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

03sib113

Det er ett godt poeng, og LED ser mye kulere ut. Men ikke så kult at det er verdt å bli påkjørt. Uansett så ble ihvertfall jeg truffet kl 14.30 og da var det relativt lyst og greit...
Tungsten E-Up!

Thomas Parsli

Sitat fra: torlie på mandag 06. oktober 2014, klokken 11:18
litt OT: Ser mange med E-up fortsatt kun bruker Led lys foran og uten baklykter tent ved kjøring på morgenen, livsfarlig spør du meg nå som det blir mørkere.

Ikke godt å si om det er for å spare strøm, eller at de synes det er kulere med LED foran vs halogen, men de burde isåfall bøtelegges.

Kun ment som info, ikke sikkert noen føler seg truffet her  :)

Er ikke dette bare de automatiske kjørelysene da?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

torlie

E-up har ikke automatiske kjørelys, man må selv vri på bryteren.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)

Caspar

Sitat fra: torlie på mandag 06. oktober 2014, klokken 12:10
Jo, bilen har automatisk kjørelys, men hvis du vil ha vanlig nærlys med baklys så må du vri på bryteren
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

torlie

Sitat fra: Caspar på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 06:50
Sitat fra: torlie på mandag 06. oktober 2014, klokken 12:10
Jo, bilen har automatisk kjørelys, men hvis du vil ha vanlig nærlys med baklys så må du vri på bryteren

Ja, stemmer. Forvekslet uttrykkene litt. Mente at den ikke skiftet mellom Led og nærlys automatisk.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)

Tidemann76

En liten info rundt dette med kjørelys. Politiet bruker gatelysa som referanse om det er lov med kun kjørelys, eller om man må bruke nærlys. Er gatelysene tent, skal nærlys brukes. Man kan og få forelegg for og ikke slå på nærlys i tunellene. Jeg har 9 tuneller hver vei til jobb, så jeg har investert i denne: http://www.ebay.com/itm/261438125830?item=261438125830&viewitem=&vxp=mtr

Øyvind.h

Så man må manuelt skru på nærlys også på natten? Jeg har sett at trillinger alt for ofte er bekmørke bak på natten, noe jeg vil anta skyldes manglende lyssensor eller en eier som har skrudd av lyset for å spare noen få Wh.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA