Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av Flips, mandag 15. september 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

Flips

Hei!

Hvor stort er egentlig batteriet til Zoe og hvor mye av det kan man bruke? På denne siden står det at 18,8 av 22 kWh kan brukes, og noen andre sier at 22 av 26 kWh kan brukes, og andre sier 21,6 av 24 kWh.

Noen som har en fasit på dette?

emil

Sitat fra: Flips på lørdag 30. august 2014, klokken 09:29
Hei!

Hvor stort er egentlig batteriet til Zoe og hvor mye av det kan man bruke? På denne siden står det at 18,8 av 22 kWh kan brukes, og noen andre sier at 22 av 26 kWh kan brukes, og andre sier 21,6 av 24 kWh.

Noen som har en fasit på dette?

Hvis jeg ikke husker helt feil så var kapasiteten Renaut oppgir den som faktisk er tilgjengelig og ikke den som er teoretisk før buffer i topp/bun som b.la Nissan og VW oppgir.

De sier jo også 0-100% lading på 2 timer med 11kW hjemme så da burde vel 22kWh tilgjengelig kapasitet stemme greit.

edakcots

Pakken er identisk med Nissan Leaf, men det er tatt ut noe mindre av den i topp/bunn. (22kw)
Møtte i går ei dame på mcDonalds i vestby som hadde kjørt seg helt tom 0% igjen på sin nye ZOE! men hun hadde kjørt 190km i ett strekk og det er bare imponerende! Kun Tesla kjører lengre enn det...
Fullladet og kjørte videre superhappy :D
Ikke sikker på hvorfor hun valgte den stasjonen da ishavsveien har en 43kw på andre siden av veien, der hun kunne fått fullt batteri på 45 min men...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

jkirkebo

Sitat fra: edakcots på søndag 31. august 2014, klokken 11:53
Ikke sikker på hvorfor hun valgte den stasjonen da ishavsveien har en 43kw på andre siden av veien, der hun kunne fått fullt batteri på 45 min men...

Antageligvis fordi Ishavsveien-stasjonen krever abonnement på forhånd?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Er det noen som vet hvordan ein kan få fram hvor mange kwh ein har igjen på batteriet før bilen stopper?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

OleBno

Hei

I følge CARLAB/ZOE (brosjyren fra Renault) under tekniske spesifikasjoner er det oppført at batteri kapasiteten skal være 23,3 Kw timer. , LitiumIon, 400 Volt med 12 moduler og 192 celler.

Ladetid ved 3,6 Kw hjemmelader skal være 5 timer og 40 minutter
Ladetid ved 11 Kw semi-hurtiglader / hjemmelader er 1 time og 40 minutter
Ladetid ved Offentlig ladestasjon 22Kw skal være 1 time
og tilsvarende er det oppgitt Ladetid ved 43 Kw Offentlilg ladestasjon til 1 time.
(2015 modellen tar ikke til seg 43Kw men max 22 Kw)

22Kw skal kunne lades med den Type-2 Mode-3 kabelen som følger med bilen fra Renault Norge.

MvH
OleB
2015 Renault Zoe Intense 29/06/2015
3,6 Kw hjemmelader.
Kjørt 10.000km pr 1. November 2015
Våler i Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA