Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 100Ah NiMH-celler

Startet av petter, mandag 02. februar 2009, klokken 14:24

« forrige - neste »

petter

Hei,
Vaar Saxo har gjort jobben (bykjoering) i 7 aar siden vi kjopte den gjennom
Scanauto i 2002. I desember ble den plutselig og raskt daarligere og Aasane
har naa meldt at ett batteri er daarlig, men anbefalt aa skifte batterier. Da bilen
ble kjopt opplyste Scanauto at en helt ny batteripakke skulle koste 60.000. Naa
sies det at prisen er 160.000 !!!javascript:replaceText('%20>:(',%20document.forms.postmodi
Dette er helt uakseptabel pris, sporsmaalet er HVA gjoer man? Man kan selge (hva slags pris?),
jeg ser at noen (Bly) har bygget om til blybatterier (hva slags pris?), Man kan kanskje vurdere en
mindre drastisk reparasjon (bytte ett eller noen faa batterier??) Jeg ser at man i England kan faa
batteri-service pakke til en maanedspris som ligger LANGT under det som forlanges i Norge.
Privatimport av batterier?? Hva slags pris? Kan man soke om aa slippe MOMS dersom en hel
utskifting er noedvendig? Dette ville kanskje vaere naturlig dersom man onsker flere Elbiler paa veiene.
At et batteriproblem skal slaa ut med et prisanslag paa 160.000 maa ha med for lange og dyre
forhandler-kjeder (fra produsent til forbruker) aa gjoere, i motsatt fall er dette et meget alvorlig
problem for aa faa et fungerende marked for nye og brukte elbiler. Jeg er takknemlig for gode
raad samt erfaringer.

Hilsen Petter
Saxo, 30.000 km

elektrolux

Med 30000 km på telleren tipper jeg bilen din er på veien for mellom 10-30K dersom du lar meg prøve meg.

Har spesialisert meg på utbytting av enkeltblokker.

Eneste problemet er at jeg ikke kan hjelpe før mot slutten av februar, og du må beregne ytterligere en måned før bilen er klar for nye eventyr.

Ikke kjør bilen nå som dårlige batterier er konstatert, da det raskt medfører forverring av tilstanden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

frank

Hei
Jeg fikk også problemer med en blokk for noen år siden, men har nå byttet den ene 2-3 ganger og den siste har vart ganske lenge, minst et år nå.
Snakk med Åsane Auto, de har en person som er flink og engasjert og kanskje blokker" på lur".
Vil anbefale at du tar den nye og plasserer i 3er kassen(oppe fremme), da er den lettere å få tak i senere hvis den må byttes igjen, her kan du få av lokket uten å ta ut kassen(med litt makt).
Legg også opp tynne måleledninger, i hvert fall til den nye blokken, bare husk noen små sikringer(pico) rett ved terminalene så kan du i begynnelsen kjøre med et voltmeter inne i bilen og stoppe når den nye blokken sier at du bør, dette er viktig for at den skal holde.
Du bør jo helst initiallade den nye blokken, men du må ikke, den jeg har kjørt lengst med fikk ikke det, bare kjør forsiktig i begynnelsen(innenfor det grønne feltet)
Lykke til, sjansen er ganske stor for at det er verdt strevet når bilen har gått så lite.

Frank
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA