Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

kos

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:39
Sitat fra: kos på torsdag 26. februar 2015, klokken 00:33Det er 10 år til - tror du at en elbil vil koste mindre. Normal utvikling så vil prisene stige og med rekkevidde på 40 mil . som jeg antar er realistisk utvikling basert på signaler så tror jeg at en middels bil vil koste ca 500 000 kroner.
Ja, jeg tror prisene vil falle. Tesla Model 3 med mer enn 320 km EPA rekkevidde skal koste 260k i 2017. Chevy Bolt som også skal ha mer enn 320 km EPA rekkevidde skal koste 285k i 2017. Nye Nissan Leaf med ~400 km NEDC rekkevidde skal også komme ca samtidig, men her er pris ikke veldig kjent. Noe særlig mer enn 300k kan de ikke gå for, tatt hensyn til konkurransen.

Dette er altså i 2017 - 8 år før 2025. Tror jeg bilselskapene vil klare å kutte ytterligere 60-100k på prisen på 8 år? JA.
Sitat fra: kos på torsdag 26. februar 2015, klokken 00:33Men det var ikke det mitt spørsmål dreide seg om- Hva tror du en tesla vil koste .
I 2025 vil jeg anta at en 2015 P85D er nede i området 150-200k. En 2013 S60 kan være nede i området 100k. (Antatt at gjenstående kapasitet er over 80% og bilen er ellers i god stand.)


Har ingen tro på at nye biler vil ned i pris - i så fall er økonomien de neste 10 årene ikke i takt med de siste 500. men en tesla anno 2015 med en gratis energi avtale må antagelig ha en større verdi en en bil uten - den faktoren må man legge inn - anser er s 60 som rett priset.

cirys1

Sitat fra: eadie på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:53
De fleste av disse oppgraderingsfjottene er nok folk som uansett har et Luksusfelle-gen.
Sjefene i Apple ler av slike upgradejunkies, og det gjør nok Teslasjefene og.
Smartness er fraværende hos forgjeldede norske 20-30 åringer med showoff-behov

Det er bare og se på tråden "Hva kvitter vi oss med fossilbiler", folk går ifra helt normale familie/biler i prisklasse 200-500k til 850k+ (før prisstigning)

Jeg vill si at jeg tjener middels godt smertegrensen min går på rundt 600k, men nå har ikke jeg hatt billån på over 15 år, min forbauselse er ganske stor når jeg ser hvilke biler som blir byttet ut med P85D, det er nesten ingen som har ligget i denne prisklassen før..  8)

Trustno1

Sitat fra: eadie på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:53
De fleste av disse oppgraderingsfjottene er nok folk som uansett har et Luksusfelle-gen.
Sjefene i Apple ler av slike upgradejunkies, og det gjør nok Teslasjefene og.
Smartness er fraværende hos forgjeldede norske 20-30 åringer med showoff-behov

Så hyggelig å bli plassert rett i bås.

Du har ikke en passelig bås for de som titt og ofte kritiserer og rakker ned på andres valg uten å ha basis for hva man sier på ulike nettforumer også?

Olemann

Det dukker stadig opp både nye folk og nye meldinger med slikt språk her på Forum, har kommentert det mange ganger tidligere, men spørs om det løpet er kjørt dessverre.  Vi må nok leve med at noen oppfatter Forum mer som en avart av VG debatt enn som et fagforum med et minimum av saklighet og respekt. Med mindre man starter streng moderering her inne.

En ide kunne være at alt man publiserer fikk en 30 minutters forsinkelse, i den tiden fikk man sitt innlegg sendt til seg selv på epost 3 ganger, med flg. spørsmål:  Vil du virkelig publisere det du nettopp kokte sammen?  :)  Tror du verden trenger akkurat det?  ;D

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 26. februar 2015, klokken 08:32
Sitat fra: eadie på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:53
De fleste av disse oppgraderingsfjottene er nok folk som uansett har et Luksusfelle-gen.
Sjefene i Apple ler av slike upgradejunkies, og det gjør nok Teslasjefene og.
Smartness er fraværende hos forgjeldede norske 20-30 åringer med showoff-behov

Så hyggelig å bli plassert rett i bås.

Du har ikke en passelig bås for de som titt og ofte kritiserer og rakker ned på andres valg uten å ha basis for hva man sier på ulike nettforumer også?

Trustno1

Sitat fra: Olemann på torsdag 26. februar 2015, klokken 08:45
Det dukker stadig opp både nye folk og nye meldinger med slikt språk her på Forum, har kommentert det mange ganger tidligere, men spørs om det løpet er kjørt dessverre.  Vi må nok leve med at noen oppfatter Forum mer som en avart av VG debatt enn som et fagforum med et minimum av saklighet og respekt. Med mindre man starter streng moderering her inne.

En ide kunne være at alt man publiserer fikk en 30 minutters forsinkelse, i den tiden fikk man sitt innlegg sendt til seg selv på epost 3 ganger, med flg. spørsmål:  Vil du virkelig publisere det du nettopp kokte sammen?  :)  Tror du verden trenger akkurat det?  ;D

Kanskje ikke så dumt :P

På en annen side så tror jeg aktiviteten på forumet hadde sunket drastisk med ett slikt tiltak ;D

Dennis

Sitat fra: eadie på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:53
De fleste av disse oppgraderingsfjottene er nok folk som uansett har et Luksusfelle-gen.
Sjefene i Apple ler av slike upgradejunkies, og det gjør nok Teslasjefene og.
Smartness er fraværende hos forgjeldede norske 20-30 åringer med showoff-behov

Er vel mer de som sitter å syter over at bilen de har kjøpt faller i pris pga de som oppgraderer som har kjøpt seg for dyr bil å bør melde seg på luksusfellen.
Har man ikke råd til å ta et normalt verdifall på en slik bil så har man handlet for dyr bil.

christian1986

Verditapet her er jo egentlig mindre interessant enn på vanlige biler. Autopas, ferger, parkering, årsavgift og bensin tar brodden av et ellers veldig stykt verditap. Dette gjelder spesielt om en kjører en del(20k) samt har noen års horisont.

Foretrekker helt klart verditapet på en S85D framfor en ny V60 med dieselmotor...

Dennis

Sitat fra: christian1986 på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:24
Verditapet her er jo egentlig mindre interessant enn på vanlige biler. Autopas, ferger, parkering, årsavgift og bensin tar brodden av et ellers veldig stykt verditap. Dette gjelder spesielt om en kjører en del(20k) samt har noen års horisont.

Foretrekker helt klart verditapet på en S85D framfor en ny V60 med dieselmotor...

Det er jeg helt enig i. Bedre å legge inn pengene i at man får er bedre bil enn å bruke penger på bensin, bom osv :)

toppi

Min mening er at Tesla Model S vil falle mindre i verdi enn en tilsvarende fossil bil, i alle fall de første årene.
Hovedgrunnen er at bilen kjøpes avgiftsfri.

Etter 5-8 år, når garantiene løper ut, er det derimot mer usikkert.
-Hvor godt holder bilen seg?
-Hvor dyre blir reparasjonene?
-Hvordan holder batteriet seg (restkapasitet/totalhavari)?
-Hva koster nytt batteri?

Positive svar på disse spørsmålene vil kunne gjøre at bruktprisene holder seg godt lenge.
Gratis drivstoff på SC (som vi da sikkert har 50+ av, bare i Norge) vil virke positivt på bruktprisene.

Negative svar på spørsmålene (og påfølgende dårlig rykte) vil kunne drive prisene bratt nedover.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

felix

Skjønner ikke disse prisene http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56141046 650 for en bil jeg kjøpte HELT ny hos Tesla (med hifi i tillegg) til 610. Håper folk stikker innom Tesla før de kjøper bil av andre og hører hva de har.

cirys1

Sitat fra: felix på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:15
Skjønner ikke disse prisene http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56141046 650 for en bil jeg kjøpte HELT ny hos Tesla (med hifi i tillegg) til 610. Håper folk stikker innom Tesla før de kjøper bil av andre og hører hva de har.

Folk prøver seg, det er lov det..  :)

Jeg syns det er verre med de som legger ut P85(+) for ca 750k som har rullet 20.000 km, for der kan jeg nesten garantere at det ikke kommer en telefon, eller ifra en helt uviten en.

I ditt eksempel så har de mest sannsynlig gjort som deg og vill tjene noen kroner..  :P


Øyvind.h

Sitat fra: felix på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:15
Skjønner ikke disse prisene http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56141046 650 for en bil jeg kjøpte HELT ny hos Tesla (med hifi i tillegg) til 610. Håper folk stikker innom Tesla før de kjøper bil av andre og hører hva de har.
Spekker jeg opp denne bilen på nettsiden lander jeg faktisk på 700K, ikke 679 som annonsen sier.
Tilleggene er panotak, tech, skinn, metallic, type2 kabel, vinterdekk.

Folk som ikke vet at Tesla har noen avbestillingsbiler på lager kan jo fint se på dette som snaut 10% rabatt på en bil kjørt et par tusen km. I utgangpsunktet ingen dårlig deal.

Og i prisrapporteringstråden ble det nettopp meldt om salg av 2013 mod P85 med det meste av ustyr for 600K.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

felix

#507
Ja, men håper folk leser dette og stikker innom til Tesla i dag, og får den bilen til 600, helt ny eller demo.

stianrod

#508
Var tilfeldig innom Telsa Trondheim igår, egentlig for å snakke om Dual Drive, men endte opp med å kjøpe utstillingsmodellen på stedet.  Kun kjørt av ansatte, og kun brukt til utstilling i nord-norge.

Det var en av de siste "rene" P85 som ble laget. (2015 modell) Rød, med autopilot, sort skinn, sort alcantara og karbon. Alle pakker unntatt barneseter. 2 hjulsett, der sommerhjulene (ubrukt) på turbinfelgene, mens vinterhjul (R2) på de vanlige. Type 2 kabel, tåkelys med ledstripen og ikke minst frunknettet ;). Pris 690.000 og renter til 3.6%. Får den iløpet av neste uke. *Glis* :D

Edit: Min nåværende røde overtas av mine foreldre! Vinn-Vinn  8)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Muffinman

Sitat fra: D.O på søndag 15. februar 2015, klokken 22:15
Var vel noen få biler som har annet stabstag bak. De første demo bilene var myker og kanskje de første signatur bilene. Er tråd på dette her inne ett sted.
Hvis jeg ikke husker feil har alle biler, både S85 og P85, levert fra ca. september 2013 deler av P+ understellet bak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA