Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

t0ffluss

Sitat fra: Olemann på fredag 13. februar 2015, klokken 14:47

Vrede har jo intet her i salgspristråden å gjøre, et sted for informasjon om pris og marked dette.

Har også sett en dobling i antall TMS på FINN; men enda mer interessant er at i samme periode har det vært en 5-6 dobling av biler lagt ut under kr. 600.000.-   Og dette skyldes ikke at alle nå dumper sine S60. Så jeg tror det er økende bevissthet rundt aksept for avskrivning, og at flere og flere legger ut sine biler fordi de faktisk vil selge dem, og ikke bare "teste markedet" og la annonsen gå ut på dato med usolgt bil.

Så; blir spennende å se mot mars/april om trenden fortsetter.  Selv har jeg slått kjøp fra meg, men mye morsom psykologi i dette likevel.


Sitat fra: d386yv på fredag 13. februar 2015, klokken 11:01
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Jeg skulle til å si at du kan vente deg stor vrede fra model S eiere med et slik innlegg, men jeg rakk ikke før (bort)forklaringene var på plass :)

Så må du ikke glemme tidene vi faktisk lever i. Det påvirker også liggetiden.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Gogool

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44
Det som fascinerer meg aller mest er den enorme prisforskjellen det er mellom helt identiske biler.

P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Det virker som at man har gjort seg opp en pris i hodet også setter man den, uansett hva markedet "sier"..  :P

Vi får se - da endret i hvert fall jeg min "hodepris" til litt under din minstepris for en P85+ med alt utstyr og 8 års betalt service - så da får vi se hva som skjer :)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55865741&searchclickthrough=true
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

Teslanewbie

Sitat fra: Gogool på fredag 13. februar 2015, klokken 16:45
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44
Det som fascinerer meg aller mest er den enorme prisforskjellen det er mellom helt identiske biler.

P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Det virker som at man har gjort seg opp en pris i hodet også setter man den, uansett hva markedet "sier"..  :P

Vi får se - da endret i hvert fall jeg min "hodepris" til litt under din minstepris for en P85+ med alt utstyr og 8 års betalt service - så da får vi se hva som skjer :)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55865741&searchclickthrough=true

Hvorfor bare ikke legge bilen under "gis vekk" på finn  :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.
At den slapp lettere var jo veldig merkelig, er det ikke  derfor den er stivere og større bakdekk for at chassiet ikke skal vri seg og bedre grepet??

At man foretrekker det ene eller det andre hadde ikke så mye med uttalelsen min og gjøre men heller prismessig, da jeg mener og ha lest at det var 70.000 kr forskjell på nypris og det burde blitt gjenspeilt i bruktpris, men slik er det ikke.

Gogool

Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.

Dette er smak og behag - etter min mening er + klart morsommere å kjøre enn p85 i svingene, men fortsatt behagelig komfortabel. Ingen knirk etter 23000 km og den slipper ikke.  P85+ og P85D vil nok føles like, så da har du kjøpt feil bil og bør selge P85D før den er brukt. Eller er det kanskje slik at du har en P85 til salgs? :-)
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

BMW850

Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 18:16
Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.
At den slapp lettere var jo veldig merkelig, er det ikke  derfor den er stivere og større bakdekk for at chassiet ikke skal vri seg og bedre grepet??

At man foretrekker det ene eller det andre hadde ikke så mye med uttalelsen min og gjøre men heller prismessig, da jeg mener og ha lest at det var 70.000 kr forskjell på nypris og det burde blitt gjenspeilt i bruktpris, men slik er det ikke.

Forskjellen på P85 og P85+ var ca 35000,- høst/vinter 2013.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

frosken

Pluss-pakka krevde også 21" hjul, et tillegg på ca 35.000,-.

Muffinman

36000 for pluss, ca. 24.000 (senere 28.000)for 21". Dermed kostet +``en 60-64K ekstra.

BMW850

Jaja, uansett jeg har P85 og 21". For meg kostet +versjonen 36000 ekstra. Vurderte det men ønsket ikke å kjenne hver lille dump i veien.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: dosmont på fredag 13. februar 2015, klokken 11:06
Sitat fra: fonberg på fredag 13. februar 2015, klokken 10:56
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Bilmarkedet (både brukt og nytt) er alltid treigt rundt juletider. Salgsaktiviteten for brukte TMS følger bare trendene i bruktbilmarkedet generelt - markedet tar seg alltid opp på denne tida av året, etter en down rundt juletider.

Jeg tror at begge har rett:)

He he...
Status på Finn: 153 biler til salgs
For noen uker siden: 180 biler til salgs
Veldig god omsetning ifht utvalg og kort liggetid ifht fossiler. Grunn: Lave priser ifht alternativene (kjøpe ny eller kjøpe fossil)
Av de som er til salgs så kan man anta at de faktisk ønsker å selge bilen siden de har annonsert den...

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

cirys1

Unnskyld min uvitenhet og ganske off topic, men gjør ikke luftfjæringen med de som har det tilvalget at man kan kontrollere litt "stivheten". "krenge-stag" eller stabilisatorstag og foringer er vell for sideveis bevegelser altså for at bilen ikke skal "vri" seg. Bedre turn inn og ut, eller har jeg misforstått??
Har selv montert kraftig "sway bar" og "drop links" på Subaruen  og med det forsvant "båt" følelsen, altså minimalt med krenging men ujevnheter blir fremdeles "spist"... (opp og ned bevegelsen er der selv om "vuggingen" forsvant)

pwb

Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 13. februar 2015, klokken 23:05
Sitat fra: dosmont på fredag 13. februar 2015, klokken 11:06
Sitat fra: fonberg på fredag 13. februar 2015, klokken 10:56
Sitat fra: Thomatene på fredag 13. februar 2015, klokken 10:49
På tide å blåse liv i denne tråden igjen.
Status på Finn.no:
noen uker siden: 65 Tesla S til salgs
Idag: 148 Tesla S til salgs.
Veldig få biler blir solgt ift utvalget. Grunn: pris for høy.
Av de 148 som er til salgs så er det grunn til å tro at en relativt stor andel venter på en P85D hvilket betyr at de antagelig "må" selge.

Hilsen mulig brukt model S kjøper.

Bilmarkedet (både brukt og nytt) er alltid treigt rundt juletider. Salgsaktiviteten for brukte TMS følger bare trendene i bruktbilmarkedet generelt - markedet tar seg alltid opp på denne tida av året, etter en down rundt juletider.

Jeg tror at begge har rett:)

He he...
Status på Finn: 153 biler til salgs
For noen uker siden: 180 biler til salgs
Veldig god omsetning ifht utvalg og kort liggetid ifht fossiler. Grunn: Lave priser ifht alternativene (kjøpe ny eller kjøpe fossil)
Av de som er til salgs så kan man anta at de faktisk ønsker å selge bilen siden de har annonsert den...


ducktolate

@cirys1 Det er slik jeg opplever min + i allefall kontra den uten som jeg hadde som loaner under første service. Jeg føler + mer komfortabel over ugjevnheter en Leafen kona kjører også, men den har jo heller ikke smart luftfjæring.

cirys1

Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 13. februar 2015, klokken 23:05
He he...
Status på Finn: 153 biler til salgs
For noen uker siden: 180 biler til salgs
Veldig god omsetning ifht utvalg og kort liggetid ifht fossiler. Grunn: Lave priser ifht alternativene (kjøpe ny eller kjøpe fossil)
Av de som er til salgs så kan man anta at de faktisk ønsker å selge bilen siden de har annonsert den...

"For noen uker siden" var rett etter lansering av "D" og veldig mange skulle teste markedet, nå har mange bestilt og de venter på en D derfor MÅ de selge. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA