Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 11. mars 2015, klokken 22:19
Sitat fra: henrikj på onsdag 11. mars 2015, klokken 21:11
Med et slikt alternativ blir ihvertfall en 1-1,5 år gammel S85 på finn.no til kr 530'~ ganske uaktuelt.

Jeg hadde helt klart kjøpt en brukt i stedet. Får jo toppspeccet P85 til den prisen om dagen  :o
S85 uten autopilot, skinn og panorama blir vanskelig å selge om du skulle ha planer om det en gang...

Han skrev med autopilot?
Jeg hadde også heller valgt autopilot enn performance om valget sto mellom de to. De øvrige valgene er vel en smakssak.

Dennis

Han skriver at den er med autopilot :) uten pano tak ser nok flere på som en fordel med tanke på flere feil og ulemper som mer støy, dyrere, økt vekt. Så lenge man ikke må ha takstativ eller liker soltak veldig godt. Så er en smakssak :) Hadde aldri valgt panorama på min selv om det var gratis. missliker selv vanlige takluker så panotak kunne jeg aldri ha hatt :P

B_Tesla

Jeg hadde helt klart kjøpt en brukt i stedet. Får jo toppspeccet P85 til den prisen om dagen  :o
S85 uten autopilot, skinn og panorama blir vanskelig å selge om du skulle ha planer om det en gang...

Her er jo hele poenget at man får helt nye S85 med autopilot til den prisen av Tesla.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

kos

Sitat fra: henrikj på onsdag 11. mars 2015, klokken 21:11
Kjøpte idag en avbestilt sort S85 (med autopilot), riktignok uten skinn, panorama og luftfjærer, men med hifi, dobbeltlader og vinterhjul direkte fra Tesla med 0 km på telleren for kr 557.000,-. Levering om et par uker.

Denne var sikkert litt ukurrant å selge pga. utstyrsvalg og har kanskje derfor fått litt ekstra prisavslag, men det er ihvertfall en pris jeg er veldig fornøyd med.

Med et slikt alternativ blir ihvertfall en 1-1,5 år gammel S85 på finn.no til kr 530'~ ganske uaktuelt.

Hei - mener at vi får gratulere med kjøpet - håper at du vil få samme glede av bilen som jeg har -

henrikj

Sitat fra: B_Tesla på onsdag 11. mars 2015, klokken 22:25

Her er jo hele poenget at man får helt nye S85 med autopilot til den prisen av Tesla.

Om jeg kunne valgt tilleggsutstyr selv hadde jeg nok valgt skinn og kanskje luft, men for meg var hifipakken og autopilot det viktigste. S'en er plenty rask nok for meg

D.O

Fatter bare ikke dene hypen rundt autopilot sensorene. Om dem var ett valg utenom tech pakken hadde jeg droppet dem på min bestiling. Men mulig det er en kø/rush trafikk ting, og slikt er jeg ikke plaget med.
Den bilen du kjøpte er heller ikke ny, den har et vin nr som tilsier -14mod og vil således raskt være verdt det samme som dem som er brukt(med tilsvarende utstyr/km).
Men gratulerer med ny bil og beholder du den er jo bruktpris uvesentlig :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

henrikj

Sitat fra: D.O på onsdag 11. mars 2015, klokken 23:28
Fatter bare ikke dene hypen rundt autopilot sensorene. Om dem var ett valg utenom tech pakken hadde jeg droppet dem på min bestiling. Men mulig det er en kø/rush trafikk ting, og slikt er jeg ikke plaget med.
Den bilen du kjøpte er heller ikke ny, den har et vin nr som tilsier -14mod og vil således raskt være verdt det samme som dem som er brukt(med tilsvarende utstyr/km).
Men gratulerer med ny bil og beholder du den er jo bruktpris uvesentlig :)

For meg er autopilot veldig ålreit. Jeg kjører mye på E18 i jobben, og da blir det veldig deilig å bare aktivere auto og slappe av (innenfor rimelighetens grenser

D.O

Vet ikke ditt vin nr, men har tilgode å se Tesla selge en ny bil med rabatt. De som har blitt solgt med 0km er overstandere
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

edorf

Det virker som det er god sirkulasjon på bilene på finn.no om dagen. Det er nesten 100 biler som har skiftet eier den siste måneden.

HelectriC

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 11. mars 2015, klokken 22:25
Han skriver at den er med autopilot :) uten pano tak ser nok flere på som en fordel med tanke på flere feil og ulemper som mer støy, dyrere, økt vekt. Så lenge man ikke må ha takstativ eller liker soltak veldig godt. Så er en smakssak :) Hadde aldri valgt panorama på min selv om det var gratis. missliker selv vanlige takluker så panotak kunne jeg aldri ha hatt :P

er det aldri noen som tenker på takhøyden mtp panotak? uten pano så blir baksete kun til barn og andre små mennesker. Jeg klarer ikke å sitte rett i ryggen bak uten pano (180cm) og da er bilen ikke et alternativ for meg. Jeg har med voksne i bilen av og til og ønsker ikke de skal være nødt å sitte som en sekk poteter. det blir ofte diskutert takstativ, støy, lekkasje, men sjelden takhøyden?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Epleskreller

Sitat fra: edorf på onsdag 11. mars 2015, klokken 23:54
Det virker som det er god sirkulasjon på bilene på finn.no om dagen. Det er nesten 100 biler som har skiftet eier den siste måneden.

I tillegg har du Tesla som har solgt mange bakhjulsdrevne også.  Spennende å se om antallet bruktbiler går opp/ned de neste månedene.  Jeg legger ut min S85 og bestilt S85D i juni.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

edorf

De fleste som selger Tesla er vel på grunn av at de har kjøpt ny Tesla. Når mars rushet er over blir det nok ikke så mange nye biler som kommer på finn.no Tror ikke det er så mange nye som kommer på markedet når leveringen av nye biler går ned.

Dennis

Sitat fra: HelectriC på torsdag 12. mars 2015, klokken 07:10
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 11. mars 2015, klokken 22:25

er det aldri noen som tenker på takhøyden mtp panotak? uten pano så blir baksete kun til barn og andre små mennesker. Jeg klarer ikke å sitte rett i ryggen bak uten pano (180cm) og da er bilen ikke et alternativ for meg. Jeg har med voksne i bilen av og til og ønsker ikke de skal være nødt å sitte som en sekk poteter. det blir ofte diskutert takstativ, støy, lekkasje, men sjelden takhøyden?

Stemmer at man får litt dårligere plass bak ja.
Uansett er ikke baksetene veldig egnet til personer på 180+. Noe må lide pga sportslige linjer på bilen :P

Med tanke på foran avhengig av hvordan man sitter så får man litt bedre høyde på siden uten panotak. Blir mer plass rett over hode, men hvis man er høy er det ofte på siden mot ramma man tar i først som er tykkere når man har panotak.

cirys1

Sitat fra: D.O på onsdag 11. mars 2015, klokken 23:41
Vet ikke ditt vin nr, men har tilgode å se Tesla selge en ny bil med rabatt. De som har blitt solgt med 0km er overstandere
Jeg syns du uttaler deg veldig bastant om noe du ikke har peiling på..  :o
Hvor har du din informasjon ifra??
For meg så virker du nesten sur for at andre for en kjempedeal, og det kan kanskje være irriterende visst man skal selge at Tesla legger ut et 50 talls biler på billigsalg. Men slik er det nå engang, hadde jeg ikke visst om dette så hadde jeg endt opp med og betale 70-100k mer på en finn bil.  :)

cirys1

Sitat fra: HelectriC på torsdag 12. mars 2015, klokken 07:10
er det aldri noen som tenker på takhøyden mtp panotak?

Et veldig godt poeng som jeg faktisk ikke har tenkt noe over..  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA